hoe template opstellen voor meterstanden in te geven ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 14:55
hallo tweakers.

wij hebben overal nog de oude ''domme meters''.

nu wil ik graag mijn verbruik bijhouden door een excel template.
om beter zicht te krijgen op ons verbruik.

dit voor mijn gasvebruik, water, en stroom met dag/nacht tarief.

ik heb zelf al op internet gezocht naar enkele templates om te downloaden, helaas is dit geen succes en kom ik hiervan weinig tot niks tegen ?

of de templates wat ik heb vind ik te ingewikkeld met verschil % percentages en allerlei diagrammen wat ik eigenlijk niet nodig heb allemaal waardoor het onoverzichtelijk begint te worden.

zelf mis ik de creativiteit om te bedenken hoe ik mijn wensen kan realiseren in een file, alsook is mijn kennis excel niet goed ( vooral opmaak en formules en dit is net wat ik allemaal nodig heb hiervoor ) en wil ik een beetje op weg geholpen worden en dan een cursus excel volgen om dit verder te kunnen realiseren.

wat ik concreet zoek is gewoon een simpele tabel van alle maanden van januari tot december waar het verbruik per maand word uitgeteld en op het einde van de streep het jaarverbruik word berekend.
(natuurlijk ook niet enkel van 2023 maar ook de jaren erop).

heeft iemand hier toevallig een template voor of een screenshot van hun opmaak die ik kan 'kopieeren' en dan zelf kan puzzelen met de formules achteraf door een cursus excel of een youtube channel wat mij wegwijs kan maken hiermee ?

alle hulp is welkom :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:45
Geen antwoord op je vraag, maar is https://www.mindergas.nl/ niet handiger? Dan krijg je de analysetools er automatisch bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
DappereDodo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 06:32:
Geen antwoord op je vraag, maar is https://www.mindergas.nl/ niet handiger? Dan krijg je de analysetools er automatisch bij.
heb hier ook een account op maar dit is enkel voor gas , dan zit ik nog met stroom en water wat ik appart moet bijhouden vandaar dat ik alles in een excel file wil bijhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Oude ''domme meter' die heb ik ook. 2 jaar terug begonnen de gegevens met een excel aan te leggen. Hopelijk heb je er wat aan. Sinds kort ook het water verbruik gaan meten daarom is het daar wat minder gevuld.

Meten heb ik elke 4 weken gedaan omdat de eerste van de maand niet altijd in het weekend valt en na een werkdag geen zin om te checken :).

Downloaden maar

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
RobbyTown schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:24:
Oude ''domme meter' die heb ik ook. 2 jaar terug begonnen de gegevens met een excel aan te leggen. Hopelijk heb je er wat aan. Sinds kort ook het water verbruik gaan meten daarom is het daar wat minder gevuld.

Meten heb ik elke 4 weken gedaan omdat de eerste van de maand niet altijd in het weekend valt en na een werkdag geen zin om te checken :).

Downloaden maar
sorry voor het late antwoord hier ben ik al zeer goed mee geholpen :) _/-\o_