Fob 32 Thermalright SK6 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
die fob kan ik zo kopen en modden maar toen vond ik op www.ocshop.nl deze jongen

Thermalright SK6 with Delta FFB-60HP fan

Koper (E) en hij gaat een 1400 koelen die ik wel lekker wil overclocken

Alleen ik weet niet hoeveel dbA die maakt die fob vond ik wel aangenaam klinken maar heeft iemand er varing met deze jongen.

die hele 60 serie is toch vrij stil die 80 serie maakte toch zo'n **piep** herrie :?

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 23:38

scorpionv

This space for rent

Nou vergeet het maar met 'stil', die 60HP maakt ook een k*l*r*herrie. Een 60MP is beter aan te horen en koelt ook nog redelijk.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:56
Yep die 60HP maakt een tering lawaai :)
En het is FOP en niet FOB... <font size=1>(voor de zoveelste keer)</font>

• Maku
sorry fop

Een 60 mp dus op de

Thermalright SK6 with Delta FFB-60MP fan

Of een Coolermaster EP5-6l11 t/m 1.7 met een Delta FFB-60MP fan

Veel verschil ? is het het geld waard ?

De Thermalright is wel van koper >:)

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 17:04

freshy98

Atari

om de delta fan stiller te maken zou je dit kunnen proberen:

http://www.overclockers.com/tips457/

dit ga ik zelf vanmiddag proberen met mijn SK6.

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

• Maku
Hoeveel dba is die delta 60 mp dan ?

• Maku
maar ik verkies die fop toch nog voor die gemodde coolermaster is dit een goede keus ?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

een 60 HP maakt die tering herrie. Een 80 HP maakt ook herrie maar niet zo irritant hoog.
Een 60 mp is voldoende om een 1400 te koelen, maar niet om te kunnen overklokken.
Dus je moet of herrie (60HP) of niet overklokken, of meer geld uitgeven en een swiftech kopen.
Die heatsink is zo groot, daar gaat standaard een 80mm fan op. Dan kun je met een 80 MP nog wel een beetje overklokken, met een 80HP kun je helemaal goed overklokken, maar dan zit je wel weer met herrie.
Die 80mm versie maakt meer DB als de 60mm. MAAR de 60mm is door zijn hoge toon veel storender.
Althans, ik luister zelf VEEL liever naar een 80HP als een 60HP.

Ik zou altijd voor een HP fan gaan. Deze kun je altijd weer met een switchje op 7 volt schakelen.

Geen inspiratie

• Maku
swiftech = 200 piek voor een cooler ?! man ik vond die andere al zo duur.

Ik weet het niet meer hoor

ik wil een cooler voor +- 110 gulden om een 1400 mee te kunnen tweaken zonder boven de 40 dba uit te komen

Ik heb nog met iemand anders over een coolermaser 6I11 ofzo met een ys tech zitten praten maar waar ik die ys tech kan kopen weet ik ook niet.

Wie houd hier zijn 1400 op 1500 koel zonder al te veel herrie ( ik moet in de zelvde kamer slapen )

Verwijderd

neem de WBK38 van Globalwin met een delta HP60mm erop...
Als je die op 7volt zet hoor je hem vrij zacht, en de WBK38 is een grote heatsink waardoor je er goed mee kunt koelen =) en hij is nog niet eens zo duur... suc6 q=Þ

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

* Jive heeft een Thermalright ... en idd .. zo'n 7000 rpm fan maakt effies wat meer herrie dan die brakke coolermaster die erop zat .

Maar hij koelt me proc dus wel effe 10x beter.

Over geluidsdemping kan ik nog niet veel zeggen want ik heb nog geen tijd gehad om mijn fans in te bouwen en te kijken wat ik met airflow pipes kan bereiken (pijpjes direct van buiten naar bv. de proc-fan).

Herrie maakt het ... maar daar koelt het wel voor.
Alleen an door het vervangen van een coolermaster met thermoplakker voor een thermalrightsk6 7000 rpm met AS2 had ik een temp verschil van....
30c mobo & 67c proc met kast open en coolermaster
33c mobo & 60c proc met kast dicht en thermalright
26c mobo & 52c proc met kassie open en thermalright

(hoge waardes door }:O )

Ik hoop de temp nog verder naar beneden te krijgen door een betere airflow & afzuiging te realiseren in mijn kast.
Hopelijk krijg ik daar deze week toch echt tijd voor.

ps: temps gemeten op de avond vorige week zondag toen het zo fokking warm was.

Jive's Box
Jive @ DNET

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 17:04

freshy98

Atari

OK, ik heb dus de mod uitgevoerd waar ik eerder de link van gaf hier in deze thread. Hij werkt echt! de Delta maakt nog steeds wel lawaai, maar het is echt heeeeel wat minder! Het suizen hoor je nog wel..maar ik heb ook m'n kappen er nog niet op. Op deze manier valt er wel bij te werken :-)

[A] Moon 4K Ultra HD: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2337998

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 11:48 schreef 001Michael het volgende:
maar ik verkies die fop toch nog voor die gemodde coolermaster is dit een goede keus ?
Nee een coolermaster heatsink is veeeeeeel vetter als zo een fop heatsink. Vooral met zelfde fan zal de coolermaster altijd beter presteren!

Grtz

Verwijderd

Een Fop heatsinkje is maar heel klein, de coolermaster is ongeveer 1,5 zo groot. Zet daar een GOEDE 92mm fan op met soort van fanductje en je hebt een super koeler voor weinig piek!

Verwijderd

Zalman is wat mij betreft gewoon goed. De 5001CU maakt weinig lawaai en is zeker GEEN 'janker'. Hij draait een 1400@1630 met Arctic Silver II.

Ik heb gisteren een GlobalWIN CAK38 binnengekregen en ik vind de performance tegenvallen. Max. 1660 met dezelfde cpu en geheugen. Daarbij zit je dan opgescheept met een Delta 60HP die echt veel lawaai maakt. Ik heb zelf eens een setup gehad met Alpha + 60MP en ik weet nu weer waarom ik niet de HP versie genomen heb.

Begrijp me goed, ik heb niets tegen een lawaaiige hs+fan die het allerlaatste uit m'n cpu haalt als ik 's avonds met vrienden een potje CS speel in m'n vrije tijd, maar ik zit rond de 9 à 12 per dag achter m'n scherm en naast m'n kast en dan wordt ik tuureluur van zo'n blazer. Zalman en Enermax werkt dan gewoon veel fijner.

Pepijn

PS. Lang geleden dat ik zo'n lang stuk geschreven heb op dit forum. Doet me goed :9~
Pagina: 1