Ik ben helaas niet een hele grote klusser maar ik heb nog wat bewegingsmelders hangen van een alarmsysteem dat al lang geleden uitgeschakeld is omdat het steeds problemen gaf. Nu wilde ik deze melders op diverse plaatsen verwijderen (ze zijn ooit voordat ik hier kwam wonen al geïnstalleerd), en omdat ik wel zag dat er bekabeling achter liep wilde ik deze in een blokje stoppen en in de muur werken omdat ik niet de kennis heb om alles helemaal overal te verwijderen.
Echter nadat ik de kap eraf gehaald heb zie ik een dunne bruine en groene kabel maar ook nog diverse witte kabels (allemaal vrij dun).
Kan ik de blauwe en bruine gewoon in een blokje stoppen en weg werken in de muur en de witte er gewoon los bij stoppen of wat denken jullie dat ik het beste hiermee kan doen? Kan het zijn gezien het alarm uit is dat er verder helemaal geen stroom meer op de kabels staat en kan ik ze gewoon allemaal wegstoppen?
Of zijn dit specifiek andere kabels (ik vermoed bruin en blauw voor stroom en wit voor data?)
Dank!
Echter nadat ik de kap eraf gehaald heb zie ik een dunne bruine en groene kabel maar ook nog diverse witte kabels (allemaal vrij dun).
Kan ik de blauwe en bruine gewoon in een blokje stoppen en weg werken in de muur en de witte er gewoon los bij stoppen of wat denken jullie dat ik het beste hiermee kan doen? Kan het zijn gezien het alarm uit is dat er verder helemaal geen stroom meer op de kabels staat en kan ik ze gewoon allemaal wegstoppen?
Of zijn dit specifiek andere kabels (ik vermoed bruin en blauw voor stroom en wit voor data?)
Dank!
:strip_exif()/f/image/T6ditkDXFkT60mseo3za62bZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QJrQxdUha50bD9EFl6FtbRB4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vVIP4k1H8FgteEFTVKNEb4Mw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/538xLtNRojQvwW2S7esDydhX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/22wkjx8ZiDCrm8BkZTj5MwE5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/l3SFiHduxY1Myk4EeZsujzWr.jpg?f=fotoalbum_large)