Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Deze tv hebben wij nu zo'n 3 jaar in gebruik. Hij heeft al heel wat branduurtjes gemaakt, want de tv staat hier bijna altijd wel aan. Statische beelden of teletekst achtige pagina's worden bijna nooit weergegeven, ook wordt er nooit op gegamed.

Van inbranden is naar mijn weten geen spraken, want er zijn geen herkenbare vormen te vinden als er basiskleuren worden weergegeven als vullend beeld. Wel hebben wij sinds een paar weken last van een vreemde "vlek" in het paneel. De vlek is altijd wel zichtbaar, maar vooral met grijs is het enorm aanwezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q5-2qrWNCxtFmUMGXeWU-0-Tl1Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AwgIywwpQ0zOqWTE8QKt10e8.jpg?f=fotoalbum_large

Links onder de tv zit een router, zou de warme hiervan dit misschien kunnen veroorzaken?

Beeldresten verwijderen en terug naar fabrieksinstellingen heeft geen verandering gebracht.

Is dit paneel voor eeuwig verminkt? Of hebben jullie nog een idee.

[ Voor 7% gewijzigd door Fearbeek op 05-05-2023 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:13

FeaR

In GoT we trust

OLED sunburn?

Edit:
Of in iets meer woorden: schijnt de zon toevallig op de TV? Deel van het raam wat je bijvoorbeeld ziet? Normaal zou een pixel refresh dat moeten verhelpen dus mogelijk is dit wat anders.

[ Voor 88% gewijzigd door FeaR op 06-05-2023 01:56 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
De tv staat nooit recht in de zon, de zon kan bij ons alleen eind van de dag een beetje naar binnen schijnen, maar dat lijkt mij niet schadelijk. Gezien de vormen lijkt het inderdaad op zonlicht, maar gezien de positie van de tv tov de draairichting van de zon lijkt mij dit onmogelijk.