Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PleunTeun
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 17-11-2023
-

[ Voor 99% gewijzigd door PleunTeun op 17-11-2023 12:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Als je het kan en gemotiveerd bent zou ik een deeltijd hbo willen adviseren.

[ Voor 5% gewijzigd door Ernemmer op 05-05-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-07 17:36
De vraag die je jezelf denk ik moet stellen is de manier waarop je carrière wilt maken en waar je uiteindelijk wilt zitten. Een opleiding is niet verkeerd maar dat doe je niet ‘even’. Wil je functies uitoefenen waarbij een (jarenlange) opleiding echt een vereiste is dan is het niet anders. Ambieer je iets waarbij behaalde certificaten ook voldoende zouden moeten zijn om in aanmerking te komen dan kan dat natuurlijk ook gewoon. In mijn ervaring is het gedaan hebben van een opleiding (zoals HBO) vaak wel handig maar geen eis. Werkervaring en vakinhoudelijke kennis gecombineerd met hoe je je presenteert, of je daadkrachtig, stressbestendig bent etc van veel grotere waarde.

Wat ook wel goed is om bewust van te zijn is dat je zonder opleiding wel kan excelleren in een bepaalde sector, maar je met deze vakinhoudelijke kennis lastig een overstap kan maken naar een andere sector. Daar heeft die kennis wellicht helemaal geen waarde en dan had een HBO opleiding je misschien net even wel geholpen. Mocht je in deze sector willen blijven dan is dit al wat minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:08
Lijkt mij wel een mooie kans om deeltijd hbo te doen.
Je bent nog jong. Je hebt een baan die aansluit waardoor je deeltijd / duaal kan doen. Je bent wel 4 jaar bezig waarschijnlijk maar je zit een heel stuk minder in de schoolbanken dan bij een fulltime bachelor.
Je zou je werkgever kunnen vragen of zij hier nog iets in bij kunnen dragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:44

Qwerty-273

Meukposter

Ik denk dat je nu op dit moment niet direct voordeel uit een hbo papiertje zal halen ten opzichte van technische vendor specifieke certificaten. Maar als je tegen de 30-35 aanloopt en grotere stappen in jouw carrière wilt zetten, dan kan je op meerdere plekken tegen een muur aanlopen als je dat "stoffige" papiertje al die jaren geleden niet hebt gehaald. Om dan tegen die tijd een avond/weekend opleiding te voltooien is vaker lastiger / zwaarder omdat je leefpatroon al anders is ingesteld.

Als je de kans hebt dan zou ik zeker aanraden om (als jeugdige twintiger) toch de tijd en moeite te steken in het halen van een hbo papiertje - waarbij de daadwerkelijke keuze van studiekeuze eigenlijk een stuk minder belangrijk is (iets wat je leuk vind). Dat geeft op de lange termijn toch meer mogelijkheden dan een mavo papiertje. Je werkgever heeft wel gelijk voor dit moment, het laten zien van product / technische kennis met bijvoorbeeld het behalen van certificaten levert voor nu groei naar een specifiekere positie (al is cloud natuurlijk ook nog heel erg breed). Alleen heb je nu nog wel de jeugdige energie waarmee je de schouders makkelijker kan zetten onder een avond/weekend opleiding dan later. :)

Bovenstaande vanuit mijn kijk als 40+'er met een mbo-papiertje en al jaren de wens om toch eens de papieren op orde te krijgen maar vaak door de kosten en de tijd die je nodig hebt het toch elke keer een stukje uitstel. In mijn carrière tot zo ver toch wel een aantal keer tegen de muur aangelopen dat je een stoffig papiertje niet hebt gehaald decennia geleden.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:58
Er zijn werkgevers die een "harde" eis hebben voor minimaal HBO. Van de bedrijven die dat eisen zijn er misschien 2-3 die dat werkelijk handhaven. Ik heb een MBO diploma en werk alleen maar op functies/opdrachten met een "harde" HBO/UNI eis. Ervaring telt zwaarder MAAR je moet wel je voet tussen de deur krijgen en HBO helpt daar soweiso bij.

Bij mijn huidige opdracht was ik niet door de eerste ronde heen gekomen vanwege gebrek aan HBO. Echter in de eerste ronde waren alle HBO/UNI mensen afgevallen en zijn ze bij mij terug gekomen.

Momenteel hebben we nog extreme schaarste binnen de ICT echter mocht er een extreme recessie oid zijn en er extreem veel banen wegvallen dan kan je middels een HBO wel boven de andere uitkomen.

Advies, als je kan, altijd doorstuderen. Ik zou idd wel advisereren deeltijd te doen en niet voltijd. Al is het alleen maar voor de extra jaren ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
HBO halen, in deeltijd is een prima optie.
Die certificaten kun je ernaast doen mocht je die willen halen; wanneer je genoeg praktijkervaring hebt voor het betreffende certificaat zal dat goed te doen zijn.

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54

GG85

.......

Doe die deeltijd HBO. Daar krijg je nooit spijt van en maakt je veel minder afhankelijk van je huidige werkgever. Zeker in deeltijd laat je daarmee zien dat je doorzettingsvermogen hebt en het is in zekere zin 'bewijs' van je mentale capaciteiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:46
Ik ben leidinggevende in de IT en ik stuur Infra teams en support teams aan. Ik ben ook verantwoordelijk voor het aannemen van nieuw personneel.

Opleiding vs doelgerichte certificaten.

Vrij simpel.

HBO: Dit zorgt ervoor dat je bewijs hebt HBO denk niveau te hebben. Met dit diploma zijn er geen belemmeringen om op functies te solliciteren, waarbij ze HBO als harde eis hebben. Maar je hebt ook meer mogelijkheden om door te groeien naar management- of hoger.

Een DIKKE + punt is dat, wanneer je beslist uit de IT te willen gaan en iets totaal anders wilt gaan doen, dan biedt een HBO IT diploma natuurlijk veel meer kansen, want nogmaals je kan aantonen dat dit je denk niveau is.

Certificeringen.
Doelgerichte ecerificeringen vind ik persoonlijk veel waardevoller dan een diploma, zolang je in dat vakgebied blijft.
b.v. MS certificeringen MD 100 en 101, MS900, AZ900, SC900 ITIL v3 en\of v4.
dit plus 5 jaar werkervaring dan zou ik 100% voor jou kiezen als een support engineer dan een HBOer die net klaar is.
Mijn keus is gebasseerd op mijn persoonlijke ervaringen met beide, dus niet uit de lucht gegrepen ;)
En dan zit je bij ons op een maandsalaris van 4k

Als ik dezelfde keus had als jij dan zou ik voor de HBO opleiding kiezen en afmaken.
Pagina: 1