Dag mede-tweakers,
Komende zomer organiseer ik met een aantal vrienden een buitenfestival ergens op een grasveld. Er zullen zo’n 3000, max 3500 mensen op het terrein aanwezig zijn. Vorig jaar hadden we één mobiel punt waar munten via pinnen aangeschaft konden worden, waarbij de bezoekers die munten dus konden gebruiken om eten of drinken te kopen. Dit jaar willen we echter bij de twee beide barren meerdere pinapparaten plaatsen, zodat we geen muntjes meer hoeven te gebruiken.
Vorig jaar gebruikten we bij de muntverkoop een 4G router waarbij de verkopers met iZettles of sumups de betalingen deden. Dit jaar dienen er echter dus 14 pinapparaten allen voorzien te worden van een internetverbinding. We hadden afgelopen jaar 2300 bezoekers en richten ons dit jaar dus op 3500 mensen. Ik ben bang dat op een gegeven moment bij zo’n aantal mensen, de 4G/5G router geen verbinding meer heeft vanwege storing en er dus geen betalingen gedaan kunnen worden.
Mijn vraag dus: hoe kunnen we dit het beste opzetten betreft internetverbinding?
Hier nog wat context dat van belang kan zijn:
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
Komende zomer organiseer ik met een aantal vrienden een buitenfestival ergens op een grasveld. Er zullen zo’n 3000, max 3500 mensen op het terrein aanwezig zijn. Vorig jaar hadden we één mobiel punt waar munten via pinnen aangeschaft konden worden, waarbij de bezoekers die munten dus konden gebruiken om eten of drinken te kopen. Dit jaar willen we echter bij de twee beide barren meerdere pinapparaten plaatsen, zodat we geen muntjes meer hoeven te gebruiken.
Vorig jaar gebruikten we bij de muntverkoop een 4G router waarbij de verkopers met iZettles of sumups de betalingen deden. Dit jaar dienen er echter dus 14 pinapparaten allen voorzien te worden van een internetverbinding. We hadden afgelopen jaar 2300 bezoekers en richten ons dit jaar dus op 3500 mensen. Ik ben bang dat op een gegeven moment bij zo’n aantal mensen, de 4G/5G router geen verbinding meer heeft vanwege storing en er dus geen betalingen gedaan kunnen worden.
Mijn vraag dus: hoe kunnen we dit het beste opzetten betreft internetverbinding?
Hier nog wat context dat van belang kan zijn:
- Er zijn 2 aparte barren, eentje met 8 pinapparaten en eentje met 6 pinapparaten
- We zijn in een buitengebied en hebben geen internet aansluitpunt waarbij we een vaste verbinding zouden kunnen opzetten.
- Het buitengebied is opzich wel erg dichtbij de stad, dus er is een goede 4G/5G verbinding qua bereik
- We verwachten 3000/3500 bezoekers, die geen verbinding kunnen maken met ons netwerk, maar mogelijk wel kunnen zorgen voor ‘storing’, iets wat je vaker ziet bij drukke festivals of evenementen.
- We zijn op zoek naar een zo goedkoop mogelijke oplossing waarbij het wel stabiel werkt. Dit is dus niet een opmerking waarbij we voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, stabiliteit staat voor ons zeker op één, maar we zoeken wel naar betaalbare oplossingen aangezien we maar een kleinschalig festival zijn en geen mega budget hebben.
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!
Jeh, deh is