TP-LINK DECO X-20 - AP Modus - Apple device issues

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Ik ben na de overstap van Ziggo coax (met DECO M4 devices) naar KPN glasvezel (experiabox v12) overgestapt en heb hiervoor ter vervanging van de "leen deco M4 dozen" geswitched naar 2x Deco X20.

Deze bieden bij ons voldoende dekking maar ondervinden helaas specifiek op Apple devices problemen. Het laden van pagina's in de browser geeft veel hicks maar ook apps laden niet goed.

Betreft Apple SE2022 - IOS 16.4.1 | 2x Apple IPAD 2020 - IOS 16.4.1

Mijn trusty Android device (samsung S20FE5G) draait perfect en ook merk ik deze problemen niet bij meerdere windows laptops.

X20 draait in AP modus (experiabox kan niet in bridged modus) - op basis van laatste firmware. TP-link gaf nu advies om guestnetwerk op 2,4gHz alleen te zetten maar helpt niet.

Toevallig meer X20 gebruikers die dit ervaren? Al veel gezocht op Reddit maar helaas niet "de oplossing gevonden".

Met de M4 versie hadden wij geen problemen en werkte ons Wifi perfect op Apple devices.

[ Voor 5% gewijzigd door super_dirk op 04-05-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:16
Zijn ze bekabeld aangesloten?
Zo ja, hoe heb ne het aangesloten en geeft dr app ook aan dat de nodes via ethernet verbonden zijn?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
Scherpe vraag - ja, beide X20 zijn bekabeld aangesloten (CAT6E) en de app geeft dit ook aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
Hoe zijn ze verbonden? Achter elkaar? (Daisy chain) Of “naast elkaar” in de experiabox.

Je kan ook
Even de ethernet uit de 2e node halen en kijken of je de problemen nog hebt in mesh modus

[ Voor 44% gewijzigd door laurens0619 op 04-05-2023 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
De Deco X20 zijn naast elkaar verbonden - beide met een eigen poort op de Experiabox. De KPN router heb ik centraal beneden geplaatst en vanaf daar heb ik na de oplevering van KPN glas nieuwe CAT6e kabels getrokken door het huis.

Android en WIndows werken perfect met mooie lage ping en latency. Alleen de Apple devices haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Die manier van aansluiten gaat in de praktijk meestal mis bij een exoeriabox icm deco, je moet ze of achter elkaar zetten of aparte switch ertussen.

Echter wel gek dat je “ethernet” ziet en windows laptops het wel goed gaat.
Speicifiek apple issues heb ik nog nooit gehoord bij de deco, zijn je apples met 5ghz of 2.4 verbonden?

• super_dirk
Ik had gehoopt dat mijn X20 (v1.0) in AP modus met laatste firmware problemen met een nieuwere Iphone 13 opg ielost zouden worden maar helaas.

We blijven hinderlijke vertraging (traag laden of geen response) op Apple devices houden. Opzet die we hebben: Achter de experia box V12 heb ik het zoals onderstaand aangesloten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcaBCM2foW-aN3ma-hHYQOLr0Fw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F0hFL2vFSEl89KU1prOQBwTA.png?f=fotoalbum_large

Iemand nog een suggestie? Ik las op meerdere fora vergelijkbare issues met de UniFi devices (opteer ik als vervanging van de X20 devices als dit nog langer doorgaat).

Experia doos de deur uit en vervangen voor een Fritzbox?

• laurens0619
laurens0619 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 22:57:
Die manier van aansluiten gaat in de praktijk meestal mis bij een exoeriabox icm deco, je moet ze of achter elkaar zetten of aparte switch ertussen.

Echter wel gek dat je “ethernet” ziet en windows laptops het wel goed gaat.
Speicifiek apple issues heb ik nog nooit gehoord bij de deco, zijn je apples met 5ghz of 2.4 verbonden?
Dit gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• super_dirk
Nee, maar ga ik morgen testen met een extra switch ertussen zodat ik niet de verschillende EB12 poorten gebruik maar een enkele.
Pagina: 1