Limone (Gardameer) of Bibbonna (Toscane) eind mei?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-06-2023
Eind mei wil ik met het gezin naar Limone of Bibbonna. Dit tussen de periode van 15 t/m 25 mei, maar zit te twijfelen tussen de twee. De weersverwachting is bij de ene website beter dan bij de ander (accuweather vs weather.com). Zo zie je bij de een dat het gardameer slecht weer wordt en bij de ander mooi weer.

Onze eerste keus is limone, maar afhankelijk van het weer willen wij naar Bibbonna. Waar zouden jullie voor kiezen en welke weervoorspeller zou ik in deze instantie aanhouden?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-10 16:06

Trouble

Everything is awesome

Je hebt je geregistreerd op een techsite om vakantieadvies te krijgen?

Wat is er mis met Trip Advisor, of een website zoals ikwilmeerreizen.nl?

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou me niet teveel laten leiden door de weersverwachting zo ver vooruit. 10 dagen is toch echt wel het maximum dat vooruit gekeken kan worden. De tendens lijkt inderdaad wel een beetje wisselvallig dus je moet het ook net een beetje treffen met neerslag. Ik ken Italië niet goed genoeg, het zou kunnen dat bepaalde gebieden net in een soort kommetje liggen met meer of minder neerslag. Wellicht valt bijvoorbeeld bij de Middellandse Zee-kust minder regen dan landinwaarts en zou dat reden zijn om voor Bibbona te kiezen. Je hebt dus meer aan regio-specifieke weersverwachting.

(Wij gaan nog wel eens naar de Canarische Eilanden. De weerberichten daar zijn ook altijd standaard te negatief. Het klopt dat het in de bergen kouder / bewolkter is maar regelmatig gehad dat het weerbericht 18 graden aangaf en ik op het strand lag te bakken in 26-30 graden)
Trouble schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:44:

Ik twijfel even om een report aan te maken of hier een reactie op te geven. Toch maar het laatste.

Je reactie komt vrij bot over op een nieuwe gebruiker. Daarnaast is Tweakers echt niet alleen voor tech. Er zijn al honderden algemene vragen de revue gepasseerd. Kritiek op een vraag of topicstart is prima, maar doe dat wat mij betreft wel opbouwend. Doe's lief dus. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

[...]

Ik twijfel even om een report aan te maken of hier een reactie op te geven. Toch maar het laatste.

Je reactie komt vrij bot over op een nieuwe gebruiker. Daarnaast is Tweakers echt niet alleen voor tech. Er zijn al honderden algemene vragen de revue gepasseerd. Kritiek op een vraag of topicstart is prima, maar doe dat wat mij betreft wel opbouwend. Doe's lief dus. :)
Ik snap oprecht niet waarom iemand hier voor reisadvies komt. Daar was niks lomps aan bedoeld. Maar prima, ik houd me wel stil hier.

Succes met je vakantie, TS, ik hoop dat je goed weer hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BennieH
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11-06-2023
Trouble schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:44:

Thnx voor de platformen, die kende ik nog niet. Om antwoord te geven op je eerste vraag kwam tweakers bij mij als eerste resultaat naar boven toen ik googlede op "vakantie forum". Hier kwam ik meerdere topics over vakantieadvies tegen, waarna ik mij heb aangemeld om zelf een topic aan te maken(tag: Vakantie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

BennieH schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:10:
[...]

Thnx voor de platformen, die kende ik nog niet. Om antwoord te geven op je eerste vraag kwam tweakers bij mij als eerste resultaat naar boven toen ik googlede op "vakantie forum". Hier kwam ik meerdere topics over vakantieadvies tegen, waarna ik mij heb aangemeld om zelf een topic aan te maken(tag: Vakantie).
Ik denk dat mijn grootste wtf van vandaag is dat Tweakers bij Google bovenaan staat met vakantieforum :D (en ja, dat heb ik net zelf ook gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tweakers zijn gewoon cool omdat we alles uitzoeken en proberen te begrijpen. Dus ook hoe je het best vakantie viert (8>

Ik weet niks over op vakantie gaan in Italië behalve dat het Gardameer beter de Gardavlakte genoemt kan worden in de zomer de laatste 2 jaren. De droogte word erger en je moet tegenwoordig een heel eind lopen vanaf de campings om bij het water te komen omdat het peil zo laag staat. En de rivier Po stond dit jaar record vroeg al droog.

Daarnaast veel watergroen (meer-wier??). Dus daarvoor zou ik niet naar het Gardameer meer gaan.

Persoonlijk houd ik niet van >32 graden, dat laat ik over aan <+:)

[ Voor 14% gewijzigd door _eLMo_ op 05-05-2023 11:21 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:24
Waarom specifiek Bibbona? Niet het mooiste stuk van Toscane. Belangrijk is verder wat je wil doen/zien. Hoe is je gezinssamenstelling? Kleine kinderen, teeners?
Pagina: 1