Smartphone Best Buy Guide Mei 2023

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
@deepvreezo @Donny K.
Gaat het je om de beste kleine telefoon, dan is naast de Galaxy S23 de Apple iPhone 14 Pro het bekijken waard.
Wat is er met de non-Pro iPhones gebeurd?

Een grafiek / tabel met resterende software support duur en prijs / jaar zou ook handig zijn.

review: Smartphone Best Buy Guide - Mei 2023

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 05-05-2023 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:37

deepvreezo

Redacteur
Sinds de 12-serie zijn de goedkopere iPhones een beetje blijven steken qua specs, en dat is de reden dat ik de 14(Plus) niet specifiek noem. Hij heeft bijvoorbeeld niet zo’n hele goede camera en niet zo’n heel goed scherm meer naar huidige maatstaven, in deze prijsklasse.

Grafiek van resterende support is een leuk idee! Weet niet of onze grafiekengine overweg kan met datums, maar dat ga ik volgende week eens navragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
deepvreezo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:14:
Sinds de 12-serie zijn de goedkopere iPhones een beetje blijven steken qua specs, en dat is de reden dat ik de 14(Plus) niet specifiek noem. Hij heeft bijvoorbeeld niet zo’n hele goede camera en niet zo’n heel goed scherm meer naar huidige maatstaven, in deze prijsklasse.
Op (andere) punten doet de 14 (Plus) het weer beter, zoals grijswaardenfout en kleurfout, accuduur, verwachte software updateduur, privacy features en SoC performance. Is het niet vreemd hem bij voorbaat te diskwalificeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo

deepvreezo

Redacteur
Bij voorbaat diskwalificeren is uiteraard geen sprake van, en je hebt gelijk dat de iPhone op die punten weer een voordeel heeft. Maar zeker in dit prijssegment moeten we harde keuzes maken. Genoeg toestellen van de concurrentie met (op bepaalde gebieden) uitstekende eigenschappen die ik ook niet specifiek heb genoemd in de vergelijking. De BBG is nu al vrij lang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
deepvreezo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:58:
Bij voorbaat diskwalificeren is uiteraard geen sprake van, en je hebt gelijk dat de iPhone op die punten weer een voordeel heeft. Maar zeker in dit prijssegment moeten we harde keuzes maken. Genoeg toestellen van de concurrentie met (op bepaalde gebieden) uitstekende eigenschappen die ik ook niet specifiek heb genoemd in de vergelijking. De BBG is nu al vrij lang :)
Is dit keuzeproces ergens beschreven of bepaalt AI welke toestellen wel of niet door mogen naar de volgende ronde? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo

deepvreezo

Redacteur
We hebben bij Tweakers besloten vooralsnog geen gebruik te maken van AI-tools bij het schrijven van artikelen, dus daarvoor kun je ons redacteurs blijven aankijken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien dit over de smartphone BBG gaat: altijd fijn om ze weer te zien, en dank voor de uitgebreide tests :)

Wat ik echter al een tijdje mis is een test categorie of hele categorie voor zakelijk gebruik. Desnoods een hele BBG zakelijke mobiel.
Genoeg mensen die een telefoon van de zaak zelf uitzoeken, en dat gebruik is toch vaak net iets anders dan de spiegeltjes en kraaltjes die je prive gebruikt :P
Denk aan accuduur, laadtijd, accu degeneratie, foto's van whiteboards nemen (hoe snel staat de camera voor je neus), snelheid van Outlook openen, etc. Om nog te zwijgen van gemakkelijk dual sim gebruik.

De zakelijke telefoons zijn vaak ook degene die het minst snel vervangen worden. Plus er zit een vrij grote doelgroep volgens mij. Die al even overgeslagen wordt, zo lijkt het.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
deepvreezo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 17:15:
We hebben bij Tweakers besloten vooralsnog geen gebruik te maken van AI-tools bij het schrijven van artikelen, dus daarvoor kun je ons redacteurs blijven aankijken :)
Is dit keuzeproces ergens beschreven?

[ Voor 39% gewijzigd door Olaf van der Spek op 06-05-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo

deepvreezo

Redacteur
Dat is nog niet ergens beschreven, maar ik kan wel even een poging doen. Voor de selectie van de aanraders kijk ik naar de combinatie van onze testresultaten, de featureset ten opzichte van andere toestellen, en natuurlijk de prijs. Bij de keuze van aanraders let ik ook op de andere toestellen die ik in die categorie aanraad. Het liefst willen we daarin een beetje spreiding (dus in de 500-750-categorie, bijvoorbeeld niet 4 toestellen die 749 euro kosten). Tevens let ik erop dat de verschillende aanraders iets onderscheidends bieden ten opzichte van elkaar. In dezelfde 500-750 categorie is de S21 FE bijvoorbeeld de betaalbare allrounder, terwijl de Pixel 6 Pro het goed doet op het gebied van camera en scherm, de Xiaomi 12T Pro juist goed is in systeemprestaties, accuduur en opladen, en de Xiaomi 13 is de dure allrounder die bovendien relatief compact is. Tot slot probeer ik ervoor te zorgen dat we in een duurdere categorie geen toestellen aanraden die niks méér bieden, of als geheel zelfs slechter zijn dan iets wat je in een goedkopere categorie zou kunnen kopen.
Pagina: 1