Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:46
Bij het vergelijken van videokaarten word ik doodgegooid met data over games e.d. Ik gebruik de kaart eigenlijk alleen voor photoshop en Topaz Labs. Op dit moment draai ik een RX 590 en heb een aantal vragen over wel/niet upgraden:

1) Hoeveel winst gaat deze A770 opleveren tov mijn huidige RX 590?
2) Wat mag je ongeveer verwachten van de opvolger van de A770 die in oktober uitkomt?
3) Hoe groot is het verschil tussen de A770 en 6700 XT en 6800 XT?

Ik game niet, het gaat hier puur over photoshop en rendering van grafische media. Op internet vind ik veel info, maar vrijwel niet over photoshop & co.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit is best een goede vraag. :)
Ik ben totaal niet bekend met het programma, maar de workloads zijn wel interessant. Die Arc A770 heeft namelijk ontiegelijk veel hardware die daar juist zo goed voor zou moeten zijn. En met goed bedoel ik dat ze makkelijk de in gaming tegenhangers van AMD en Nvidia moeten verslaan.

En als ik snel zoek, dan vind ik ook meteen de resultaten die ik zou verwachten.
https://www.pugetsystems....gpu-performance-analysis/
https://community.topazlabs.com/t/intel-arc-gpu/35422

Ik zag alleen ook al dat in Puget hun Gigapixel AI test, de A770 crashte. En dat is het probleem. Loop je tegen iets aan, dan moet je waarschijnlijjk hopen dat Intel het snel oplost. Maar werkt het, dan heb je een behoorlijk krachtige GPU.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
@DaniëlWW2 Dank voor de reactie. Ik zie inderdaad dat Gigapixel AI crasht. Nou gebruik ik die heel weinig, maar goed is dat natuurlijk niet. Intel staat er wel om bekend dat ze serieus met problemen omgaan en driverupdates uitbrengen toch?
Vraag me af of het intussen niet al is opgelost, aangezien deze test van december 22 is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:26
Intel heeft in de tussentijd inderdaad al veel aan de drivers gedaan. Echter of dit specifieke probleem opgelost is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

nielsgeode schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:37:
@DaniëlWW2 Dank voor de reactie. Ik zie inderdaad dat Gigapixel AI crasht. Nou gebruik ik die heel weinig, maar goed is dat natuurlijk niet. Intel staat er wel om bekend dat ze serieus met problemen omgaan en driverupdates uitbrengen toch?
Vraag me af of het intussen niet al is opgelost, aangezien deze test van december 22 is.
Ik kan je helaas hier geen goed antwoord op geven. :)
Het lijkt me redelijk dat Intel zal proberen om problemen op te lossen. Het gaat niet zo goed met Intel. Ze krijgen enorme klappen in de servermarkt, hebben onderbezetting in hun enorme propdictiecapaciteit en incasseren verliezen. Ook zijn ze bezig om veel zaken af te stoten. Maar de GPU's, tja daar lijken ze maar geld in te blijven steken. Dat is denk ik geen toeval omdat het een potentiële groeimarkt is die op het moment juist open ligt vanwege de enorme AI race.

Ik vermoed dat het Intel eigenlijk ook niet zozeer te doen is om gaming. Het lijkt Intel meer te doen te zijn om verschillende GPGPU toepassingen en uiteindelijk een deel van de supercomputermarkt te pakken waar Nvidia en inmiddels ook wel AMD (voor bepaalde toepassingen) zoveel kunnen verdienen. Dat is waarvoor je naar een nieuwe GPU kijkt. En Intel lijkt ook specifiek een relatie met Topaz aan te zijn gegaan.

Ik ga je dus niet zeggen dat het 100% perfect zal werken. Maar mijn vermoeden is dat het meestal zou moeten werken en als er iets niet goed zit, Intel de bereidheid en mankracht heeft om dat te verhelpen. En als ik zie wat een A770 kost, tja daarna neigen is denk ik zo vreemd niet. Ik weet overigens ook niet hoe groot de assets zijn die je gebruikt, maar ergens zou ik wel neigen naar de 16GB versie. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
@DaniëlWW2
Ik heb inmiddels de 16GB besteld. Mijn hyporamofobia (fear of insufficient ram) maakt dat 16GB gewoon veel beter is dan 8GB 😉 Mijn systeem draait ook 128GB DDR4.

We kunnen deze kaart eens testen en als het echt slecht loopt kan ie altijd terug natuurlijk.
Pagina: 1