Airtags / Smarttags in winkelwagens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Beste Tweakers,

Bij onze supermarkt hebben wij al jaren veel last van 'kwijtgeraakte' winkelwagens. Wij liggen in een winkelcentrum middenin een woonwijk waar men rondom de parkeerplaats op meer dan tien plekken de wijk in kan lopen. Hierdoor is er niet mogelijk een afbakening te maken.

Ik hoorde van het idee om Airtags of Smarttags in de karren te doen zodat ze terug te vinden zijn. Het vermoeden bestaat dat omwonenden de karren mee naar huis nemen en in kelderboxen van appartementencomplexen er een verzameling aan het ontstaan is. Wijkagent en woningcorporatie kunnen niks behalve als men het op heterdaad ziet.

Ruim 100 winkelwagens per jaar wordt een erg duur grapje. Ik ken de werking van die tags enkel van de reviews die ik nu gelezen heb. Maar zou dit kunnen werken om ze terug te vinden en met die tonen af te spelen het meenemen laten afschrikken? Of werkt het anders dan ik verwacht.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik denk dat het beter is om er voor te zorgen dat ze niet weg kunnen. De lokatie van die tags zal niet lang geheim blijven, als het al een afschrikkende werking heeft.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-07 23:50
Precies wat @FirePuma142 zegt dacht ik ook aan. Dat zal beter werken dan een tracking tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:56
Je zal met privacy te maken krijgen waardoor je echt niet zomaar een airtag aan die wagen kan hangen.
Ik zou met de handhaving om de tafel gaan zitten om meer handhaving op de 100meter regel: https://nos.nl/artikel/552055-winkelwagentje-mee-betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

FirePuma142 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:06:
Ik denk dat het beter is om er voor te zorgen dat ze niet weg kunnen. De lokatie van die tags zal niet lang geheim blijven, als het al een afschrikkende werking heeft.
Dat werkt alleen als je als supermarkt een eigen parkeerterrein hebt. Je kunt lastig her en der in de openbare weg detectiekabels gaan ingraven.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Helaas is dat hier ook het geval. Dit winkelcentrum heeft helemaal rondom parkeerplaatsen met overal een karvanger om ze in te zetten. Maar met een omtrek van 500-750 meter in gemeentegrond een kabel in te graven is onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07 20:26

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eerste gedachte;
Supermarkten hebben zulke winsten dat een paar winkelwagens er echt wel af kunnen.

Creatieve oplossing;
Betaal de lokale supermarkt-zwerver met wat broodjes en drinken om hierop te letten en dat ze dan even naar de balie lopen om te melden dat iemand van de parkeersplaats afloopt met een karretje. Dan kan personeel hier iemand op aanspreken.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:16
Falcon schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:41:
Eerste gedachte;
Supermarkten hebben zulke winsten dat een paar winkelwagens er echt wel af kunnen.
:? Bijzondere eerste gedachte. Sowieso zal dat niet opgaan voor alle supermarkten. En uiteindelijk worden alle kosten altijd doorgerekend aan de consument, dus ook jouw boodschappen worden duurder doordat andere mensen winkelwagens meenemen.

Wat je sowieso kan proberen, zonder direct heel veel kosten te maken, is bijvoorbeeld posters ophangen dat jullie winkelwagens beveiligd zijn met GPS / tags (of labels/stickers op de winkelwagens zelf). Zonder dat ze daadwerkelijk beveiligd zijn.

Uiteraard zal dat geen 100% diefstal voorkomen, maar de gemiddelde lolbroek die normaal gesproken voor de grap/kick een winkelwagen meeneemt zal even twee keer nadenken of ze het risico willen nemen om opgespoord te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 06-05-2023 10:51 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:40
Airtag kun je wel vergeten. Dan krijgt iedere klant bij een winkelbezoek de melding dat er een airtag met ze mee beweegt. En waar ga je ze verstoppen? Lijkt mij niet te doen. Om nog maar te zwijgen over het onderhoud van die dingen.

Zijn er ook andere supermarkten en winkels in dat winkelcentrum met winkelwagens? Misschien kun je samen optreden en naar de gemeente stappen. Die moeten het toch ook beu zijn om winkelwagens uit sloten en bosjes te trekken? Met dat blokkeersysteem gaat tante cor hem ook niet meer meenemen.

[ Voor 6% gewijzigd door xFeverr op 06-05-2023 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
De-Hamster schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 08:58:
Ik hoorde van het idee om Airtags of Smarttags in de karren te doen zodat ze terug te vinden zijn. Het vermoeden bestaat dat omwonenden de karren mee naar huis nemen en in kelderboxen van appartementencomplexen er een verzameling aan het ontstaan is. Wijkagent en woningcorporatie kunnen niks behalve als men het op heterdaad ziet.
Ok. Dan sta je straks voor zo'n appartementencomplex omdat je telefoon aangeeft dat daar een karretje binnen is. En dan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De-Hamster schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:33:
Helaas is dat hier ook het geval. Dit winkelcentrum heeft helemaal rondom parkeerplaatsen met overal een karvanger om ze in te zetten. Maar met een omtrek van 500-750 meter in gemeentegrond een kabel in te graven is onmogelijk
Wellicht. Aan de andere kant is het ook een maatschappelijk probleem. Ze worden wellicht in de sloot, op straat, het stadspark, etcetera aangetroffen. Het scheelt ook preventieve inzet van politie en of BOA. Ik zou er met de verantwoordelijk wethouder eens over gaan praten. Niet geschoten, altijd mis.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Bij ons hebben ze ik denk 200 meter van de winkel de Lidl een kabel ingegraven en in het asfalt gefreesd. Als je daar met een winkelwagentje er overheen rijd blokkeert het wagentje. Er staan ook borden bij dat als je over de lijn heen bent een boete kan krijgen.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-07 19:11
Naast alles wat al gezegd is kan je er ook op wachten tot mensen die airtags er vanaf gaan jatten. Zijn immers best kostbare dingen.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SniperGuy schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 09:18:
Je zal met privacy te maken krijgen waardoor je echt niet zomaar een airtag aan die wagen kan hangen.
Ik zou met de handhaving om de tafel gaan zitten om meer handhaving op de 100meter regel: https://nos.nl/artikel/552055-winkelwagentje-mee-betalen
Hoe dan? Die karren horen niet verder te komen dan de winkel en de parkeerplaats waar iedereen met zijn ogen ook kan zien waar die kar is. Dan krijg je ook met privacy te maken als je een tag in je fiets of auto stopt als die gestolen wordt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23-07 14:25
Een AirTag is gemaakt om spullen terug te vinden. Niet als anti diefstal tracker. Groots zakelijk inzetten zou ik niet aanraden.

Zo piept een AirTag als de eigenaar 3 dagen lang niet in de buurt geweest is. Dus je moet een speciale AirTag device hebben in de winkel en alle karren bij langs lopen elke 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan ook proberen de kosten per winkelwagen zo laag mogelijk te houden, schijnbaar betalen veel supermarten 'te veel' voor de winkelwagentjes.
https://eenvandaag.avrotr...p%20ongeveer%20340%20euro.

Dan loopt het nog steeds op natuurlijk met 100 wagentjes per jaar, misschiien dat dit met wat meer allertheid van het personeel en wat meldingen in de winkel ofzo dat de karretjes de parkeerplaats niet mogen verlaten wat minder kan worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1