compaq presario bios?

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Heb al gezocht, maar alle antwoorden voor deskpro werken niet op deze presario. Als je hem opstart krijg je heel groot zo'n compraq logo in je beeld en dan stopt 'ie met booten. Hoe kom ik in de bios?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Tja, als je alles al hebt nagekeken op de site wordt het moeilijk natuurlijk

F2 F10 esc del

Trouwens als je het typenummer weet zou ik gewoon even naar de site van Compaq gaan. Daar zou het antwoord wel te vinden moeten zijn

Kijk desnoods even naar het FCC nummer op je moederbord om erachter te komen anders wat er nu precies inzit

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04

Opa

Nu Multifocaal!

Compaq heet een soort Windows 3.1 omgeving voor BIOS instellingen op een aparte sector van de Harddisk.

Kijk idd ff op de Compaq site voor de laatste ROMpaq.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 09:29

DSK

boeiend...

Als je nog kan booten van floppy, download dan ff de ROMpaq (da's hun naam vor BIOS :z) voor je systeempje van de compaq site

Blog (Linux-related)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
dat gaat niet lukken, want de floppydrive is kapot.
kan ik de harde schijf die er nu inzit niet op de 1 of andere manier bewerken in m'n eigen pc?

micheljansen.org

Verwijderd

Boot partitie van die Presario's zijn een non-dos partitie. Proberen te bewerken op een andere PC heeft weinig zin. Als ik het mij goed herinner heb je hiervoor echt een floppy nodig. Download de SoftPaq's voor de boot partitie (let op het type nummer van de PC! Slechts enkele modellen per SoftPaq) en zet dat naar floppy(je moet er geloof ik 2 hebben). Gewoon de floppy's hun werk laten doen(idiot-proof vragen) en het moet weer werken. Als je gaat lopen rommelen aan de partitie kun je nog meer ellende verwachten. Verstopte er vroeger m'n private key van PGP en weet dat je via de Restore disk(nodig om de RestoreCD aan te sturen) en vervolgens setup van CD afbreken, op de partitie kan komen. Je krijgt dan een DOS prompt en toegang tot de verborgen partitie. Nadat ik de partitie wat had vergroot(hebberig) begon m'n setup vervelend te doen. Je kan de inhoud van de partitie opnieuw beschrijven, maar niet opnieuw de partitie aanmaken.
Dus..ff een floppy drive erin hangen, SoftPaq's downloaden en je kan aan de slag. Succes!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

meestal werkt het met F10 is mijn ervaring (en ik heb heel wat van die dingen in mijn handen gehad).

Great minds think alike!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Tijdens opstarten van compaq staat als het goed is (dus als er een bios partitie opstaat) een rechthoek te knipperen in je rechter ovenhoek, op dat moment ram je op f10 en ben je klaar, zien je dat dingetje niet, dan moet je ff rompaqje downnen..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04

Opa

Nu Multifocaal!

..en natuurlijk een werkende flop inbouwen...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Ik krijg ook binnenkort zo'n Compaq ding onder handen met een kapotte hard disk. Ik begrijp dus uit jullie reacties dat deze computers geen BIOS chip hebben maar een soort Compag configuratie bestand ergens in een sector op de HD. Hoe ga ik dit aanpakken nadat ik de HD heb verwisseld? dan is dit configuratiebestand dus weg! Thnx

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
F10 om in de bios te komen (alleen als die daarna hangt dant heb je kans dat je hdd defect is) en dan kom je er dus niet meer in

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Nee, ik kom er niet meer in want de HD is kaduk! Ik wil er een nieuwe inzetten maar hoe start ik hem dan op zonder die Compaq BIOS instellingen????? Moet ik die dan eerst downloaden en dan op de nieuwe HD zetten??? Heb geen ervaringen met deze 'BIOS loze' apparaten..

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Nieuwe hdd erin, rompaq downloaden, rompaq runnen, hdd formateren (dus fdisken en activeren, net als je normaal doet) , klaar!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
ik heb zo'n rompaq upgrade diskette gedownload en gerund, maar ik kom nog steeds niet in de bios. vreemd genoeg zij die diskette dat er al een rom aangetroffen was, terwijl deze hdd nog nooit in een compaq gezeten had :?

micheljansen.org

Verwijderd

het is een compraq dus ik zou denken del.
dat was het met mijn oude bios
Pagina: 1