Desktop aan-en uitdoen via afstand?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceantje
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09-03 10:48
Ik heb gehoord dat je via een app je pc kan aan-en uitzetten via een app op je gsm.
Hij vertelde mij dat hij Smart switch p115 gebruikt, maar als ik dit opzoek vind ik niets vergelijkbaars terug.

Weten jullie toevallig een component dat dit kan doen? Ik wil mijn pc aan/uitdoen zonder dat ik er werkelijk dichtbij ben

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:24
https://learn.microsoft.c...loy/configure-wake-on-lan hoeft helemaal geen moeilijke app te gebruiken hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepje
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-05 11:26
Dit zegt ChatGPT:

*knip* gewoon een antwoord laten genereren en dumpen is ongewenst. We verwachten inzet en dat je zelf informatie ook valideert alvorens te reageren.

[ Voor 83% gewijzigd door Gonadan op 07-05-2023 07:58 . Reden: ChatGPT citaat verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-05 12:02
En hoe schakel je een desktop dan in op afstand? Via wake-on-lan.

Edit:
@Oceantje Een alternatief is met een slimme stekker, hiervoor moet je pc wel automatisch opstarten als er stroom op wordt gezet. Dit kan bij veel pc’s (niet bij allemaal) in de uefi/bios worden ingesteld. Het is dus niet zeker dat jou pc dit kan

[ Voor 65% gewijzigd door Gonadan op 07-05-2023 07:59 . Reden: ChatGPT citaat verwijderd ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:50

MsG

Forumzwerver

Klinkt alsof hij deze bedoelt: https://www.tp-link.com/n...ing/smart-plug/tapo-p115/

Een cloud-gebaseerde schakelaar. Deze komt met voordelen en nadelen:

Voordelen:

- Ook te bedienen buitenshuis

Nadelen:

- functionaliteit volledig afhankelijk van servers van fabrikant. Als die er mee stopt, heb je een schakelaar waar je niks meer mee kan.

De Wake on Lan zou ook kunnen, maar dat is een stuk complexer, zeker als je wil dat dat ook zomaar buitenshuis moet kunnen.

Overigens moet je met zo'n slimme stekker je computer ook nog instellen, dat hij aan gaat zodra de voeding spanning krijgt. En uitzetten zou ik niet doen met alleen maar de schakelaar weer omzetten, dat vind je pc meestal niet zo leuk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 21:03
Oceantje schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:37:
Ik heb gehoord dat je via een app je pc kan aan-en uitzetten via een app op je gsm.
Hij vertelde mij dat hij Smart switch p115 gebruikt, maar als ik dit opzoek vind ik niets vergelijkbaars terug.

Weten jullie toevallig een component dat dit kan doen? Ik wil mijn pc aan/uitdoen zonder dat ik er werkelijk dichtbij ben
Waarom wil jij je pc aan/uit kunnen zetten buitenhuis? Welk doel wil je bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
piKvm

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 21:03
Heel mooi device, wij gebruiken hem op mijn werk ook ;) maar is het echt wat de TS nodig heeft?

Bovendien moet je nog een vpn opzetten om Remote te connecten(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:47

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Aanzetten kan via wake-on-lan, even kijken in je BIOS.

Dan kun je hem eventueel via je telefoon aanzetten, genoeg apps voor, iets als 'Wolow' - is dan wel alleen via je lokale netwerk :)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Andere optie is dat sommige routers Wake On LAN ondersteunen. Dus als je Wake on LAN hebt ingesteld op je PC kun je dan via verbinding met je router een WoL packet sturen. Fritz!Box ondersteunt dit bijvoorbeeld, maar volgens mij ook Asus (Merlin firmware?)

Dan ben je niet afhankelijk van je lokale netwerk, maar kun je alsnog als je wel op het lokale netwerk zit die apps gebruiken zoals hierboven vermeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 12:18

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat bedoelt TS met dichtbij? Vanuit een andere ruimte maar op je eigen netwerk -> WOL.
Vanuit een ander netwerk, VPN naar je eigen netwerk (via router/nas/etc) -> WOL

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Pagina: 1