Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-05 17:44
Hi all,

Ik twijfel of deze vraag niet meer bij de categorie Apple (Talk) hoort. Zo ja, graag verplaatsen.

De situatie dient als volgt. Ik ben onlangs naar buitenland verhuist en heb hier ook een betaalrekening geopend.

In Nederland heb ik een Rabo betaalrekening + creditcard. Hierbij gebruik ik de creditcard alleen om 50gb voor mijn iCloud+ te betalen.

Omdat een betaalrekening + cc 5-6 euro per maand kost heb ik zojuist een Revolut account geopend.

Voor de momenten dat ik dan in NL ben kan ik een Revolut pas als pinpas gebruiken en doordat zij iDeal hebben sla ik twee vliegen in één klap.

Doordat ik bij Apple nog aan diens Nederlandse App Store gekoppeld wil blijven, samen met een Apple One + iCloud+ abo loop ik tegen de lamp aan.

Apple One is geen probleem, deze doet het met mijn Paypal. Echter voor de extra 50gb dien ik een Nederlandse creditcard te hebben. Jammer genoeg werkt de card van Revolut niet.

Zelf dacht ik aan een Paysafecard (prepaid debitcard), maar ik weet niet of deze wordt geaccepteerd door Apple. Zo ja, dan hoor ik het graag.

Bunq heb ik ook aangemaakt, maar ze accepteren geen Apple Pay als je in Denemarken woont. Ook dit is een vereiste voor mij. Erg raar in mijn optiek.

Ook ben ik in het proces om een N26 account aan te maken. Wellicht dat deze virtual card het doet..

Hierdoor schiet ik jullie te hulp. Hebben jullie ideeën welke creditcard ik kan gebruiken om die 99 cent per maand te kunnen betalen?

[ Voor 35% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 06-05-2023 11:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nu zit ik niet in Apple ecosysteem, maar heb je per se een CC nodig om dat te betalen? https://www.iculture.nl/t...opslag-zonder-creditcard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Sissors schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 11:21:
Nu zit ik niet in Apple ecosysteem, maar heb je per se een CC nodig om dat te betalen? https://www.iculture.nl/t...opslag-zonder-creditcard/
Gelukkig zijn er alternatieven. Zo kun je ook met iDEAL in de App Store betalen door geld te storten op je Apple ID-saldo. Dit is echter geen oplossing als je een gezinsaccount hebt, oftewel Delen met gezin hebt ingeschakeld, want in dat geval zit je verplicht aan betalen met een creditcard vast.

Helaas heb ik delen met gezin, maar thanks voor het checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:32
Volgens mij kun je online gewoon ergens een iTunes kaart kopen en die op je account storten. De uitzondering voor family sharing lijkt alleen voor iDeal te bestaan, zie de (4) bij https://support.apple.com/en-us/HT202631.
Geen idee waarom iDeal en family sharing niet combineert.

[edit]
Hmm, blijkbaar moet je met gezinsdelen wel een credit card gekoppeld hebben, maar wordt die verder niet gebruikt zolang er voldoende saldo is. Misschien hebben ze het niet door als je credit card niet meer werkt, in ieder geval niet zolang je voldoende saldo aanhoudt en je CC nog niet expired?

[ Voor 35% gewijzigd door MikeN op 06-05-2023 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
MikeN schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:52:
Volgens mij kun je online gewoon ergens een iTunes kaart kopen en die op je account storten. De uitzondering voor family sharing lijkt alleen voor iDeal te bestaan, zie de (4) bij https://support.apple.com/en-us/HT202631.
Geen idee waarom iDeal en family sharing niet combineert.

[edit]
Hmm, blijkbaar moet je met gezinsdelen wel een credit card gekoppeld hebben, maar wordt die verder niet gebruikt zolang er voldoende saldo is. Misschien hebben ze het niet door als je credit card niet meer werkt, in ieder geval niet zolang je voldoende saldo aanhoudt en je CC nog niet expired?
Even gekeken en een eurootje toegevoegd, maar kan dit niet als betaaloptie kiezen bij iCloud+, jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:36
Waarom geen Deense iCloud+ afsluiten met je deense accounts en CC's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:32
Hmm, mijn iCloud+ gaat toch echt uit m'n saldo, zolang ik maar saldo heb. Maar ik kan m'n CC niet expliciet verwijderen, want dan zegt hij dat er een active subscription is die het nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:06:
Waarom geen Deense iCloud+ afsluiten met je deense accounts en CC's?
Ten eerste 50% duurder.

Ten tweede gebruik ik voornamelijk NL apps, en niet alle NL apps zijn niet beschikbaar op de DK app store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:40

RSB

Maar kan je dan bij bunq geen virtuele mastercard (word Digicard genoemt) maken en die koppelen aan je Apple ID (dus niet toevoegen aan je Apple Wallet maar onder instellingen -> Je naam -> Betaling en verzending)?

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

Barrycade

Through the...

Blijf je daar wonen, of is het tijdelijk?
Want je lijkt wel heel ergmet 1 been in Nederland te blijven hangen, inclusief Nederlandse zuinigheid "het is hier 50% duurder".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
Barrycade schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:17:
Blijf je daar wonen, of is het tijdelijk?
Want je lijkt wel heel ergmet 1 been in Nederland te blijven hangen, inclusief Nederlandse zuinigheid "het is hier 50% duurder".
Tijdelijk voor nu.

Maar het is gelukt. Ik heb een uur met Apple aan de lijn gehangen en samen met hen was het mogelijk om de Rabo cc te verwijderen zodat het nu als het goed is via Paypal gaat, net als mijn Apple One.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:54

Barrycade

Through the...

Ah ok.

Dan snap ik het wel.

Voor de rest geen nuttige input, moest om een iPhone van mijn dochter te kunnen activeren door het creditcard deel heen. Maar aangezien dat het eerste Apple ding was hier in huis door heel veel hoepels/lees frustratie heen.

Revolut is volgens mij nog niet om naar NL IBANs en ik neem aan dat je je aangemeld hebt met je Deense adres. Dus weet niet hoe dat werkt qua goedkeuring als je bij Apple een Nederlands adres hebt staan.
Pagina: 1