Kunstbloemen / Nepbloemen - Duurzamer, maar wat is goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:59
Na het zien van de aflevering van Keuringsdienst van Waarde over 'Veldboeketten' waarin ze o.a. milieu impact aan de kaak stellen van een bosje bloemen, zit ik te denken om kunstbloemen/nepbloemen te kopen. Het is mijn inziens inderdaad nogal een impact op het milieu voor iets dat je na 1,5 week weer in de kliko gooit. Dan liever een bosje 'duurzaam'.

Ik heb alleen geen idee wat mooi en/of goed is en wat zoiets zou mogen kosten. Ik zie ze online bij een Blokker of een Hema voor een paar euro tot aan honderden euro's voor een bos 'zijdebloemen'. Ik wil best eenmalig als zijnde een investering wel wat uitgeven, maar wat is het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:00
Wij hebben een bos droogbloemen zelf samengesteld bij de Intratuin. Staan in de WC. Nee, niet ín de wc-pot, maar in het kamertje waar het toilet zich bevindt. Zijn dus geen zijdebloemen (hebben ze geloof ik ook), maar gedroogde bloemen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bij de Action verkopen ze mooi spul voor weinig geld. * RaZ heeft ze daar vandaan ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:37
Mijn vriendin heeft aantal gedroogde boeketjes - zijn leuk voor even, maar verzamelen snel stof en knikken.

Mijn moeder heeft dure nep-bloemen besteld, die gaa nduidelijk stuk langer mee (al 6 jaar), waarbij je ook bijna niet ziet dat ze nep zijn (de plantenoppas van tuincentrum gaf ze netjes water).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23
https://www.meestervervalsers.com/ zijn erg mooi. Prijzig, maar de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:46
Ik heb zelf https://www.reflower.nl/ cadeau gedaan aan zakenrelaties. Een abonnement van kunstbloemen, een van de grootste in Nederland. Je kan er ook een set kopen ipv een abonnement, best leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Hier staan al 16 jaar vele bossen duurdere nepbloemen. Ze zijn niet achteruit gegaan in kleur en stevigheid . Het zijn wel stofnesten. Dus buiten uitkloppen doen we om de zoveel tijd.

Of het beter is voor het milieu durf ik niet te zeggen. Ik weet niet wat de impact van de nep bloemen. Maar goede kunnen wel heel erg lang mee gaan .....

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:50
Ja zelfde hier. Heb een boeket van een jaar of 10 oud. Vandaag kwam er nog iemand op bezoek die vond dat de bloemen wel erg droog stonden :D . Al met al zijn goede kwaliteit nepbloemen haast niet te onderscheiden van echte en blijven ze ontzettend lang goed. Alleen ze ruiken niet lekker zoals echte bloemen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Kevinns op 04-05-2023 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:40
Lego bloemen een optie?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://cdn.thewirecutter.com/wp-content/media/2022/11/legoplantsets-2048px-2807-2x1-1.jpg?auto=webp&quality=75&crop=2:1&width=480&dpr=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 16:59
Dank voor de reacties! Smaak is natuurlijk subjectief, maar is er een goede middenmotor qua prijs / kwaliteit / lijken ze echt.

Ga zelf ook even langs de fysieke winkel om het even te zien en te beoordelen.

[ Voor 24% gewijzigd door webber87 op 04-05-2023 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zaai/plant wat voor elk seizoen in de tuin of in potten en knip uit eigen tuin. Altijd verse bloemen (nouja het grootste deel van het jaar dan) en van sommigen kun je prima zaad of bollen overhouden voor het volgende jaar :)
Pagina: 1