Toon posts:

Celly 333 @ 500?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een celeron 333 staan op een moederbord met op dit moment een busclock van 66 mhz. Ik had geprobeerd om met behulp van de jumpers op het moederbord de FSB te verhogen naar 100 mhz zodat mijn bakkie op 500 mhz kon draaien. Maar zodra ik opnieuw opstart, na het verzetten van die jumper, gebeurt er helemaal niets. Wat moet ik doen? Het voltage omhoog? Of draait mijn celly met een FSB van 100 mhz?

Celeron 333
Chipset PC100 BXcel

Moederbord fabrikant? Geen flauw idee. :?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:10
Heb je dit al eens doorgelezen? [topic=153153/1/100]
Zo niet verzoek ik je vriendelijk dit te gaan doen :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

je moederbord is in ieder geval van PcChips of een daaraan verbonden naam (Elpina ...), dus check www.pcchips.nl en www.pcchips.com.tw voor een handleiding/jumpersettings.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt in de manual uitgelegd hoe je het DIMM voltage omhoog krijgt. Maar dat is meteen een stap van 3 volt naar 5 volt. Zou het daaraan liggen? Voor de rest is de manual niet veel duidelijk dan het moederbord zelf. Dus de jumper settings blijven zoals aangegeven in een tabel op het moederbord.

Voltage omhoog :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de url naar de manual BTW.

ftp://203.161.230.35/pub/menu/m726/M726v33.pdf

Mocht je zelf willen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Of moet het voltage op de core omhoog?

(Het beeld blijft gewoon zwart bij het restarten)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:02

Epsilon

je kan ook dingen in 1 reply zetten hoor
dit is flooding van je eigen topic |:(

niet meer doen
en idd, ga de faq lezen

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je je mobo op 100MHz hebt gezet, en het werkt niet, kan het aan het volgende liggen:

- je CPU trekt de nieuwe snelheid niet (500 hoeft niet altijd te lukken), je zou dan kunnen proberen de core Voltage iets omhoog te doen
- je chipset trekt het niet. dat is hier niet het geval want je hebt een BXcel chipset (VIA of ALi is dat) en die trekt wel 100MHz
- je dividers voor AGP/PCI staan verkeerd en daarom draaien je kaarten te snel, ik weet niet of je moederbord dat ondersteund.
- je RAM trekt geen 100MHz

die jumper om je DIMM's op 3V/5V te zetten, moet op 3V staan. 5V is alleen voor oude DIMM's die je vrijwel nooit tegenkomt. als je dat met je 3V DIMM doet fik je em op Afbeeldingslocatie: http://www.gigaparts.nl/t-net/rook.gif

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Uit de FAQ
Tot en met de oude BX-chipset (daar is ie weer) diende het geheugen op dezelfde snelheid als de FSB te draaien (een zogenaamde synchrone geheugenbus).
Dus betekend dat dat ik met mijn pc100 BXcel geen 100 mhz kan halen? Of wordt er met "oude BX-chipset" wel degelijk een ouder model bedoeld?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 23:38

scorpionv

This space for rent

Je gooit flink wat zaken door elkaar. Je RAM-voltage heeft weinig met overclocken te maken.

Vereisten voor overclocken:

1. Goede koeling.
2. Hoger Corevoltage (evt ook iets hoger IO-voltage).
3. Een hoop geluk.

Goede koeling, voor een Celly kun je nog gemakkelijk met een FOP-32 oid toe. Hoeft iig geen honderden guldens te kosten.

Verhoging van Corevoltage. Nodig als je wilt gaan overclocken, als je dat niet doet zal je PC niet stabiel lopen/niet eens booten. Je I/O-voltage kun je in bepaalde gevallen ook wat proberen te verhogen, hierdoor krijgen je geheugenreepjes/PCI-sloten wat meer 'juice'.

Een hoop geluk. Je moet een goede processor treffen, niet alle, op het oog dezelfde, processoren laten zich even goed overclocken.[quote]
Uit de FAQ

[kwoot]
Tot en met de oude BX-chipset (daar is ie weer) diende het geheugen op dezelfde snelheid als de FSB te draaien (een zogenaamde synchrone geheugenbus).
Dus betekend dat dat ik met mijn pc100 BXcel geen 100 mhz kan halen? Of wordt er met "oude BX-chipset" wel degelijk een ouder model bedoeld?
Dit betekent alleen dat je bussnelheid gelijk is aan je geheugensnelheid. Bij de huidige chipsets is het mogelijk om je geheugen 33 MHz harder te laten lopen dan de bus(FSB).

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net met een celly 266 geprobeerd. Pin B21 afgeplakt. Het lukt niet. Dat zal waarschijnlijk aan het mobo liggen dan.
Pagina: 1