Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanna R
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-08-2023
Mijn vraag
Hoe typ ik een gedachtestreepje in word op een dell xps 15 9560?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ctr en/of alt plus streepje werkt niet.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bedoel je zo'n doorlopende streep? Volgens mij een aantal underscores en dan enter en dan maakt hij het af over de hele regel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:03

g0tanks

Moderator CSA
Marzman schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:00:
Bedoel je zo'n doorlopende streep? Volgens mij een aantal underscores en dan enter en dan maakt hij het af over de hele regel.
Een gedachtestreepje is iets anders, namelijk –

Bij mij wordt een normaal streepje (-) automatisch aangepast naar een gedachtestreepje (–) als ik een zin typ die het gebruikt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 20:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Marzman schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:00:
Ik neem aan dit: https://taaladvies.net/gedachtestreepje/

@Hanna R mijn ervaring is dat Word een normaal streepje vanzelf langer maakt als je het ergens midden in een zin gebruikt. Zodra je er een woord achter typt en een spatie, dan verandert het streepje van kort naar lang. Is dat bij jou niet het geval?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En zo niet: zoeken bij google naar 'gedachtestreepje code' zegt
De klassieke ASCII-tekenreeks bevat geen kastlijntje. Vaak behelpt men zich in dat geval met de divisie (-).

Het halve en hele kastlijntje zijn opgenomen in Unicode als respectievelijk U+2013 en dash en U+2014 em dash. In HTML zijn er de codes – en —.

Onder Windows kunnen ze met de toetscombinaties Alt+0150 en Alt+0151 rechtstreeks ingevoerd worden, waarbij de cijfers van het numerieke toetsenbord gebruikt worden. Een andere manier is door AltCtrl- in te drukken.[1]

Het hele kastlijntje kan op een Macintosh-computer ingetypt worden met Option⇧ Shift-, het halve kastlijntje met Option-.

In de tekstverwerker Microsoft Word wordt het halve kastlijntje gemaakt met de combinatie van de Ctrl-toets en het min-teken van het numerieke toetsenbord.[2]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Orion84 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:05:
Mijn ervaring is dat Word een normaal streepje vanzelf langer maakt als je het ergens midden in een zin gebruikt. Zodra je er een woord achter typt en een spatie, dan verandert het streepje van kort naar lang.
Of Word dat doet hangt af van hoe dat in Word is ingesteld bij de Autocorrectie-opties.
Kijk daarvoor bij: 'Bestand' - 'Opties' - 'Controle' --> 'AutoCorrectie-opties', en zowel op het tabblad 'AutoOpmaak' als 'AutoOpmaak tijdens typen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Kan ook met het toetstenbord worden geproduceerd en beschreven in: Wikipedia: Dash
Daar vind je een tabel waarin de code staat voor het streepje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q4rRG1jYaMVWuqUsnyBtN-pZsGs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o1IvO67Z9QF8F7uHrLNEEUQo.png?f=fotoalbum_large

Houd de linker ALT toets ingedrukt en type tegelijkertijd op het numerieke-keypad (links op je keyboard) 0151 in.
Zo kun je bijvoorbeeld ook het Euro teken produceren met: ALT+0128.

Had ik bijna overheen gelezen, ook een methode om het specifiek in Word te produceren.

[ Voor 5% gewijzigd door eheijnen op 06-05-2023 10:06 ]

Wie du mir, so ich dir.

Pagina: 1