Duron800@950 wil niet hoger....

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik draai nu al een week ofzo 950mhz (9.5x100) zeer stabiel, dus dacht ik: ik probeer die magische 1 ghz (10x100) ook eens, sommigen hebben de 800 immers op 1400mhz lopen. Hij wordt op 950mhz met 1,74 max 50 graden, dus hij kan nog wel wat hebben. Dus ik zet m op 1 ghz: computer boot wel, maar ik kreeg geen beeld :( ... Nou ja, BIOS reset dan maar; start ik Windows 2000, maar dat wilde dus niet: nadat hij in het zwarte scherm met "Starting windows" (ofzo) bijna op het einde is, herstart de computer. Het zelfde met "safe mode". (een repair werkte ook niet, dus ik heb het geheel opnieuw moeten installeren :( :( )
Naar windows 98 dan maar (voordat ik win2k herinstalleerde): herkent ineens een "fail-safe BIOS". Misschien dat win2k daar moeite mee had?

OK: nu de vragen:
- hoe kan ik verder overklokken zonder dat ik geen beeld krijg?
- hoe kan ik voor zorgen dat Win2k bij een BIOS reset niet vervelend gaat doen?
- Wat is een "fail safe BIOS" (ik weet trouwens niet zeker of het "fail" was, maar wel zoiets)
- Zou ik als ik de syteem-FSB op 133mhz zet, en dan de multiplier iets lager, en dan steeds hoger, niet het probleem krijgen van "geen beeld"? Hij kan immers veel hoger met deze temperatuur. Alleen kennelijk niet door de multiplier omhoog te gooien :(

• DSK
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

Volgens mij kan ie gewoon niet meer hoger hoor...

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Je kunt niet alles hebben, maar met waterkoeling zou je nog iets verder kunnen denk ik.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Of een betere koeling

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
misschien kan je de FSB nog wat Mhzjes opkrikken?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De temperatuur is niet de limiterende factor hoor.

Waarschijnlijk wil die van jou niet hoger of moet je een voltagemod doen

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• The Dolf
  • Niet online
IK heb trouwens nog nooit iemand gezien die zijn duron 800 op1400 heeft lopen.

Gezocht!
Router

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Op zondag 02 september 2001 12:01 schreef banaan-X het volgende:
Ik draai nu al een week ofzo 950mhz (9.5x100) zeer stabiel, dus dacht ik: ik probeer die magische 1 ghz (10x100) ook eens, sommigen hebben de 800 immers op 1400mhz lopen. Hij wordt op 950mhz met 1,74 max 50 graden, dus hij kan nog wel wat hebben. Dus ik zet m op 1 ghz: computer boot wel, maar ik kreeg geen beeld :( ... Nou ja, BIOS reset dan maar; start ik Windows 2000, maar dat wilde dus niet: nadat hij in het zwarte scherm met "Starting windows" (ofzo) bijna op het einde is, herstart de computer. Het zelfde met "safe mode". (een repair werkte ook niet, dus ik heb het geheel opnieuw moeten installeren :( :( )
Naar windows 98 dan maar (voordat ik win2k herinstalleerde): herkent ineens een "fail-safe BIOS". Misschien dat win2k daar moeite mee had?

OK: nu de vragen:
- hoe kan ik verder overklokken zonder dat ik geen beeld krijg?
- hoe kan ik voor zorgen dat Win2k bij een BIOS reset niet vervelend gaat doen?
- Wat is een "fail safe BIOS" (ik weet trouwens niet zeker of het "fail" was, maar wel zoiets)
- Zou ik als ik de syteem-FSB op 133mhz zet, en dan de multiplier iets lager, en dan steeds hoger, niet het probleem krijgen van "geen beeld"? Hij kan immers veel hoger met deze temperatuur. Alleen kennelijk niet door de multiplier omhoog te gooien :(
wie heeft zijn Duron op 1400 lopen ???

Geen inspiratie

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02
Op zondag 02 september 2001 16:01 schreef thedolf het volgende:
IK heb trouwens nog nooit iemand gezien die zijn duron 800 op1400 heeft lopen.
haha idd lol kan nooit.

probeer s 105x9,5 of trek s anders een streepje over t l7 bruggetje.
En op welk voltage doe je m op 10x100?toch wel hoger dan die 1,74?

bij mijn ouwe duron800 deed ie ook moeilijk met multiplier 10

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ok nu iets waar je wat aan hebt:
- ik vind je temp wat hoog voor een Duron.
- probeer je voltage eens te verhogen (gewoon op 1,85 zetten)
- vaak kun je dmv de FSB verder overklokken als de MP.
met jouw moederbord moet dat zeker kunnen.
- niet iedere 800 haalt de 1000. En geen enkele heb ik nog 1400 zien halen. Dan moet je echt een waterkoeling met 2x172 watt peltier gebruiken. En een voltage mod. om er 2,3 volt doorheen te slaan.

Geen inspiratie

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

Exirion

Gadgetfetisjist

->[DOC] :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 16:06 schreef Turismo het volgende:

[..]

haha idd lol kan nooit.

probeer s 105x9,5 of trek s anders een streepje over t l7 bruggetje.
En op welk voltage doe je m op 10x100?toch wel hoger dan die 1,74?

bij mijn ouwe duron800 deed ie ook moeilijk met multiplier 10
Op www.overclokers.com beweren een paar lui dit. Het zal wel niet waar zijn, vind het zelf ook wel erg hoog...

Eh, toch wel. Heb t ook nog op 1,79V geprobeerd. Hij POST dan dus wel, maar geen beeld... Als ik het BIOS uit mijn hoofd kende, had ik denk ik zelfs de multiplier wel weer terug kunnen zetten :) .

Streepje? Moet die koeler er weer af :( Heb m al 3x eraf gehad voordat ik met zilvergeleidende lijm de l1 bruggen goed had. En dan moet die ook nog... Nou ja, misschien ooit nog eens. Hij moet misschien eerst maar eens wat 'inbranden'.
Ok nu iets waar je wat aan hebt:
- ik vind je temp wat hoog voor een Duron.
- probeer je voltage eens te verhogen (gewoon op 1,85 zetten)
- vaak kun je dmv de FSB verder overklokken als de MP.
met jouw moederbord moet dat zeker kunnen.
- niet iedere 800 haalt de 1000. En geen enkele heb ik nog 1400 zien halen. Dan moet je echt een waterkoeling met 2x172 watt peltier gebruiken. En een voltage mod. om er 2,3 volt doorheen te slaan.
- Hoezo? Het is een koeler van 17,- hoor, niet van 99,- dat heb ik er echt niet voor over, en trouwens die dingen _mogen_ gewoon heet worden, 65 graden kan echt nog wel. Dus dan vind ik 50 graden nog best netjes (wil gaan tot 58 graden ofzo)
- Toe maar, hij mag nog wel ff heel blijven hoor :+ . En 950 red ie met 1,69V nog, dus waarom 1 ghz niet met 1,79V ?
- Ik klok liever niet het hele systeem over, dus dan zou ik 6x133 mhz kunnen proberen, en dan dus 6,5 etc. Zou ie dan hoger kunnen komen?
- maar eentje met AKCA-core moet dat toch wel halen. Hij is een week oud, dan moet ie toch hoog kunnen komen. Van de eerste Durons zou het inderdaad wel kunnen dat ze t niet halen.

Nog wat andere vragen:

- Wordt de processor op een FSB van 133mhz ook warmer dan 100mhz op een zelfde multiplier?
- Waarom moest ik win2k opnieuw installeren?, heb daar echt niet nog een keer zin in, dus ik wil dit wel voorkomen voordat ik weer ga prutsen.

• The Dolf
  • Niet online
Net ook ff bij overclockers.com gekeken. Er staat zelfs een processor bij die op 3.5V loopt. Dus het is niet erg betrouwbaar

Gezocht!
Router

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:11

Chakotay

Lick here to continue

De 1e 10% ov oc.com is meestal fake :)

Verder kan een duron perfect op 1.85 draaien, dus daar zul je em echt niet mee slopen. Met de FSB op 133 overclock je je hele systeem niet, er gaat dan namelijk een andere devider voor je PCI en AGP bus werken, waardor die op ongeveer dezelfde snelheid blijven draaien. Het enige wat ook harder gaat is het geheugen, en al het geheugen van vandaag trekt de 133 makkelijk :)

Een koeler van 2 tientjes is trouwens crap, dan is het niet zo gek dattie niet zo hard gaat :) Istie trouwens 50 graden idle of full load? 50 idle is nl fokking hoog voor een duron, de mijne is 27...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 17:45 schreef Chakotay het volgende:

Verder kan een duron perfect op 1.85 draaien, dus daar zul je em echt niet mee slopen. Met de FSB op 133 overclock je je hele systeem niet, er gaat dan namelijk een andere devider voor je PCI en AGP bus werken, waardor die op ongeveer dezelfde snelheid blijven draaien. Het enige wat ook harder gaat is het geheugen, en al het geheugen van vandaag trekt de 133 makkelijk :)

Een koeler van 2 tientjes is trouwens crap, dan is het niet zo gek dattie niet zo hard gaat :) Istie trouwens 50 graden idle of full load? 50 idle is nl fokking hoog voor een duron, de mijne is 27...
Ehm, ik zei dus: ik wil mijn systeem niet overklokken, vandaar dat ik meteen 133mhz neem (met AGP 1/4 etc). (en niet 103mhz ofzo), anders is het ook wel een ERG grote stap in een keer niet? :+

Dat is uiteraard full load (hoogste na 20min Sandra burn-in). Idle is ie 42-42 graden (op 1,74V he!)

Maar ik wil dus niet nogmaals mijn win2k mollen, dus vandaar dat ik nu niet iets heb van: oh, ik probeer het zo ff. Dus als iemand weet waarom win2k ineens niet meer wilde booten zou ik dat graag willen horen!!

Ow ja: wordt ie op 6x133 nou even heet als op 8x100 of als op 6x100? (of iets daartussen, of wat?)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Op zondag 02 september 2001 18:54 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Ehm, ik zei dus: ik wil mijn systeem niet overklokken, vandaar dat ik meteen 133mhz neem (met AGP 1/4 etc). (en niet 103mhz ofzo), anders is het ook wel een ERG grote stap in een keer niet? :+
je klokt je systeem echt ZO weinig over als je je FSB op 103 zet. Dat kan elk systeem nog wel aan.

En waarom zou je niet eigenlijk? je systeem word er toch alleen maar sneller van?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*en typte nog wat*
Nee dit is niet altijd waar, kijk maar eens bij de duron 650.
Daar staat er 1 op plaats 6 die op 1218Mhz loopt, dat ben ik, dus het is niet altijd dat die 10% fake is.

39

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 18:57 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

je klokt je systeem echt ZO weinig over als je je FSB op 103 zet. Dat kan elk systeem nog wel aan.

En waarom zou je niet eigenlijk? je systeem word er toch alleen maar sneller van?
Tja, ik wil liever niet al mijn pci kaartjes enzo riskeren (zit het een en ander low-budget in, dus...) En die en die 24mhz'jes, ach...

Het blijft trouwens vreemd dat win2k rebootte en win98 gewoon goed liep: ik dacht eerst nog aan een tekort aan voeding (t is een 250W met een Tnt2Ultra). Zeker ook omdat ik geen beeld kreeg bij die 1 ghz, en de comp verder wel bootte.

• Turismo
Op zondag 02 september 2001 16:56 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Op www.overclokers.com beweren een paar lui dit. Het zal wel niet waar zijn, vind het zelf ook wel erg hoog...

Eh, toch wel. Heb t ook nog op 1,79V geprobeerd. Hij POST dan dus wel, maar geen beeld... Als ik het BIOS uit mijn hoofd kende, had ik denk ik zelfs de multiplier wel weer terug kunnen zetten :) .

Streepje? Moet die koeler er weer af :( Heb m al 3x eraf gehad voordat ik met zilvergeleidende lijm de l1 bruggen goed had. En dan moet die ook nog... Nou ja, misschien ooit nog eens. Hij moet misschien eerst maar eens wat 'inbranden'.
[..]
Raar dat je dan geen beeld hebt zeg je monitor haalt je stroom toch niet uit je voeding?
vergeet t L7 streepje maar dan want als die wel post zit t wel goed.
dat L7 streepje zorgt ervoor dat ie boot op 1,8 v wat standaard lager zit, maar jij boot wel dus t probleem zit m ergens anders in

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
...
Mijn spire koeler van een tientje werkt anders prima hoor (zie sig).

Hey hijs zelfs gratis, ze waren vergeten hem op de bon te zetten :)

• Turismo
Op zondag 02 september 2001 20:37 schreef Mycroft het volgende:

[..]

Mijn spire koeler van een tientje werkt anders prima hoor (zie sig).

Hey hijs zelfs gratis, ze waren vergeten hem op de bon te zetten :)
wow dan heb je een tientje korting gekregen op de aankoop van je systeem :)

wat brutaal van je >:)

• Mathizsias
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Ik heb ook zon Spire'tje (Hooguit 30 piek) en ik loop stressed 43 dus lekker :P, en btw je moet er dus ALTIJD artic prut tussen gooien anders gaat je temp echt wel omhoog !

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 22:12 schreef Mathizsias het volgende:
Ik heb ook zon Spire'tje (Hooguit 30 piek) en ik loop stressed 43 dus lekker :P, en btw je moet er dus ALTIJD artic prut tussen gooien anders gaat je temp echt wel omhoog !
Ja, Spires zijn inderdaad zeer goede low-bidget oplossingen. Bij Norrod krijg je m trouwens gratis bij een processor tot 1 ghz.

Maar ja, blijft vaag waarom ik geen beeld kreeg, want de monitor zit uiteraard niet op de voeding van de pc. 250W is toch nog meer dan zat?

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:16

Tubby

or not to be

250W is nevernooitnie zat,
Om te beginnen heb je voor een AMD processor zoiezoal een 300W voeding nodig en zeker als je 'm wilt gaan overklokken.

Ik heb trouwens mijn duron650 op 900 draaien, hij wordt 38 graden stressed. Morgen krijg ik mijn nieuwe mobo binnen en dan verwacht ik de FSB ook wat verder omhoog te krijgen. En

1.85V is een MUST HAVE als je over de gig wilt gaan.
En daarvoor heb je dus een 300W voeding nodig.

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Voltage op 1.85v zetten en een beter koeler kopen

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 10:59 schreef Black_Adder het volgende:
Voltage op 1.85v zetten en een beter koeler kopen
Voltage wil ik nog wel omhoog gooien, maar een beter koeler ga ik niet kopen. Deze koelt goed zat. Ik weet gewoon dat deze Duron met een standaardkoeler bij een kennis 51 graden wordt, dus dat kan ie altijd hebben.

Nou ja, misschien moet ik dan toch een betere voeding kopen. Kun je niet ergens zien hoeveel Watt het systeem op een gegeven moment nodig heeft? (behalve dan met een aperemeter :+ )

En niemand weet zeker ook nog waarom windows 2k nou spontaan ging rebooten, ook nadat ik de proc weer op standaardwaarden had gezet...

Verwijderd

het kan zijn dat je geheugen niet meer helemaal in orde is, probeer eens docmem eroverheen te gooien
http://www.simmtester.com

[off-topic edit]
ze zijn goed he? die philips 3600 series writers...
[/off-topic edit]

Verwijderd

misschien dat mijn aanvullign wat helpt.
Mijn Duron800 ging pas over de 1Ghz wanneer de VCore op 2,00V of hoger gezet werd. Max kreeg ik hem op 1050Mhz met 2,20 VCore. Ik had de voltagemod gedaan op mijn A7V Mobo.
Er zat een FOP38 op om de zooi te koelen. Toen liep na een tijdje mijn Windows vast. Schoot niet op.
Ik probeerde hem hierna nog in-te-burnen maar baatte niet.
Nu standaard weer op 800. Ga weer overclocken op mijn nieuwe systeem :)

• banaan-X
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 16:33 schreef double_j_wicked het volgende:
het kan zijn dat je geheugen niet meer helemaal in orde is, probeer eens docmem eroverheen te gooien
http://www.simmtester.com
Ghe, dat is een week oud! ;) En het is m-tec, dus dat zit wel goed aangezien het ook nog eens op 100mhz cas3 draait. (t heeft al ff op 133mhz gedraaid, maar dat heb ik terug gezet bij de 1 ghz poging, en niet meer op 133mhz gezet).

Maar wat ik denk ik binnenkort ga doen:
- 300 of 350W voeding kopen.
- systeem op 133mhz draaien (en dan de Duron eerst op 6, indien zelfde temperaturen als 8x100, dan ook eens ongeveer 950 proberen, en dan steeds hoger.
- geen betere koeler kopen :P reden: 1) hij moet niet veel lawaai maken. (en een volcano II vind ik teveel lawaait maken. en andere koelers worden te duur) 2) deze koelt wat mij betreft goed genoeg, ik snap niet waarom jullie die proc allemaal onder de 40 stessed proberen te krijgen als ie van AMD 85 ofzo mag worden :? (en ik wil dus veiligheidshalve maar onder de 58 ofzo blijven)
Op maandag 03 september 2001 16:37 schreef CRiViT het volgende:
misschien dat mijn aanvullign wat helpt.
Mijn Duron800 ging pas over de 1Ghz wanneer de VCore op 2,00V of hoger gezet werd. Max kreeg ik hem op 1050Mhz met 2,20 VCore. Ik had de voltagemod gedaan op mijn A7V Mobo.
Er zat een FOP38 op om de zooi te koelen. Toen liep na een tijdje mijn Windows vast. Schoot niet op.
Ik probeerde hem hierna nog in-te-burnen maar baatte niet.
Nu standaard weer op 800. Ga weer overclocken op mijn nieuwe systeem :)
Maar kreeg jij m ook op 950mhz (9,5x100) met 1,69V (desnoods 1,74V)? Want met 1,69 draaide hij redelijk stabiel, en met 1,74 zeer stabiel (alleen bij opstarten van max-payne in win98 loopt ie wel eens vast)
Op maandag 03 september 2001 16:33 schreef double_j_wicked het volgende:

[off-topic edit]
ze zijn goed he? die philips 3600 series writers...
[/off-topic edit]
[off-topic]
Huh? :? Je maakt zeker een grapje... Je kunt er alleen maar Philips CD's mee branden (ok, niet een erg groot probleem, aangezien ik toch kwaliteit wil), en rewritables leest ie niet eens :r Nee, erg tevreden ben ik er niet over. Ik heb er een jaar geleden nog 140,- voor betaald ook |:(
Misschien koop ik binnenkort een 12x Liteon ofzo, die schijnen goed (en erg goedkoop!) te zijn. Mag je dan die Philips wel overkopen ;)
[/off-topic]
Pagina: 1