Kleine kajak die in mijn schuur past?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryHaver
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 13-06 11:44
Hoi. Tot een tijdje terug had ik een opblaasbare kajak van Intex voor 2 personen; ik woon in de stad en heb een klein schuurtje van 2.60m lang, dus moest de kajak telkens leeg maken, in de tas terug stoppen en dan weer opnieuw opblazen bij gebruik. dat werd me toch wat vermoeiend. daarom ben ik nu op zoek naar een niet-opblaasbare kunststoffen kajak die ik in mijn schuur kan bewaren.

ik kwam bij enkele wildwaterkajaks uit van 2.60 meter lang. die zouden er dan net in moeten passen. is dit het kleinste wat er te vinden is? en kan ik hiermee comfortabel op een gracht kajakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 17:33
Heb wel een paar gevonden van 254. Maar let wel op het gewicht. Beste kan je contact opnemen met verschillende winkels. Wellicht kunnen ze buiten hun voorraad wat vinden. Oor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:51
Zomaar even gegoogled, hier een heleboel kanos in alle soorten en maten. https://www.kanoshop.nl/
óók kleiner dan 2.60, maar als ik zo snel zie is er dan ook een gewicht afhankelijkheid, wat @corporalnl ook al noemt.

Daarbij verwacht ik dat zo wildwaterkanootje láng niet zo stabiel is en net voldoende drijfvermogen biedt, in whitewater wordt je tóch wel nat en is wendbaarheid veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:07
Die 2,60 is ook als je hem schuin zet/legt?

En krijg je zo'n lengte ook makkelijk in je schuur? Kan je overal de draai maken?

[ Voor 59% gewijzigd door WEBGAMING op 04-05-2023 16:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe hoog is het plafond binnen en hoe lang is een normale kayak?

Ik zou eerder zelf wat opbergruimte binnen maken, aan het plafond of rechtopstaand. Mooi aftimmeren en niemand merkt dat er een flinke kayak in de woonkamer staat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)