Toon posts:

Pc-onderdelen ontbreken van bestelling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dhrny
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05 22:58
Beste lezers,

Ik ben echt woedend na de reactie van *knip* Webwinkel op mijn probleem.

Vorige week heb ik een aantal PC onderdelen besteld voor een nieuwe build waar ik een jaar voor zit te sparen. webwinkel verzend de PC behuizing en 1 verzenddoos met de overige onderdelen.

Toen ik de doos opende kwam ik erachter dat de moederbord en de ram missen.. Dit zijn dan ook de 2 duurste onderdelen. Ik neem contact op met webwinkel en die gaf aan dat ze een postonderzoek gaan starten om erachter te komen wat er is gebeurt.

Conclusie:
webwinkel heeft met camerabeelden geverifieerd dat ze de producten wel in de doos hebben geplaatst. De verantwoordelijkheide voor de verzending 'cityhub' heeft de conclusie getrokken dat het wel is geleverd naar mijn adres.

Vervolgens heeft webwinkel de case gesloten nadat ze die conclusie hebben getrokken. Ongelofelijk hoe ik word behandeld. Als consument zijnde wordt ik hier benadeeld zonder dat ik er wat aan kan doen.

Wat raden jullie mij aan om te doen in deze situatie? Ik heb inderdaad de 2 dozen ontvangen maar er ontbreken vooralsnog 2 producten uit de doos t.w.v. €480 ongeveer. Ik snap ook niet hoe ik dit verder moet aantonen.

[Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 05-05-2023 18:21]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PepsiNL1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:59
Heeft webwinkel de camerabeelden met je gedeeld?

[Voor 23% gewijzigd door Yorinn op 05-05-2023 18:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:57
Verzender is verantwoordelijk voor pakket, dus gewoon opnieuw casus openen

[Voor 4% gewijzigd door 99ruud99 op 05-05-2023 18:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:29

Agent47

I always close my contracts.

Wanneer is de eerste doos ontvangen ?
Kan het niet zo zijn dat de tweede wat later komt🎉?

Gewoon opnieuw een casus openen en ondervragen. Vraag Maar om een track en tracé ook.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:20
De webwinkel moet aantonen dat zij de gehele bestelling hebben geleverd. De camera beelden geven alleen bewijs wat er is verzonden. Daarnaast heeft de bezorger bewijs dat er is geleverd.
Ik kan uit de topicstart niet opmaken of jij hebt getekend voor ontvangst. Was er schade aan de doos te zien? Normaal als iets uit een doos gehaald wordt dan valt dit wel op doordat de tape vervangen is/ verzegeling verbroken. Mocht er schade aan de zending zitten dit altijd laten markeren / weigeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Modbreak:Ik heb conform het SF Beleid de naam van de webwinkel uit titel, TS en een reactie gehaald.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dhrny
Agent47 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:19:
Wanneer is de eerste doos ontvangen ?
Kan het niet zo zijn dat de tweede wat later komt🎉?

Gewoon opnieuw een casus openen en ondervragen. Vraag Maar om een track en tracé ook.
Track en trace wel gekregen, ik kan helaas niet de gewicht inzien.
PepsiNL1 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:10:
Heeft [Mbr]webwinkel[/] de camerabeelden met je gedeeld?
Nee maar ik ga dit wel opvragen.
I_IBlackI_I schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:21:
De webwinkel moet aantonen dat zij de gehele bestelling hebben geleverd. De camera beelden geven alleen bewijs wat er is verzonden. Daarnaast heeft de bezorger bewijs dat er is geleverd.
Ik kan uit de topicstart niet opmaken of jij hebt getekend voor ontvangst. Was er schade aan de doos te zien? Normaal als iets uit een doos gehaald wordt dan valt dit wel op doordat de tape vervangen is/ verzegeling verbroken. Mocht er schade aan de zending zitten dit altijd laten markeren / weigeren.
Dit knaagt ook erg aan mij. De webshop geeft dus aan dat ze de dozen hebben verzonden maar ik heb niet alle producten ontvangen.. Ik zag zelf geen schade aan de doos eerlijk gezegd. Als het is ontvreemd neem ik aan dat de persoon dat zo min mogelijk duidelijk zou maken. Ik spring liever zelf niet op de gedachte dat het is ontvreemd maar het begint er erg op te lijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
I_IBlackI_I schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:21:
- verkoper maakt video
- ergens na maken video haalt iemand moederbord etc. uit doos
- doos wordt afgeleverd

Hoe gaat de verkoper nu bewijzen dat de TS de zaken heeft ontvangen? Daarvoor had bijvoorbeeld de doos bij aflevering opgemaakt moeten worden en op de foto worden gezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dhrny
Real schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:35:
[...]

- verkoper maakt video
- ergens na maken video haalt iemand moederbord etc. uit doos
- doos wordt afgeleverd

Hoe gaat de verkoper nu bewijzen dat de TS de zaken heeft ontvangen? Daarvoor had bijvoorbeeld de doos bij aflevering opgemaakt moeten worden en op de foto worden gezet.
Extreem jammer dat ik niet spontaan de gedachte had om een unboxing video te maken. Het is voor mij nu ook helemaal niet te bewijzen hoe ik het heb aangetroffen anders dan mijn woord en foto's. Super lastige positie voor de consument.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Dhrny schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:38:
[...]
Extreem jammer dat ik niet spontaan de gedachte had om een unboxing video te maken. Het is voor mij nu ook helemaal niet te bewijzen hoe ik het heb aangetroffen anders dan mijn woord en foto's. Super lastige positie voor de consument.
Dat hoef jij ook helemaal niet te bewijzen.

https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBOVE:2021:2676

https://deeplink.rechtspr...d=ECLI:NL:RBMNE:2019:4491

Acties:
  • +1Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:20
Klopt, echter zijn beide van bovenstaande uitspraken niet van toepassing. TS betwist niet dat er een pakket geleverd is, maar de inhoud van het pakket. Daarnaast gaat de rechter in de tweede uitspraak er op in dat de verkoper niet kon aantonen wat de inhoud van het pakket is. In dit geval kan de verkoper dat wel d.m.v. camerabeelden. De bewijslast voor de verkoper moet redelijk zijn, die kan niet elk product persoonlijk bij de klant uitpakken. Het is zeker mogelijk dat er met het pakket gedurende het bezorgtraject geknoeid is, maar dit zou juist tijdens overhandiging aan TS moeten opvallen, er van uitgaande dat de doos verzegeld is (bijvoorbeeld tape van de webwinkel).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dhrny
I_IBlackI_I schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 18:48:
[...]

Klopt, echter zijn beide van bovenstaande uitspraken niet van toepassing. TS betwist niet dat er een pakket geleverd is, maar de inhoud van het pakket. Daarnaast gaat de rechter in de tweede uitspraak er op in dat de verkoper niet kon aantonen wat de inhoud van het pakket is. In dit geval kan de verkoper dat wel d.m.v. camerabeelden. De bewijslast voor de verkoper moet redelijk zijn, die kan niet elk product persoonlijk bij de klant uitpakken. Het is zeker mogelijk dat er met het pakket gedurende het bezorgtraject geknoeid is, maar dit zou juist tijdens overhandiging aan TS moeten opvallen, er van uitgaande dat de doos verzegeld is (bijvoorbeeld tape van de webwinkel).
Ik heb de wehshop ook eerlijk aangegeven dat er op de eerste gezicht niet lijkt dat ermee is geknoeid. Er zitten geen scheuren of gaten en de tape die aan de bovenkant ligt, lijkt niet veel anders dan die van *knip* Webwinkel zelf. Maar het kan nog altijd aan geknoeid zijn neem ik aan.

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 05-05-2023 19:06. Reden: Naam winkel weggehaald conform beleid]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Zijn de dozen niet gewogen en dat je dit kan zien in de track&trace gegevens? Wellicht is dat een manier om aan te tonen dat er producten ontbraken.
Zeggen dat er gefilmd is zonder de beelden te delen vind ik wat vreemd.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Een pakket wordt inderdaad een aantal maal gewogen tijdens het sorteer en bezorgproces.
Naast de beelden zou de webshop ook het gewicht moeten overleggen als bewijs vanuit hun kant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dhrny
wodkabuikje schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:07:
Zijn de dozen niet gewogen en dat je dit kan zien in de track&trace gegevens? Wellicht is dat een manier om aan te tonen dat er producten ontbraken.
Zeggen dat er gefilmd is zonder de beelden te delen vind ik wat vreemd.
Ik kan op de track&trace niet inzien wat de gewicht was volgens DHL. Op de factuur van de webshop hebben ze wel het gewicht aangeven van de verzending toen ze het gingen opsturen.

Ik ga wel om de camerabeelden vragen maar ik geloof ze wel op hun woord. Immers is het niet onmogelijk dat de producten na hun verzenden is ontvreemd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Dhrny schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:20:
[...]

Ik kan op de track&trace niet inzien wat de gewicht was volgens DHL. Op de factuur van de webshop hebben ze wel het gewicht aangeven van de verzending toen ze het gingen opsturen.

Ik ga wel om de camerabeelden vragen maar ik geloof ze wel op hun woord. Immers is het niet onmogelijk dat de producten na hun verzenden is ontvreemd.
Heb je het pakket zelf al nagewogen zoals het is aangekomen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dhrny
PP_Sound schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:47:
[...]

Heb je het pakket zelf al nagewogen zoals het is aangekomen?
Nee, ga ik morgen doen. Ik ben ook benieuwd naar het gewicht.

[Voor 12% gewijzigd door Dhrny op 05-05-2023 21:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:01

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Was er nog veel ruimte in de doos over? Anders zou je het nog kunnen benaderen, dat het nooit gepast zou kunnen hebben in de doos die gebruikt is met het verzenden.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Is de doos misschien aan de onderkant losgemaakt en opnieuw dichtgeplakt? En was dat dan met tape van de Webwinkel of normale tape, etc.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dhrny
BadpunK schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:48:
Was er nog veel ruimte in de doos over? Anders zou je het nog kunnen benaderen, dat het nooit gepast zou kunnen hebben in de doos die gebruikt is met het verzenden.
Nee, veel ruimte over in de doos. Moederbord en ram zou er makkelijk in passen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dhrny
Puch-Maxi schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 22:53:
Is de doos misschien aan de onderkant losgemaakt en opnieuw dichtgeplakt? En was dat dan met tape van de Webwinkel of normale tape, etc.
Toen ik de doos opende lette ik eerlijk gezegd niet op de tape. Ik kon niet aan de onderkant zien of het eerder is geopend en opnieuw geplakt. De tape ziet er hetzelfde uit zoals de bovenkant.

Wel een goed idee om te achterhalen of ermee is geknoeid. Alleen helaas in mijn geval zegt het niks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Dhrny schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:48:
[...]

Nee, ga ik morgen doen. Ik ben ook benieuwd naar het gewicht.
Afhankelijk van moederbord en geheugen zal het ongeveer 2 kg schelen wanneer die er bij webshop nog wel inzaten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee