Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KurriKlown
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-03 13:50
Hoi Tweakers,

de Samsung A41 van mijn vrouw is gevallen, scherm goed gebarsten, alleen nog vage kleuren en vlekken zichtbaar.
Helaas geen SD-kaart of Google Drive backup van 3-jaar aan foto's, whatsapp geschiedenis of andere documenten en teksten.
Via Samsung Smart Switch of het gewoon aansluiten op een pc krijgen we respectievelijk een melding dat USB-toegang niet ingeschakeld is of een leeg Verkenner scherm. Ook andere 'SaveMyPhone' programmas geven verder niet thuis.

Hebben jullie tips om de data nog te redden? Zou een schermreparatie kunnen helpen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wcvyGtTSnxdfQO-rWH0cRXL6N_0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjajH3Cw4CPHWs0b0CuasW7F.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb geen sig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:22
Je zou kunnen proberen of de telefoon HDMI output ondersteund. Als het touchscreen ook kapot is, kan je ook nog een muis aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

In het verlengde van @Xalopalyps goede tip:

Hier heb ik al eens een Android toestel aangesloten op een USB-C docking station (met scherm/toetsenbord/muis dus) en op deze manier data kunnen redden.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:44
Bij de A41 als usb toegang uitgeschakeld is, blijft alleen scherm reparatie over om je data te redden.

Tot die tijd ook geen WhatsApp activeren op de nieuwe telefoon want dan deactiveert het op de oude telefoon en ben je de data kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:41

MsG

Forumzwerver

Je moet sowieso altijd aangeven wat je wil als usb wordt aangesloten, voor de veiligheid. Doet het scherm het nog wel qua touch? Dan zou je dat nog kunnen proberen.

Anders rest niet anders dan het scherm laten maken, en voortaan een wat betere backup-strategie hanteren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KurriKlown
We hebben de telefoon voor een schermvernieuwing weggebracht, fingers crossed. Ik zal zo nog even de uitkomst laten weten. Bedankt alvast allemaal!

Nabrander: Zo goed als nieuw, werkt weer als voorheen d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gx17dFQUUNKKVfPE71Tk93dWTK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihJInR8KOiRbsKaxgop6lcdi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 60% gewijzigd door KurriKlown op 04-05-2023 18:08 ]

Ik heb geen sig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:41

MsG

Forumzwerver

Mooi zo! Grijp deze unieke kans wel aan om de WhatsApp-backup geautomatiseerd te laten doen, en de foto's kan je ook eenvoudig bijvoorbeeld op Google Foto's laten syncen zonder handwerk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KurriKlown
Goede tip, WhatsApp ben ik nog vergeten (y) Foto's staan nu wel al allemaal in de cloud in ieder geval.

Ik heb geen sig.

Pagina: 1