Problemen met 1 usb header en corsair ICUE

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 11:22
Goedemorgen,

Hardware waar het om gaat.

* asus rog striks b450-f gaming ii
* corsair h150i lcd elite xt
* 2 x commander core xt, waarvan één meegeleverd bij de h150i aio
*internal usb HUB NZXT gen 3

Mijn moederbord de asus rog strix b450-f gaming ii, beschikt over één usb 2.0 header op het moederbord. Nou heb ik begin deze week door het falen van mijn CPU koelen een corsair h150i elite LDC gekocht, maar nu heb ik problemen om deze goed werkend te krijgen.

Ik heb eerst geprobeerd om op één header middels de bekende Y usb split kabels 3 aansluit punten te maken, maar ik kwam er al vrij snel achter dat dit niet ging werken. Mijn commander core XT wordt bijvoorbeeld niet weergeven in ICUE software waardoor ik de verlichting niet kan regelen, en andersom komt wordt de AIO niet weergeven.

Ik heb nu dus 2 commander core XT in mijn systeem die beide een USB header nodig hebben, plus de LCD aio pomp die een eigen header nodig heeft.

Eén commander core XT stuurt 5 fans aan, terwijl de andere (waar de AIO op aangesloten is, 4 fans aanstuurt.

Ik realiseer mij dat dit teveel is voor één header en heb voor het proberen van een alternatief de NZXT usb header gen 3 besteld. Mocht dit ook niet werken was ik benieuwd of het dan wellicht beter is een ander moederbord aan te schaffen, of dat het dan nog mogelijk is om bijvoorbeeld één commander pro XT op de beschikbare USB header te laten draaien en de andere commander pro inclusief AIO op een usb 2.0 male to usb 3.0 male pin header. Met een kabel van usb 3.0 naar 2.0 zou de front besturing van mijn kast wel komen te vervallen.

Graag hoor ik jullie mening hierover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkbullet
Probleem is opgelost door het plaatsen van de NZXT hub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tristan090301
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 01-01 20:19
Hallo,
Heb je toevallig een verklaring van hoe dit zou kunnen komen? Ikzelf heb nu het zelfde probleem met icue h150i elite deze word niet herkend in de software. Maar als ik de software installeer word die van de core wel mee geinstalleerd. maar toch krijg ik enkel het ram geheugen en mijn toetsenbord te zien. Ook heb ik al eens alles verwijderd van software, andere usb gebruikt, enz. En ik krijg de melding usb apparaat niet herkend, maar als ik in apparaatbeheer kijk staat hij er wel tussen denk ik dan toch. Ik geraak hier echt niet aan uit. Hoop dat iemand hier een oplossing weet of weet wat dit kan zijn.

alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkbullet
Zou je eens wat concreter kunnen zijn? Wat heb je allemaal aangesloten en hoe heb je dit met elkaar verbonden?

Bij mij was het probleem dat de usb header op het moederbord niet meer dan twee devices aan kan. Ik heb dit opgelost door een usb hub van nzxt te kopen, waardoor ik alle hubs van Corsair aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan090301
ik heb op de usb 2.0 van het moederbord niks aangesloten behalve mijn corsair controller. Op deze controller zit mijn pomp en 5 ventilators. voor de rest zit er niks op de usb 2.0 van het moederbord. Ook heb ik beide poorten die ik heb al getest. Maar krijg steeds een melding apparaat niet herkend.

Na veel zoeken op internet heb ik berichten gevonden van mensen die het opgegeven hebben en de kleuren van de ventilators en pomp gewoon standaard laten, maar ik zou deze toch graag veranderen.

Nu vandaag heb ik iets gelezen dat het aan mijn moederbord zou kunnen liggen omdat hier blijkbaar al vaker problemen over gemeld zijn. Ikzelf heb een asus z690-a moederbord (blijkbaar met sommige van asus problemen).

Dus daarnet heb ik een USB 2.0 Interne naar externe adapter besteld voor 5 euro. Die kan ik dan aansluiten op de usb van de behuizing die op een usb 3.0 zit. Op internet heb ik van iemand gelezen dat dit het probleem was bij hem.

Dit met de bedoeling dat hij niet op de usb 2.0 van het moederbord komt maar de usb 3.0.

Als dit werkt ga ik een usb 3.0 splitter kopen, 1 voor de usb 3.0 van de case en 1 met een verloop naar usb 2.0 voor mijn corsair controller. Want heb maar 1 usb 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tristan090301
Moest dit nog niet werken dan denk ik dat de controller niet werkt zoals het moet of iets kapot is. het is een nieuwe pc dus dit heb ik voorlopig even uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
Ik heb om die reden een set lian li fans terug gestuurd. Als je het hebt moet het ook werken. Ik hoop voor je dat het lukt anders is het misschien nog een idee de koeler terug te sturen voor een nieuwe en kijken of die commander unit het wel goed doet.
Pagina: 1