Het wordt de eerste keer dat ik zelf een pc ga bouwen. Ik heb ondertussen al op verschillende plaatsen informatie opgedaan, maar zou graag wat feedback krijgen op mijn voorlopig samengestelde build.
Mijn huidige systeem is ondertussen bijna 10 jaar oud en heeft slechts 3 aanpassingen gehad in die periode (nieuwe grafische kaart, RAM en een SSD). Graag ga ik dus opnieuw voor een systeem dat verschillende jaren mee kan gaan, eventueel met een kleine upgrade hier en daar.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wil ik voornamelijk gebruiken voor dagelijks gebruik (werk, streamen van series, ...), gaming, maar ook om voor de eerste keer wat te knoeien met videobewerking. Ik speel voornamelijk FPS games (Call of Duty, CS:GO, Battlefield, ...), MMO's (World of Warcraft) en League of Legends. Uiteraard kan dit lijstje in de toekomst wat veranderen, dus zouden ook nieuwere titels goed moeten kunnen draaien. Beoogde resolutie is voorlopig 1080p, al zou ik later eventueel willen uitkijken naar 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijstotaal komt momenteel op €835 (incl. verzendingskosten). Het idee is om voor iedere component de beste prijs/kwaliteits optie te kiezen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige systeem (Acer Predator G3610):
Randapparatuur is aanwezig, al staat een nieuw scherm ook nog op de planning. De huidige SSD ben ik van plan om mee te nemen. Over de grafische kaart twijfelde ik nog, aangezien het gamen tegenwoordig vrij beperkt is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet meteen, mijn huidige ervaring is beperkt, maar steeds goed geweest tot nu toe.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem dat er terug een tijdje tegen aan kan.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Eventuele bijsturing waar nodig.
Mijn huidige systeem is ondertussen bijna 10 jaar oud en heeft slechts 3 aanpassingen gehad in die periode (nieuwe grafische kaart, RAM en een SSD). Graag ga ik dus opnieuw voor een systeem dat verschillende jaren mee kan gaan, eventueel met een kleine upgrade hier en daar.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem wil ik voornamelijk gebruiken voor dagelijks gebruik (werk, streamen van series, ...), gaming, maar ook om voor de eerste keer wat te knoeien met videobewerking. Ik speel voornamelijk FPS games (Call of Duty, CS:GO, Battlefield, ...), MMO's (World of Warcraft) en League of Legends. Uiteraard kan dit lijstje in de toekomst wat veranderen, dus zouden ook nieuwere titels goed moeten kunnen draaien. Beoogde resolutie is voorlopig 1080p, al zou ik later eventueel willen uitkijken naar 1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijstotaal komt momenteel op €835 (incl. verzendingskosten). Het idee is om voor iedere component de beste prijs/kwaliteits optie te kiezen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige systeem (Acer Predator G3610):
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7 2600 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 | € 0,- | € 0,- |
2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 52,- | € 104,- |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 500GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 104,- |
Randapparatuur is aanwezig, al staat een nieuw scherm ook nog op de planning. De huidige SSD ben ik van plan om mee te nemen. Over de grafische kaart twijfelde ik nog, aangezien het gamen tegenwoordig vrij beperkt is.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 135,50 | € 135,50 |
1 | Moederborden | MSI B550-A PRO | € 119,- | € 119,- |
1 | Videokaarten | ASUS Dual Radeon RX 6650 XT OC Edition | € 277,- | € 277,- |
1 | Behuizingen | Zalman S2 TG | € 50,- | € 50,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16 | € 65,90 | € 65,90 |
1 | Voedingen | ASUS ROG Strix 650W Gold | € 89,- | € 89,- |
1 | Solid state drives | WD Black SN770 1TB | € 69,13 | € 69,13 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 805,53 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet meteen, mijn huidige ervaring is beperkt, maar steeds goed geweest tot nu toe.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem dat er terug een tijdje tegen aan kan.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Eventuele bijsturing waar nodig.