Ik heb een nieuwbouwwoning waarbij de tuin onder water staat als het hard regent. De grond is kleigrond, dus het water kan geen kant op. Nu wil ik een drainage systeem aansluiten, daarvoor wilde ik een Y-stuk op de dichtstbijzijnde (20m) HWA pijp aansluiten, maar deze wordt meteen gekoppeld aan een grotere pijp (voor het riool) waardoor ik toch even advies wil vragen.
De HWA pijp is 80mm en de pijp waar deze op aangesloten wordt is 110mm (exacte maat moet ik nog even goed meten, door een regenbui moest ik nu stoppen). De buis gaat de hoek om, dus zodra ik een recht stuk zie, ben ik van plan de buis door het midden te zagen en er een T-stuk tussen te doen. Dit is mijn stappenplan:
- Rioolbuis door het midden zagen (als ik bij een recht stuk ben om de hoek), T-Stuk van 110m ertussen doen en lijmen. De T- aansluiting zal dan nét iets minder dan 90 graden opzij liggen
- vervolgens rechte PVC buizen aansluiten tot ik bij het drainagegoot ben
Is dit de juiste manier en zal dit waterdicht zijn? Ik heb hier wat foto's van de buizen. Dit stuk zal ik er tussen doen: https://www.praxis.nl/bou...m-3xmm-87gr-grijs/2208924
:strip_exif()/f/image/kGsaOmo0m1GdlH6MC7w9Q4uJ.jpg?f=fotoalbum_large)
De HWA pijp is 80mm en de pijp waar deze op aangesloten wordt is 110mm (exacte maat moet ik nog even goed meten, door een regenbui moest ik nu stoppen). De buis gaat de hoek om, dus zodra ik een recht stuk zie, ben ik van plan de buis door het midden te zagen en er een T-stuk tussen te doen. Dit is mijn stappenplan:
- Rioolbuis door het midden zagen (als ik bij een recht stuk ben om de hoek), T-Stuk van 110m ertussen doen en lijmen. De T- aansluiting zal dan nét iets minder dan 90 graden opzij liggen
- vervolgens rechte PVC buizen aansluiten tot ik bij het drainagegoot ben
Is dit de juiste manier en zal dit waterdicht zijn? Ik heb hier wat foto's van de buizen. Dit stuk zal ik er tussen doen: https://www.praxis.nl/bou...m-3xmm-87gr-grijs/2208924
:strip_exif()/f/image/kGsaOmo0m1GdlH6MC7w9Q4uJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W3smnEKcrCElvKrhJLUydiRe.jpg?f=fotoalbum_large)