Ik draai nu al een week ofzo 950mhz (9.5x100) zeer stabiel, dus dacht ik: ik probeer die magische 1 ghz (10x100) ook eens, sommigen hebben de 800 immers op 1400mhz lopen. Hij wordt op 950mhz met 1,74 max 50 graden, dus hij kan nog wel wat hebben. Dus ik zet m op 1 ghz: computer boot wel, maar ik kreeg geen beeld
... Nou ja, BIOS reset dan maar; start ik Windows 2000, maar dat wilde dus niet: nadat hij in het zwarte scherm met "Starting windows" (ofzo) bijna op het einde is, herstart de computer. Het zelfde met "safe mode". (een repair werkte ook niet, dus ik heb het geheel opnieuw moeten installeren
)
Naar windows 98 dan maar (voordat ik win2k herinstalleerde): herkent ineens een "fail-safe BIOS". Misschien dat win2k daar moeite mee had?
OK: nu de vragen:
- hoe kan ik verder overklokken zonder dat ik geen beeld krijg?
- hoe kan ik voor zorgen dat Win2k bij een BIOS reset niet vervelend gaat doen?
- Wat is een "fail safe BIOS" (ik weet trouwens niet zeker of het "fail" was, maar wel zoiets)
- Zou ik als ik de syteem-FSB op 133mhz zet, en dan de multiplier iets lager, en dan steeds hoger, niet het probleem krijgen van "geen beeld"? Hij kan immers veel hoger met deze temperatuur. Alleen kennelijk niet door de multiplier omhoog te gooien
Naar windows 98 dan maar (voordat ik win2k herinstalleerde): herkent ineens een "fail-safe BIOS". Misschien dat win2k daar moeite mee had?
OK: nu de vragen:
- hoe kan ik verder overklokken zonder dat ik geen beeld krijg?
- hoe kan ik voor zorgen dat Win2k bij een BIOS reset niet vervelend gaat doen?
- Wat is een "fail safe BIOS" (ik weet trouwens niet zeker of het "fail" was, maar wel zoiets)
- Zou ik als ik de syteem-FSB op 133mhz zet, en dan de multiplier iets lager, en dan steeds hoger, niet het probleem krijgen van "geen beeld"? Hij kan immers veel hoger met deze temperatuur. Alleen kennelijk niet door de multiplier omhoog te gooien