Host blijft kosten rekenen na wegverhuizen domein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
Ik heb laatst een domeinnaam wegverhuisd naar een andere partij. Nu krijg ik een factuur van die oude partij voor een e-mailpakket gekoppeld aan de domeinnaam. Is dat de normale gang van zaken?

Daarnaast is de prijs 2x zo hoog geworden.. maar goed, dat staat hier los van

[ Voor 17% gewijzigd door Menesis op 05-05-2023 10:16 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Heb je de dienst (tijdig) opgezegd bij de oude partij?
(Wegverhuizen is niet opzeggen, al biedt een nieuwe partij dat soms als extra service aan)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:33

Rmg

Menesis schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:16:
Ik heb laatst een domeinnaam wegverhuisd naar een andere partij. Nu krijg ik een factuur van die oude partij voor een e-mailpakket gekoppeld aan de domeinnaam. Is dat de normale gang van zaken?

Je domein wegverhuizen staat naar mijn mening los van (het opzeggen van je) (email)hosting.

Ik vind het niet raar dat je nog een rekening krijgt voor de hosting die daar geleverd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31
Menesis schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 10:16:

Het verhuizen van het domeinnaam, wil niet zeggen dat je het contract en dus je betaal verplichting hiermee automatisch opzegt.

Blijkbaar heb je dit verkeerd begrepen?Even dubbel checken dus.

Dus JA, dit is de normale gang van zaken, tot nu toe bij alle hosting providers waarmee ik te maken heb gehad.

[ Voor 2% gewijzigd door Rolfie op 05-05-2023 11:46 . Reden: Niet helemaal correct informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01
Rolfie schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:36:
[...]

Het verhuizen van het domeinnaam, wil niet zeggen dat je het contract en dus je betaal verplichting hiermee automatisch opzegt.

Blijkbaar heb je dit verkeerd begrepen?

Dus JA, dit is de normale gang van zaken, tot nu toe bij alle hosting providers waarmee ik te maken heb gehad.
Niet bij Transip en Vimexx en dan heb je gelijk 2 van de grootste. E-mail is wel een los pakket wat je apart moet opzeggen, maar domeinnaam verhuizen is altijd opzeggen daarvan, volgens mij zijn dat ook SIDN regels.

@Menesis Gewoon nu opzeggen, dat is alles wat je kan doen. Ik neem aan dat dat maandelijks kan, want het loopt kennelijk al even.

[ Voor 23% gewijzigd door pennywiser op 05-05-2023 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:07

Coach4All

I'm a Coach 4 All

pennywiser schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:38:
[...]

Niet bij Transip en Vimexx en dan heb je gelijk 2 van de grootste. E-mail is wel een los pakket wat je apart moet opzeggen, maar domeinnaam verhuizen is altijd opzeggen daarvan, volgens mij zijn dat SIDN regels.
De rekening was volgens TS toch ook voor het Emailpakket...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:19
pennywiser schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 11:38:
[...]

Niet bij Transip en Vimexx en dan heb je gelijk 2 van de grootste. E-mail is wel een los pakket wat je apart moet opzeggen, maar domeinnaam verhuizen is altijd opzeggen daarvan, volgens mij zijn dat SIDN regels.
Je zegt dan inderdaad het domein daar op. Maar het is volgens mij niet zo dat wanneer je een domein verhuist naar een andere domeinboer dat dan ook eventuele hosting pakketten, VPS'sen of andere zaken gelinked aan dat domein ook opgezegd worden, immers kunnen die gewoon doorlopen wanneer je een domein verhuisd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:47
Ok bedankt allemaal, dan heb ik het verkeerd ingeschat. Ga ik het nu allemaal opzeggen.

Mixed Reality dev

Pagina: 1