windows 10 lockscreen, resolutie probleem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Als mijn hoofd scherm uit gaat of als ik hem zelf uit zet, of als windows in de lock mode gaat en (missch mn scherm in standy zet? en ik weer terug achter de pc ga, en windows weer inlog, dan klopt de resolutie van apps en taakbalk op mn hoofdscherm niet meer..
De andere 2 schermen lijken hier geen last van te hebben.
De programma;s en het start menu op mn hoofdscherm is dan veels te groot, alsof het een hele lage resolutie heeft. De taakbalk houdt wel de juiste resolutie.

Dit is niet te doen, want de vensters die ik dan open heb op mn hoofdscherm, lopen bij sommige programmas daardoor vast.
Niks reageert, maar als ik op maximize klik en wat sleep aan t vensterbalk boven lijken ze weer tot leven te komen en floept de resolutie terug naar waar het moet zijn, en werkt het programma ook weer.
Verschillende programmas werken dan soms vervolgens ook niet meer goed (de timeline gaat flikkeren) en moet ik dan opnieuw opstarten.

Ik heb nogal wat veranderd qua scherm opstelling het afgelopen jaar, maar volgens mij is dit gekomen sinds ik mn hoofd scherm heb.

Ik gebruik mn programma's met meerdere vensters verdeelt over alle schermen, dus als ik de resolutie per programma niet vastzetten, aangezien al mn schermen anders zijn.
Als de pc aan staat geeft het slepen van scherm naar scherm geen problemen, de programmas passen zich prima aan. het is alleen als de windows in lock stand gaat of hoofd scherm uit.

monitor 3 wordt binnenkort vervangen door een QHD.

Ik heb 3 schermen, als volgt opgesteld van links naar rechts:
monitor 3 (hdmi 1080p LG @100% scale) - monitor 1 (Disp port QHD LG @100% scale) - monitor 2 (hdmi 4k LG @150% scale)