Spam via persoonlijke berichten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:00

The Zep Man

🏴‍☠️

Topicstarter
Ik doe niet veel via persoonlijke berichten. De laatste twee berichten die ik ontving kwamen van nieuwe T.net accounts die iets van mij vragen en verder niets doen op T.net. Buiten dat ik dit verdacht vind door de gebruikte accountnamen en wat gevraagd wordt, vind ik dit ongewenst.

Is het mogelijk om persoonlijke berichten van nieuwe T.net accounts automatisch te weigeren om dergelijke spam te voorkomen?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:32

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee, daar zijn geen mogelijkheden voor. Als ik ven snel kijk naar de titels van de berichten zijn het op zich ook normale vragen, die echter, met een beetje inzet, gewoon op het forum gesteld horen te worden. Daar valt weinig tegen te doen behalve inderdaad de berichten van nieuwe gebruikers automatisch weigeren, wat bijvoorbeeld een probleem zou opleveren in V&A.

Laat ik het in ieder geval bij de devvers neergooien:

Schop een modje => Mooie features

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Topicstarter
Dirk schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:23:
Nee, daar zijn geen mogelijkheden voor. Als ik ven snel kijk naar de titels van de berichten zijn het op zich ook normale vragen, die echter, met een beetje inzet, gewoon op het forum gesteld horen te worden. Daar valt weinig tegen te doen behalve inderdaad de berichten van nieuwe gebruikers automatisch weigeren, wat bijvoorbeeld een probleem zou opleveren in V&A.
Het zou natuurlijk altijd een keuze in een profiel kunnen zijn. Ik doe niets met V&A.

Verder ben ik geen persoonlijke helpdesk, dus ik zie het als spam.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 05-05-2023 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dirk schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:23:
Nee, daar zijn geen mogelijkheden voor. Als ik ven snel kijk naar de titels van de berichten zijn het op zich ook normale vragen, die echter, met een beetje inzet, gewoon op het forum gesteld horen te worden.
Wat dat betreft is het melden m.i. ook goed - als de betreffende users overlast veroorzaken kunnen we ze aanspreken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Topicstarter
F_J_K schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:44:
[...]

Wat dat betreft is het melden m.i. ook goed - als de betreffende users overlast veroorzaken kunnen we ze aanspreken.
Het melden van dit soort zaken voor nieuwe accounts is als dweilen met de kraan open. Je blijft aanspreken omdat degenen met dit soort accounts niet op T.net blijven.

Graag zie ik een optie om persoonlijke berichten van nieuwe accounts te blokkeren.

[ Voor 9% gewijzigd door The Zep Man op 06-05-2023 08:13 ]