Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PleunTeun
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-11-2023
-

[ Voor 99% gewijzigd door PleunTeun op 17-11-2023 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je moet naast de lesuren minimaal 16u per week aan je studie besteden om deze in 4 jaar te kunnen doen, als je minder tijd hebt of kunt maken doe je er simpelweg langer over. Wel opletten dat je genoeg punten haalt voor het BSA in het eerste jaar, daarna voel je het alleen in je portemonnee als je trager bent. Ik zou adviseren om een dag minder te gaan werken zodat je die dag aan je studie kunt besteden, dan heb je in je weekend ook nog wat tijd voor het huishouden, boodschappen, sport, etc. Zeker even overleggen op je werk of daar regelingen voor zijn. Als je fulltime blijft werken is het echt superzwaar, zelf 36u erbij gewerkt en elke tentamenweek verlof genomen, dat is echt heel pittig. Je staat dan altijd "aan". Maar laat je niet afschrikken, het is pittig maar wel erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-08 05:06
Ik werk 32 uur en ga een volle dag in de week naar school. Zit nu in het eerste jaar en spendeer gemiddeld 8 a 10 uur per week aan school. Houd er wel rekening mee dat je in de tentamen periodes weinig vrije tijd hebt.

Bij de HAN heb je volgens mij 2 avonden les, klinkt handig maar daarnaast nog 40 uur werken is niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank1fr
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-08 14:17
Ik ben rond mijn 26e ook een deeltijd opleiding informatica gestart naast mijn werkweer van 40 uur. Ik zat gemiddeld 2 avonden in de week op locatie van de opleiding om les te volgen. Dit betekende voor mij dat ik direct vanuit werk naar de opleiding doorreed. De lessen duurde uiterlijk tot 22:00, daarna naar huis. Daarnaast bestede ik zeker een avond of middag per week aan huiswerk/projecten/opdrachten/studeren. In het begin best pittig om naast je werkdag nog een avond studie te volgen, maar naar verloop van tijd ga je mee in de flow en wordt het normaal. Het went :-)

De deeltijdvariant van de informaticaopleiding heeft voor mij echt gewerkt. Ik heb een jaar de voltijdopleiding van informatica gevolgd, maar de klas, en ik zelf ook, was verre van gemotiveerd. Zeker opdrachten in groepsvorm waren dramatisch. Dit was iets wat op de deeltijdopleiding totaal anders was. De klas was zeer gemotiveerd. Mede ook omdat er veel werkende waren die de opleiding zelf moesten betalen of omdat hun werkgever de opleiding financierde. Ook het niveau in de klas was veel hoger aangezien er veel werkervaring aanwezig was tijdens de lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnergunner
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-09-2023
Ik heb zelf ook een deeltijdopleiding gevolgd in combinatie met een werkweek van 32 uur. Voor mij was dit persoonlijk prima te doen. Ik merkte wel dat mijn medestudenten die 40 uur werkten moeite hadden om bij te blijven. Wat mij vooral aansprak aan de deeltijdopleiding was dat het niveau veel hoger lag omdat de meeste studenten al flink wat werkervaring hadden. Bovendien moest je in mijn geval alleen opdrachten maken en dus niet in groepsverband werken. Als je een deeltijdopleiding gaat doen, kan ik in ieder geval sterk aanbevelen om, als het financieel kan, een dag minder te werken. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Voor mij was het volgen van de les en 2-4 uur per week genoeg om alles makkelijk te halen. Het hangt dus ook erg af van je manier van leren en eigen niveau. Wat denk ik heel belangrijk is is dat je het leuk vindt om te leren en studeren. Als het echt een moetje is (moet van de baas, moeten van jezelf, etc) dan wordt het extra zwaar. Leren is voor mij niet moeilijk en ik vind lessen volgen leuk. Het schrijven van opdrachten kost we wel weer moeite, dus voor mij is het een balans en daardoor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:01
Precies dit!
frank1fr schreef op zondag 7 mei 2023 @ 23:11:
. De klas was zeer gemotiveerd. Mede ook omdat er veel werkende waren die de opleiding zelf moesten betalen of omdat hun werkgever de opleiding financierde. Ook het niveau in de klas was veel hoger aangezien er veel werkervaring aanwezig was tijdens de lessen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Ik mocht van mijn werkgever niet 40 uur blijven werken, werkgever wou 32.. uiteindelijk op 35 uitgekomen. Maar 32 was beter geweest (Hogeschool Utrecht bij mij trouwens)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:20

Eraser127

Nijkerk

Ik ben nu aan het afstuderen (Hogeschool Utrecht) op Technische Bedrijfskunde deeltijd (4 jaar). Het is inderdaad soms pittig en die 16-20 uur minimaal heb je wel nodig. Het is wel fijn als je bijvoorbeeld een dagdeel van je werk mag gebruiken voor studie. Zelf heb ik een dag thuiswerk/studiedag, waarvan het merendeel studiedag is.

Nou ligt het natuurlijk wel aan je manier van leren, je leeftijd, discipline en hoelang je er al uit bent. Ik werk nu 19 jaar bij Defensie waarvan ik nu dus 4 jaar HBO deeltijd met gezin heb gedaan en dat vanaf m'n 35e. ik was dus al 10+ jaar uit het echte leren. Het scheelt ook zeker dat in de deeltijd vooral studenten zitten met (veel) werkervaring en/of gezin enzo, die zijn dus ook veel serieuzer ermee bezig.

My Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:55
Ik heb net de afgerond met het verdedigen van mijn scriptie.

Vond het voor de eerste 3 jaar niet heel erg zwaar, die laatste heb ik met hangen en wurgen gedaan door omstandigheden 4 jaar later 😅. Maar hee ik heb hem.

Ben overigens 42 en met 35 begonnen nadat de kids iets ouder waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urufman
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 16-05-2024
Welke studie's hebben jullie gedaan om zo kort te leren wekelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Welkom op Tweakers! Het kicken van oude topics zonder goede reden of inhoud is niet de bedoeling, en de TS heeft z'n startpost leeg gehaald, daarom gaat dit topic op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.