Ik ben leidinggevende in de IT en ik stuur Infra teams en support teams aan. Ik ben ook verantwoordelijk voor het aannemen van nieuw personneel.
Opleiding vs doelgerichte certificaten.
Vrij simpel.
HBO: Dit zorgt ervoor dat je bewijs hebt HBO denk niveau te hebben. Met dit diploma zijn er geen belemmeringen om op functies te solliciteren, waarbij ze HBO als harde eis hebben. Maar je hebt ook meer mogelijkheden om door te groeien naar management- of hoger.
Een DIKKE + punt is dat, wanneer je beslist uit de IT te willen gaan en iets totaal anders wilt gaan doen, dan biedt een HBO IT diploma natuurlijk veel meer kansen, want nogmaals je kan aantonen dat dit je denk niveau is.
Certificeringen.
Doelgerichte ecerificeringen vind ik persoonlijk veel waardevoller dan een diploma, zolang je in dat vakgebied blijft.
b.v. MS certificeringen MD 100 en 101, MS900, AZ900, SC900 ITIL v3 en\of v4.
dit plus 5 jaar werkervaring dan zou ik 100% voor jou kiezen als een support engineer dan een HBOer die net klaar is.
Mijn keus is gebasseerd op mijn persoonlijke ervaringen met beide, dus niet uit de lucht gegrepen

En dan zit je bij ons op een maandsalaris van 4k
Als ik dezelfde keus had als jij dan zou ik voor de HBO opleiding kiezen en afmaken.