Ik wil mijn huidige systeem van 9jaar oud upgraden. Ik heb al tweemaal een computer in elkaar gezet, maar nog nooit voor mezelf de onderdelen uitgezocht, dat deed mijn toenmalige partner. Zouden jullie je mening kunnen geven over mijn huidige set up?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Guild Wars2, Cyberpunk 2077, Horizon Zero Dawn en in de toekomst wellicht Elden Ring), foto bewerkingen en data analyse.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve 2 beeldschermen, muis en mechanisch toestenbord:
- Samsung SSD 870 QVO 1TB
- WDC WD10EZEX-22BN5A0
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Huidige samenstelling die ik had bedacht
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoef niet te gamen op de hoogste instellingen. Ik wil een pc die beetje 'toekomst bestendig' is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies/mening over de combinatie videokaart / CPU / moederbord, is dit een goede combinatie qua waarde voor je geld?
Advies/mening over aanschaf nieuwe harde schijf. Ik twijfel om er een 4TB HDD in te zetten voor mijn foto's (geschoten in RAW dus nemen veel ruimte in), maar zet ik dan daar Windows op of juist om mijn 1TB SSD?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen (Guild Wars2, Cyberpunk 2077, Horizon Zero Dawn en in de toekomst wellicht Elden Ring), foto bewerkingen en data analyse.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve 2 beeldschermen, muis en mechanisch toestenbord:
- Samsung SSD 870 QVO 1TB
- WDC WD10EZEX-22BN5A0
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Huidige samenstelling die ik had bedacht
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13400F Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z790 UD | € 205,80 | € 205,80 |
| 1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6750 XT OC Edition | € 434,- | € 434,- |
| 1 | Behuizingen | Sharkoon REV220 | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S redux | € 53,55 | € 53,55 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Voedingen | Delta GPS-850HBA A22 | € 69,- | € 69,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.122,05 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoef niet te gamen op de hoogste instellingen. Ik wil een pc die beetje 'toekomst bestendig' is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Advies/mening over de combinatie videokaart / CPU / moederbord, is dit een goede combinatie qua waarde voor je geld?
Advies/mening over aanschaf nieuwe harde schijf. Ik twijfel om er een 4TB HDD in te zetten voor mijn foto's (geschoten in RAW dus nemen veel ruimte in), maar zet ik dan daar Windows op of juist om mijn 1TB SSD?