winroute + analogx simpleserver probleem

Pagina: 1
Acties:

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:00
Ik heb een compaq prolinea 486 50MHZ 8mb ram etc.. als server thuis. Ik heb daarop winroute pro, en heb 3 netwerkkaarten erin zitten.

asdsl<10.0.0.138--255.255.255.0--10.0.0.150> 486
<192.168.1.1--255.255.255.0--192.168.1.2>client1
<192.168.1.2--255.255.255.0--> binnenkort 1,4 AMD

nou werkt dit alles wel, maar nu wil ik effe wat klooien met een www-server, en aangezien simpleserver er simple is, heb ik die gekozen. Nu wil ik de www-server op de server/router zetten, maar wat moet ik in winroute pro kwa portmapping en/of packets filter instellen?????

Het is me wel gelukt om de www-server te draaien op clien1, en mensen hebben deze voor mij getest :-) thanx tweakers. dan zet ik gewoon port mapping aan naar 192.168.1.2 op poort 80

• smaij
niemand ;(;(;(;(;(;(;(;(

Verwijderd

Wat wil je nu eigenlijk precies vragen.

Voorzover ik je verhaal begrijp wil je de webserver op je computer draaien die rechtstreeks aan het internet hangt en heb je in het verleden poort 80 doorgeroute naar je netwerk computer.

Routing opheffen dus dan zou ik zeggen en het moet gewoon werken als je firewall het toestaat, maar kan dus zijn dat ik het niet goed begrijp.

• smaij
gisteren heb ik dus op de client een www-server gedraaid, maar nu is dat natuurlijk niet de bedoeling, maar ik wil dus op de server/router een www-server draaien, maar op de een of andere manier werkt het niet, ook zonder port-mapping niet.

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Portmapping aanmaken voor port 80 naar het interne ip-adres van je winroute-pc (beschouw je winroute-pc ook als een client).

• smaij
yep, maar wat is het interne ipadres van mijn pc.. heb er 4 en alle vier geprobeert. en ook 127.0.0.1

niemand ??? :'(

Verwijderd

Werkt de webserver eigenlijk wel vraag ik me af.

Wat krijg je te zien als je als URL het IP-adres van je computer intypt of 127.0.0.1. Als ie goed werkt zou je dan ook al je pagina moeten zien.

Probeer anders gewoon eens linux voor de gein. Zo geinstalleerd een Red Had versie en apache draait standaard gewoon mee. Verder de beveiliging nog even aanpassen, maar is meteen een leuke ingang naar Linux

• smaij
als ik de www-server op mijn client heb draaien en een port mapping heb, dan werkt deze wel.. http://213.10.131.29 take a look.

Dit is niet de bedoeling. Ik wil namelijk de www-server op mijn server/router draaien. dit is een 486 hierop gaat geen linux redhat/apache etc..

Op de huidige manier heb ik via dezelfde client de website kunnen benaderen via:
127.0.0.1
192.168.1.2

213.10.131.29 werkt niet. maar mensen van buitenaf krijgen met dat ipadres de website te zien. dus dat werkt dan wel weer.

andersom als ik de www-server op de server heb draaien kan ik op geen enkele manier de website benaderen via de client:

213.10.131.29
127.0.0.1
192.168.1.1
192.168.2.1

o ja, ik heb dan ook geprobeert port-mappings te maken naar deze ip adressen, dat werkt ook niet

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Op zondag 02 september 2001 19:16 schreef smaij het volgende:
als ik de www-server op mijn client heb draaien en een port mapping heb, dan werkt deze wel.. http://213.10.131.29 take a look.

Dit is niet de bedoeling. Ik wil namelijk de www-server op mijn server/router draaien. dit is een 486 hierop gaat geen linux redhat/apache etc..

Op de huidige manier heb ik via dezelfde client de website kunnen benaderen via:
127.0.0.1
192.168.1.2

213.10.131.29 werkt niet. maar mensen van buitenaf krijgen met dat ipadres de website te zien. dus dat werkt dan wel weer.

andersom als ik de www-server op de server heb draaien kan ik op geen enkele manier de website benaderen via de client:

213.10.131.29
127.0.0.1
192.168.1.1
192.168.2.1

o ja, ik heb dan ook geprobeert port-mappings te maken naar deze ip adressen, dat werkt ook niet
Als je winroute pc als intern ip-adres heeft 192.168.1.1 dan moet je dus een portmapping aanmaken voor port 80 TCP naar dit ip-adres. Vanaf je clients moet je webserver dan te bereiken zijn onder dit adres, dus 192.168.1.1 . Vanaf internet is je webserver dan te bereiken onder je internet adres, dus 213.10.131.29 .

• smaij
ja, dat dacht ik ook, maar:

1/ dit werkt niet
2/ wat is nu mijn internet ipadres??

Verwijderd

Eventjes winipcfg intypen bij start/uitvoeren. Daar kan je voor iedere NIC het bijbehorende IP vinden, of het moet zijn dat je inbelt en dan is het het IP van je PPP adapter

• smaij
de ipadressen staan hierboven al genoemd.

Nic 1 (mxstream) 10.0.0.150
Nic 2 (clients) 192.168.1.1
Nic 3 (leeg nog) 192.168.2.1
Ras (mxstream) 213.10.131.29

Waar het nu om gaat is dat ik de www-server op dezelfde pc wil hebben draaien als waar winroute op staat. Lijkt me logisch dat ik niet de enige ben, die dat heeft. Ik heb dus alles geprobeert, wat ik als oorzaak zou kunnen bedenken, maar heeft niemand nou een screenshot ofzo..

(btway, ik vind het onlogisch dat het andere topic een slotje heeft, het was over een ander soort connectie, maar had op de een of andere manier een klein verband, omdat er misschien 1 fout in zit, die in beide problemen de oorzaak is) Dus waarom een officiele waarschuwing? bullshit man

• smaij
ben effe bezig met pingen vanaf de server pc:
de ipadressen worden allemaal niet gevonden op deze pc. dit is best vreemd, hij geeft de error code 10050. Waar kan ik kijken wat dit inhoudt?

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Volgens mij heb je meer NAT aan staan dat je lief is.
(Bedoel het zou kunnen) Dus ff voor de zekerheid NAT alleen over je RAS line(MXstream) dus.

MVG

Rampen bak 2004

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Op zondag 02 september 2001 22:39 schreef smaij het volgende:
(btway, ik vind het onlogisch dat het andere topic een slotje heeft, het was over een ander soort connectie, maar had op de een of andere manier een klein verband, omdat er misschien 1 fout in zit, die in beide problemen de oorzaak is) Dus waarom een officiele waarschuwing? bullshit man
Je hebt gelijk Dat je zegt dat het om 2 verschillende "connecties" gaat. Maar het feit blijft dat het probleem het zelfde is, namelijk: "Op een of andere manier lukken/werken Poortmaps naar server niet.", dus crosspost.

BTW, een beetje rustiger met je reakties zou geen kwaat kunnen (er zijn nog genoeg mensen die langskomen en vast wel een paar die kunnen helpen)

Zo..... Dat is er ook weer uit ;)

Rampen bak 2004

• smaij
heb ik. heb geprobeert met en zonder de optie "sluit deze pc uit van nat" en zo.

Verwijderd

Probeer eens poort 80 door te mappen naar het interne ip adres van de server. Dus vanaf je internet ipdres van buitenaf naar het interne ip adres van je server.

• smaij
als ik ervan uitga dat je het interne ip adres 127.0.0.1, dan werkt dit niet. Hierboven heb ik dit al eens uitgeprobeert, maar toch bedankt.

• smaij
lijkt me dat er toch wel mensen zijn die op hun router/server ook een www-server hebben draaien. Ook al is het geen winroute en analog-x simpleserver. Kan iemand niet vertellen hoe hij het heeft gedaan, zodat ik misschien mijn fout kan ontdekken

• smaij
Dit is iets dat ik vond op http://www.tinysoftware.com/manual/v4.0r/

[qoute]

Routing table issue

It may be possible that you would have all components successfully installed and configured and you would still experience disfunctionality. Unfortunately Windows 95/98/NT operating system is not well designed for networking. Even after setting up WinRoute and network settings correctly you may experience that setup is not functional. If this is the case, you have to look at the Routing Table and choose one of following:

fix the routes by deleting and then adding them - only for experienced users
or

remove TCP/IP protocol completely, reboot the computer and add it back. The performance is guaranteed.

[/qoute]

Ik heb maar even een screenshot gemaakt met psp:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.vanrooij4/screen486.gif

Wordt iemand hier wijs uit. Ik heb ergens gelezen dat als de subnet mask niet goed ingesteld zijn dit ook problemen geven. Ik denk dat dit goed mijn probleem kan zijn. omdat de volgende dingen allemaal niet werken bij mij:
1. vnc server
2. www-server alleen op client, niet op dezelfde pc als de pc waarop winroute staat
3. gnutella
4. msn-file transfer

ik heb alles meerdere malen geprobeert. wie weet raad???

• smaij
ik heb het volgende gedaan:

1. tcp-ip verwijdert
2. restart
3. toevoegen tcp-ip

toen werkte alles helemaal niet meer. kon zelfs geen remote laplink meer doen.

heb win95 opnieuw geinstalleerd. alles werkt nu. de www-server draaid op de router. Ip 127.0.0.0 heb ik ingesteld bij port-mapping.

Het vreemde is nu voor remote acces van winroute ik geen port-mapper hoef te doen.

VNC werkt nu ook zonder Port-mapping. Hoe kan dit nu wel werken. Doet winroute standaart niks aan de locale addressen, waardoor dit nu wel werkt, of was dat de fout in het routing table van win95. WIE O WIE????
Pagina: 1