Toon posts:

P3 of al een P4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik heb op het moment een Athlon 1Ghz met een Abit KT7A board. Ik wordt hier echter zo schijt ziek van dat ie de deur uit gaat en ik weer terug ga naar Intel.

Nu is mijn vraag wat ik nu beter kan aanschaffen een 1Ghz P3 of iets in de P4 klasse. Kwa prijs maakt het niet zo gek veel uit, alleen het geheugen is wat duurder.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:29
offtopic:
Mag ik weten waarom je er ziek van wordt :?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wat is er dan mis met de AMD??
en wat wil je er voor hebben?

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57
koop gewoon een Tbird 1.4 Ghz en een Gigabyte GA-7DXR mobo en Crusial geheugen.
draaid enorm stabiel (als dat kan op windows :) )

Bier, Whiskey en Metal!!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
1. Wat is er mis met AMD? Intel zijn hetzelfde type processor hoor (op hetzelfde gebaseerd)!
2. Je hebt in het vekeerde forum gepost (moet PMG zijn)
3. UTFS! [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=welke+cpu&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=welke+cpu[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart of [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=p3+of+p4&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=p3+of+p4[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart
(sorry weet ff niet hoe je ipv URL gewoon tekst kijgt (:?) )

Verwijderd

Als ik jou was zou ik een p4 moederbord kopen met een (belangrijk voor later) socket 478 pentium4 2 of 2.2 Ghz. en 512MB PC800 Rambus geheugen, heb je het snelste en (op bx na) meest stabiele systeem verkrijgbaar momenteel

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 11:11 schreef RooT het volgende:
1. Wat is er mis met AMD? Intel zijn hetzelfde type processor hoor!
2. Je hebt in het vekeerde forum gepost (moet PMG zijn)
3. UTFS! [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=welke+cpu&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=welke+cpu[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart of [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=p3+of+p4&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=p3+of+p4[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart
UTFS?? :?
Lees dit eens

Oke... het staat in de FAQ van Windows Operated Systems, maar dat geld hier toch ook.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:34
lol. er is er precies 1 die antwoord geeft. de rest blijft bij de AMD-reclames hangen.

euhhhhh ik zou kijken naar een goedkope p3. daar eerst op klooien. en dan straks een p4 [northwood?] met een DDR moederbord. ik denk dat je dan het gelukkigste uitkomt. nu een p4 kopen houd in dat je aan SDR vast zit met je mobo, of aan Rambus. wat opzich niet slecht is maar wel erg prijzig. ook is het denk ik goed zoeken naar die nieuwe socket, die wel zo fijn is als je later je proccy wilt upgraden.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> [forum=7] :).

Verwijderd

AMD is goedkope stront. Koop dus zeker een Intel.

Een P4 1,5Ghz is momenteel goedkopen dan een P3, ik zou dus zoeentje kopen met een Abit TH7II-RAID (met Rambus) of met een Asus P4B. (met SDRAM)

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Op zondag 02 september 2001 11:26 schreef iefje het volgende:

Een P4 1,5Ghz is momenteel goedkopen dan een P3, ik zou dus zoeentje kopen met een Abit TH7II-RAID (met Rambus) of met een Asus P4B. (met SDRAM)
als jij AMD "goedkope stront" vind leg dan ff uit WAT er zo'n stront aan is ? (NIET bedoeld als flamewar!!!)

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 11:54
intel is dure stront. Koop dus zeker een amd.

>> kijk dat is goed ;)

Verwijderd

Iefje> Goedkope stront in natuurlijk onzin, maar hij wil een Intel systeem, het is natuurlijk wel zo dat die P4's lang niet zo snel als een p3 of athlon op gelijke kloksnelheid met de huidige software. Derhalve moet hij ook minimaal een p4 1.7Ghz kopen, maar beren een 1.9 ,2.0 of 2.2 Ghz op socket 478 (kan je eind volgend jaar upgraden naarf die 4 Ghz 0.13 micron p4)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:10
Een P!!! of P4? Dan zou ik nu toch voor de 4 gaan. Alleen niet zoals boven geadviseerd een 2GHz, heb je daar de prijzen wel eens van gezien? (1800 piek voor alleen de cpu!!)
De keuze die je moet maken is een i845 of i850 chipset. De eerste heeft als voordeel dat je jouw huidige DIMM's kunt blijven gebruiken, het is wel wat langzamer dan de i850 oplossing, maar ook beduidend goedkoper. Wel moet je er idd rekening mee houden dat de Socket423 op een dood spoor zit, je moet eigenlijk een Socket478 bord+cpu nemen. Gelukkig zijn er ook goedkopere P4's verkrijgbaar in Socket478; een 1.5 en 1.7GHz kosten zo'n 440,- en 630,- (pricewatch).
Moet het allemaal op stel en sprong, dan betwijfel ik of je al makkelijk een i845 bord kunt krijgen, en de Socket478 P4's zullen ook nog niet erg makkelijk verkrijgbaar zijn (of ik moet me deerlijk vergissen).

Oh, waarom wordt ik altijd zo moe van die fanatieke standaard AMD opmerkingen van deze en gene?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

(Ik wil niet flamen ofzo)

Ik noem het zo, omdat het helemaal niet goed werkt, echt superveel AMD systemen zijn instabiel (incl die van mij) en dus halen die k*kkers van AMD maar de prijzen gigantisch omlaag omdat anders niemand hun rommel koopt. Ze produceren ook heel erg veel warmte wat helemaal niet moet/mag bij een proc :Z

• KIMBLE
  • Laatst online: 24-08 11:54
Op zondag 02 september 2001 11:45 schreef iefje het volgende:
(Ik wil niet flamen ofzo)

Ik noem het zo, omdat het helemaal niet goed werkt, echt superveel AMD systemen zijn instabiel (incl die van mij) en dus halen die k*kkers van AMD maar de prijzen gigantisch omlaag omdat anders niemand hun rommel koopt. Ze produceren ook heel erg veel warmte wat helemaal niet moet/mag bij een proc :z
die van mij loopt super stabiel :7 , stabieler dan mn oude pentium3 8-)
en een beetje hitte maakt niet uit , lekker voorin de winter >:)

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 11:51 schreef KIMBLE het volgende:

[..]

die van mij loopt super stabiel :7 , stabieler dan mn oude pentium3 8-)
5 Vrienden van mij hebben een AMD en dat doet het voor geen reet. Die van mij ook niet (ik weet heus wel hoe ik een systeem stabiel kan krijgen, maar dit lukt gewoon never)

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 11:52 schreef iefje het volgende:

[..]

5 Vrienden van mij hebben een AMD en dat doet het voor geen reet. Die van mij ook niet (ik weet heus wel hoe ik een systeem stabiel kan krijgen, maar dit lukt gewoon never)
dan zou het misschien aan de intelligentie van jou en je vrienden liggen! Ik heb hier thuis 4 amd's staan, k6-2 400, athlon classic700, 2x tb 1.2ghz. Allemaal zo stabiel of kweet nie wat!

En Xciser wat is er mis met jouw pc, graag een beetje meer uitleg, want dit is zo vaag...

Verwijderd

zoek dan vrienden die wel weten hoe je een processor moet gebruiken. misschien eventjes een kwartslag draaien in de socket lachlach. maar goed waarom is mijn AMD Athlon TB 1133 nog nooit vast gelopen op zijn gewone snelheid. alleen als ik de FSB onhoog krik naar 150 mhz kan die nog wel eens vast lopen. maar dat betekent niet dat het aan de proc. ligt het kan dan heel goed me dimmetjes zijn. dus niet van die subjectieve shit of zo als je wat te zeiken hebt over AMD of Intel kom dan niet met argumenten van dit is kut dit is stront etc. Als je pc vastloopt hoeft dat echt niet aan je proc te liggen. kijk dus ff verder dan je neus lang is. EN wat die temp. betreft dat maakt niets uit mijn p3 500 kwam niet boven de 40c uit mijn amd 1133 is @ 1133 49c en @ 1275 51c nou ik neem die 9 graden voor lief en overclocken maakt bijna niets uit. Ik moet alleen nog weten hoe ik mijn multiplier kan unlocken. ik wil graag overclocken zonder mijn rammetjes te verknallen tesamen met mijn mobo
dus als hier iemand is die mij kan adviseren zonder te veel gekanker gaat uw gang

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 11:58 schreef thamar het volgende:

[..]

dan zou het misschien aan de intelligentie van jou en je vrienden liggen! Ik heb hier thuis 4 amd's staan, k6-2 400, athlon classic700, 2x tb 1.2ghz. Allemaal zo stabiel of kweet nie wat!

En Xciser wat is er mis met jouw pc, graag een beetje meer uitleg, want dit is zo vaag...
Dit is nou juist het compleet foute van AMD. Je hoeft toch niet superveel van computers te weten om een computer goed te laten draaien he! Als ik een auto koop dan hoef ik toch ook niet eerst alle buizen en slangen e.d. te monteren :? Als je een computer koopt moet hij het gewoon doen (Intel dus) en niet eerst een maand eraan zitten klooien.

• OverSoft
  • Laatst online: 24-08 11:52
Op zondag 02 september 2001 11:58 schreef thamar het volgende:

[..]

idd, hier ook 3 amd systemen:

tb 700@850
duron 650@950
en een k6-2 500@550

SUPER stabiel (nooit een crash gezien hier) en allemaal onder het default voltage:

TB: 30C in de zomer (1.5V)
Duron: 26 in de zomer (1.45V)
K6-2: 28 in de zomer (week zo nie)

dus, het ligt toch echt aan jou en die vrienden van je!
Op zondag 02 september 2001 12:05 schreef iefje het volgende:

[..]

Dit is nou juist het compleet foute van AMD. Je hoeft toch niet superveel van computers te weten om een computer goed te laten draaien he! Als ik een auto koop dan hoef ik toch ook niet eerst alle buizen en slangen e.d. te monteren :? Als je een computer koopt moet hij het gewoon doen (Intel dus) en niet eerst een maand eraan zitten klooien.
dit slaat natuurlijk nergens op, heb mijn amds in een middagje gebouwd en liepen allemaal vanaf het begin stabiel!
en denk er ook aan, dat er ook volledige MERK pcs met amds worden verkocht, geen rommel dus! (jij met je intel...)

• eX0duS
  • Laatst online: 16:39
IK word ook schijtziek van mijn AMD duron + Via chipset. Bah! Wat een onstabiel gedoe zeg! Mijn volgende PC word een Intel:
Intel proc
Intel chipset
ATI Radeon 2 :P

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Dus GEEN Asus P4B maar bijvoorbeeld een Abit TH7II
Pentium 4 Socket 478 1,5 GHz
2x 128 Mb PC800 RIMMs

Voor onder de f1400 ben je klaar, maar misschien moet je ook een nieuwe voeding. Als je veel (goedkoop) geheugen wilt, zal je moeten wachten op een Pentium 4 DDR chipset.

edit:
Oops P4B is i845 en dus niet de socket 478 variant van de P4T

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Nou, ik zal mijn mening geven:
Ik geef hem van de ene kant gelijk, dat AMD niet zo fijn is, Intel is meestal beter ondersteunt en stabieler, en die processors vreten minder stroom en wat ik het belangrijkste vind is dat ze met gelijke koeling een heel stuk koeler blijven.
Daar staat wel tegenover, AMD heeft de beste prijs voor performance. maar ja, ik kies dus alleen voor AMD als ik wat krab bij kas mocht zitten. Ik heb gewoon liever een koele stille kast, want om die AMD's te koelen komt toch ook nog vrij dure koeling bij kijken, die niet altijd even stil is.
Helaas, ik ben niet pro intel, maar toch vind ik dit nog de beste optie, ik kijk dus voornamelijk naar warmte productie, stroomverbruik en stabiliteit en ondersteuning van de processor. En daar scoort intel dus echt wel meer punten mee. Ik gebruik nog altijd een intel 440 BX met een pentium 3 voor meeste gebruik en heb nooit last van crashes.

• slacksoff
hahahaha zijn er hier ook een paar op hun teentjes getrapt lijkt het wel :7

geeft niks hoor.. bescherm je aankoopje maar.

• catfish
  • Laatst online: 25-08 14:20
Op zondag 02 september 2001 11:52 schreef iefje het volgende:

[..]

[off topic]
"heus wel", blijkbaar denk je van je jezelf dat je het kan...
[off topic]

zeker zoals reeds gezegd voor een socket 478 gaan, de P4 gaat nog veel in MHz stijgen (of GHz >:) )
vraag mij alleen af of je dan geen probs krijgt later, nu lopen ze op 4x100 FSB en normaal gingen de Northwoods op 4x133 draaien (had ik eens gelezen)

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 12:07 schreef het_beest het volgende:
IK word ook schijtziek van mijn AMD duron + Via chipset. Bah! Wat een onstabiel gedoe zeg! Mijn volgende PC word een Intel:
Intel proc
Intel chipset
ATI Radeon 2 :P
Zie je wel.

I rest my case. :P

(voordat er straks weer zo'n Ultra-AMD gozertjes komen die keihard gaan schelden en ik een waarschuwing krijg :P)

Oja, koop wat Vlasbaard zei, werkt perfect en super stabiel. Is ook niet duur.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

[offtopic Intel vs AMD war]
Ik heb een PIII 500 gehad die nog geen half uur deed zonder te crashen en dan kon je lekker op reset knoppie duwen. Mijn AMD Duron 700 loopt stabiel (dus hij crasht niet).

Conclusie na veel info en ervaring: hangt af van combinatie processor/moederbord/RAM/chipset v. mobo
[/offtopic Intel vs AMD war]

Ik denk dat je inderdaad beter af bent met een PIII 1.33GHz oid. Gewoon om het feit dat de P4's niet veel voordeel geven in performance in vele vlakken (geen flame, gewoon wat ik merk uit ervaringen van anderen).

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

waarom heb je dan zelf een amd :?

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lees eens mijn topic over ADM vs INTEL en de ALGEMENE P4 Nortwhood topic

als dat je vraag zou kunenn beantwoorden ier in et kort:

wat wel gebleken is : is dat de AMD Tbird hoger scoort dan de intel pentium 4!.. (northwood misschien neit meer?)

prijzen van intel zijn te duur voor de performance vergeleken met AMD

ik was zelf totaal intel fan maar nu zowaar een AMD fan :D

hehe

als je ff goed alles insteld op je mobo/bios en windows en goeie drivers en RUSTIg installeert.. (neit alles in 1x) dan zie je precies war de fouten zitten..en zo kan je een perfect stabiel systeem maken!

geloof mij..beetje geduld en alles komt goed! :D

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Abbadon
Op zondag 02 september 2001 12:07 schreef VlasBaard het volgende:
Asus P4B
Pentium 4 Socket 478 1,5 GHz
2x 128 Mb PC800 RIMMs

Voor onder de f1250 ben je klaar, maar misschien moet je ook een nieuwe voeding. Als je veel (goedkoop) geheugen wilt, zal je moeten wachten op een Pentium 4 DDR chipset.
Asus P4B met RDRAM :? Of je bedoelt een P4T, of SDRAM i.p.v. RDRAM.

• Exirion
  • Laatst online: 23:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Probeer je mening eens fatsoenlijk te onderbouwen, want je roept wel vaker van dit soort dingen. Loze kreten daar heeft niemand wat aan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

pentium 4 gaat niet echt goed samen met ddr dat is gebleken uit een paar test (welek weet ik niet meer) dat komt odmat de pentium 4 zijn performance haalt uit de bandbreedte van het geheugen. De pentium 4 kan het volledige bandbreedte van rambus gebruiken.. aangezien ddr wat minder heeft, zal dat de performance van de p4 omlaag helpen

• Tusk
  • Laatst online: 26-08 12:00

Tusk

Sticky Bomb likes you!

als je 1 ghz wil, zou ik toch p3 doen, is goed zat denk ik
p4 is echt voor nog sneller...

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik zou elkker die athlon houden en je geld in je zak houden!,...

of gewoon misschien een beter mobo nemen? (asus av7?)

scheelt geld en ja,je moet er gewoon ff eits meer voor doen dan een pentium :P

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40

Predator

Suffers from split brain

Conclusie na veel info en ervaring: hangt af van combinatie processor/moederbord/RAM/chipset v. mobo

Sharkbyte->

ten minste 1 iemand met hersenen :)
Op zondag 02 september 2001 12:22 schreef Exirion het volgende:

[..]

Probeer je mening eens fatsoenlijk te onderbouwen, want je roept wel vaker van dit soort dingen. Loze kreten daar heeft niemand wat aan.
Dat zeg ik al ook al lang. Stop met die scheld zever en onderbouw je mening.

btw: nogal veel mensen vergeten dat een pc systeem uit meer dan een cpu bestaat.
Dus als er problemen zijn gelieve dan niet direct de cpu als zondebok te nemen. Vervang es je mobo met iets degelijker :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

ik heb kans dat ik een pc win.. dat is een pentium 4 1.7 ghz, socket weet ik niet, denk 423.. wat moet ik dan doen, houden of verkopen en een amd systeem kopen?

Intel Pentium 4 processor 1.7GHz
Geforce II MX 32MB AGP videokaart + TV-out
128MB RD-RAM geheugen
40GB Ultra DMA2 harddisk

greetz slamm

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Op zondag 02 september 2001 12:20 schreef abbadon het volgende:
Asus P4B met RDRAM :? Of je bedoelt een P4T, of SDRAM i.p.v. RDRAM.
Ehh oooops. Ik dacht dat de P4B de socket 478 variant was van de P4T... hmm waarom zou Asus geen i850 socket 478 mobo hebben ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

jah verkoop mobo-geheugen-proc of gebruik em als server :P

nou ja..altijd een extra pctje is meegenomen niet waar?

• slacksoff
lol. win hem eerst maar eens zou ik zo zeggen... en lekker houden BTW. ik heb toch nog liever een p4 dan een athlon. alleen de athlon is stukken goedkoper dus heb ik nu een tbird.

euhhhh als je wint wil ik mn tbird@1466 + msi mobo + 256mb pc133 best wel ruilen voor je p4+mobo+mem hoor :P

• Abbadon
Op zondag 02 september 2001 13:04 schreef VlasBaard het volgende:

[..]

Ehh oooops. Ik dacht dat de P4B de socket 478 variant was van de P4T... hmm waarom zou Asus geen i850 socket 478 mobo hebben ?
Die komt binnenkort vast nog wel. Abit had geloof ik met de TH7II-RAID (een echt tweakersbord :P ) één van de eerste S478 i850's. Dan zal Asus vast niet lang wachten.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

hehe jah..maarre abbadon, zoals jij al eerst in mijn topics had gereageert ..dat opzich de p4 wel goed is maar de amd sneller.. in bijna alles) behalve sommige kleine dingetjes..

ik weet neit wat die meneer met dit topic wilt.. zen tbird weggooien geloof ik, maar als ik hem was zou ik em lekker houden!.. en gewoon een p4 desnoods erbij kopen..

maar ik zou eerst eens gewoon wat reviews lezen

• Jake Blues
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:31

Jake Blues

AKA Jake

Koop een goed moederbord, dus eentje zonder een VIA- of ALi-chipset. Tjonge, wat geven die chipsets vaak AGP-gezeik...

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op zondag 02 september 2001 13:04 schreef VlasBaard het volgende:

[..]

Eén van die weinigen die zo'n combinatie heeft is volgens mij Abit met de TH7II en TH7II/RAID.

Hmmm, abbadon is mij voor. Enige extra info is de TH7II maar dan zonder RAID :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 02 september 2001 13:13 schreef Jake Blues het volgende:
Koop een goed moederbord, dus eentje zonder een VIA- of ALi-chipset.
Zelfs dat is niet helemaal waar. Ik ben niet bepaald een fan van Via (want niemand kan ontkennen dat er veel problemen met die chips zijn geweest), maar ik heb een KT7 bord dat echt volgepropt met hardware zo stabiel als wat loopt op alle OS'en. Zelfs de wat problematischere KT7A draait stabiel met de laatste BIOS van ABit: 3R.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

xirion, post eens je specs? ben benieuwd..en welke os draai je het meest?

• Abbadon
Op zondag 02 september 2001 13:12 schreef gitaarwerk het volgende:
hehe jah..maarre abbadon, zoals jij al eerst in mijn topics had gereageert ..dat opzich de p4 wel goed is maar de amd sneller.. in bijna alles) behalve sommige kleine dingetjes..

ik weet neit wat die meneer met dit topic wilt.. zen tbird weggooien geloof ik, maar als ik hem was zou ik em lekker houden!.. en gewoon een p4 desnoods erbij kopen..

maar ik zou eerst eens gewoon wat reviews lezen
Ja :? Maar moet ik 'm dan overtuigen een Athlon te nemen? Hij vraagt toch iets over een P!!! of P4 toch. Ik kan me er wel iets bij voorstellen; als ik iets niet goed aan de praat krijg vliegt 't bij mij er ook direct uit om plaats te maken voor iets anders, heel simpel. (niet dat ik ooit problemen heb gehad met een AMD, heb er zelfs een voor m'n ouders gebouwd die vanaf day-one draait als een tierelier)

Verwijderd

TUA266 | PIII-S 1,26GHz | 2GB DDR Crucial

kan je weer een tijdje vooruit :)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Sharkbyte->

ten minste 1 iemand met hersenen
Mijn dag is weer goed :)
Zelfs dat is niet helemaal waar. Ik ben niet bepaald een fan van Via (want niemand kan ontkennen dat er veel problemen met die chips zijn geweest), maar ik heb een KT7 bord dat echt volgepropt met hardware zo stabiel als wat loopt op alle OS'en. Zelfs de wat problematischere KT7A draait stabiel met de laatste BIOS van ABit: 3R.
Totaal me eens. Ik heb zelf een A7V (VIA chipset) met een Duron 700 en noname RAM. Loopt stabiel, evenals de K6-233 met ASUS TX97 naast mij. Zelfs in WinME ! (ja, believe it or not :))

The point is gewoon dat de meeste Intel freaks geen grondige reden hebben om Pro-Intel te zijn. Het oneindig klagen over onstabiele AMD's is al oud en begint cliché te worden. Het is wel waar dat bij sommige configuraties problemen kunnen komen, maar daar dan is de processor het vaak niet degene die keet schopt in de zaak.

In mijn ogen koop je beter iets dat snel, stabiel en ondersteund is. Nu zijn Intel en AMD verschillend in alle 3 vakken, maar dat is discussïerbaar. En als je toch gelooft dat Intel veel beter is dan AMD, blijf dan verder leven in je droomwereld. Als AMD zo slecht was, had Intel ze al lang eruit geconcurreerd.

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op zondag 02 september 2001 14:03 schreef Sharkbyte het volgende:
En als je toch gelooft dat Intel veel beter is dan AMD, blijf dan verder leven in je droomwereld. Als AMD zo slecht was, had Intel ze al lang eruit geconcurreerd.
Weer iemand die niet kan lezen (of door een roze bril kijkt)... Ik heb het over de CHIPSETS aangezien dat veelal die bron van het 'kwaad' is.

Nee, ik ben niet pro-Intel, pro-AMD, pro-...

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 14:16 schreef Jake Blues het volgende:

[..]

Weer iemand die niet kan lezen (of door een roze bril kijkt)... Ik heb het over de CHIPSETS aangezien dat veelal die bron van het 'kwaad' is.
inderdaad.. je kan veel zeggen.. maar intel heeft nog steeds de mooiste chippies op de markt gezet.. en met name de 440BX... :)

AMD heeft overigens ook zeer mooie chipsets. alleen hebben de meeste toch VIA bij hun T-Bird/Duron... en VIA is gewoon K*T....

nou ja.. k*t is een beetje overdreven maar het is wel zo dat meestal VIA het probleem is....
Nee, ik ben niet pro-Intel, pro-AMD, pro-...
eeehh... pro-cyrix? :P

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Lees mijn posts eens opnieuw, er staat degelijk in dat het gewoonlijk de "combinatie van" is, niet de processor alleen.

Vergeet niet dat de meeste PC gebruikers PC-leken zijn. En wat weten die ? "Ik heb een Intel!" "AMD is niks, die zijn niet stabiel."
Dus die geven de fout aan de processor omdat het een welgekende leugen is dat AMD slecht is. Ik zie niet een PC-leek je zeggen: "Het ligt aan die brakke VIA KT266 chipset die mijn noname RAM niet weet te behandelen. Ben ik dom."
Nee, je hoort mensen klagen dat hun PC onstabiel is omdat mensen geen rekening houden met info zoeken/uittesten/gebruik maken van de garantie. Voor plug&play systeempjes moet je naar Compaq, Hewlett Packard of dergelijke opwarmmaaltijden gaan.

My 2 cents

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Yep CPU is maar 'n componentje van de vele onderdelen wordt wel de centrale Proces Unit genoemt maar moet meer iets van

ATXVoeding, mobo,chipset, geheugen, driverstatus bios, koeler, Grafische kaart

'n probleem met ene en je bent het haasje en AMD ook, die krijgt de schuld. |:(

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 11:11 schreef RooT het volgende:
RTFM >:)
[ url=*url* ]*tekst*[ /url ] zonder spaties en sterretjes ook vervangen

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik stap zelf ook over naar Intel P4. ik heb geen echte problemen met AMD, maar intel heeft gewoon hoger snelheden.

je kun nu niet zeggen dat een amd 1,4 een P4 1.8 (die te OC is naar minst 2000Mhz) kan bijhouden.

Ik ga zelf een P4 1.7 (Socket 478), als ik geld heb 1.8. de 1.7 is good genoeg om 2gig te halen en daar ga ik dus voor.

mobo weet ik nog niet, ik hoor heel wat goeds over ASUS P4 mobo's.

dus ga lekker voor de P4, niet zo duur meer, snel en sptabiel.

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op zondag 02 september 2001 14:22 schreef limp_bizkit het volgende:
eeehh... pro-cyrix? :P
Beetje off topic, maar ik was eigenlijk op zoek naar de naam van die CPU waar Linus T. ook iets mee van doen heeft. Shit, weet het nog steeds niet... daar gaat mijn zondag :)

• EaS
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

ik was eigenlijk op zoek naar de naam van die CPU waar Linus T. ook iets mee van doen heeft
Je bedoeld de Transmeta Crusoe ??

Verwijderd

/me verbaast zich telkens weer als mensen zeggen "fan" te zijn van een processormerk :?.

Iemand zegt: "Mijn AMD is niet stabiel" en dan komen er een paar overheen met "Ja, maar het is niet de schuld van AMD maar van de Via chipset!"

Het is toch logisch dat je refereert naar je systeem d.m.v. je processor? Relax! Of daar nou het probleem ligt of niet.

Soms denk ik te maken te hebben met kinderen hier.

• EaS
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Wat een zzzzzzzzzeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuurrrrrrrr topic zeg. :r

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Aaaghhh: Intel vs. AMD |:(.

Neeeeuuhhhhh, dat kan niet..... -> dicht?

Jaaah, dicht.. :z ;).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

En ik zet 'm toch weer open. Ik hoop dat we een beetje volwassen technische discussie kunnen voeren. Doe je best en hou het gezellig :P

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik ga zelf een P4 1.7 (Socket 478), als ik geld heb 1.8. de 1.7 is good genoeg om 2gig te halen en daar ga ik dus voor.
Niemand (tenminste ik toch niet) weerhoudt je hem te kopen. Maar je zegt naar 2GHz overklokken. Een AMD Thunderbird 1.5GHz zit met zijn performance er wreedt dichtbij en hij is stukken goedkoper ! Ik geef alleen dit antwoord aangezien je een P4 haalt omwille van de performance.

offtopic:
Hoe dit onderwerp idd. beschaafd. Als je graag wil uiten dat je pro-Intel, pro-AMD pro-G4 of pro-whatever bent, dan zoek specifieke Intel-, AMD-, G4-, whatever-only forums op.

Mensen moeten maar eens leren objectief te kijken op dit soort zaken, het is nog erger dan politiek.

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 11:02 schreef XciseR het volgende:
Beste mede tweakers,

Ik heb op het moment een Athlon 1Ghz met een Abit KT7A board. Ik wordt hier echter zo schijt ziek van dat ie de deur uit gaat en ik weer terug ga naar Intel.

Nu is mijn vraag wat ik nu beter kan aanschaffen een 1Ghz P3 of iets in de P4 klasse. Kwa prijs maakt het niet zo gek veel uit, alleen het geheugen is wat duurder.
tja ontwetendheid he :)

Verwijderd

Ik heb altyd een intel gehad... alles wat anders was keurde ik af en zeker amd (zie sig) Vrienden van me hadden een amd en waren er zeer tevreden over op een gegeven moment haalde ze me toch over ik kocht een dondervogel@1333, en ik ben blij dat ik dat heb gedaan alles draait echt als een speer en heel stabiel dus ja er is nix mis met amd alleen kan er iets mis zijn met de gebruiker (its al about the config)
en al die onzin dat een thunderbird niet lekker onder win2k zou draaien wat ik hier ook las echt jammer dat iemand dat schrijft draait namelijk heerlijk, nee hoor voor mij nix anders meer amd rulez

grtzz rob

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

Op zondag 02 september 2001 11:02 schreef XciseR het volgende:
Een P4-moederbord i850-chipset met een socket 478. Is ietsjes duurder, maar dan zit je voorlopig goed v.w.b. toekomstig uit te komen CPU's. Daarnaast ondersteund het RDram, voor een P4 zo'n beetje een vereiste toch?!?!

• FMS
  • Niet online

FMS

[Niemand (tenminste ik toch niet) weerhoudt je hem te kopen. Maar je zegt naar 2GHz overklokken. Een AMD Thunderbird 1.5GHz zit met zijn performance er wreedt dichtbij en hij is stukken goedkoper ! Ik geef alleen dit antwoord aangezien je een P4 haalt omwille van de performance.
,ik weet niet welke core de 1.5TB heeft, als er een nieuwe core steppin op zit, die te OC is naar 1.7+ dan ga ik voor de AMD. maar AMD bijft minder stbiel, ik zeg niet onstabiel maar minder, hoeveel je ook tweakt.

met de P4 word het je wel makelijk gemaakt, de core breekt niet bij eerste klein fout dat je maakt. en de temp is stuk lager.
Rimm geheugen vind ik ook een reden om P4 te nemen.

ik werk nu met SDRAM, als ik wil overstappen naar DDR betaal ik voor een nieuwe mobo en geheugen. dus waarom niet gelijk een P4. prijs van mobo en geheugen is ongeveer hetzelfe.
450 peik mobo en geheugen is 250. dan heb ik het over 256mb DDRPC2400 en 256RimmPC800. het kan paar tienje's schelen maar niet meer.

P41.7 is 650.- AMD TB1.5 450. dus voor 200-250 piek meer heb je heel wat meer preformance.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

koop gewoon meteen een P4.
dit wordt mijn nieuwe mobo/ proc. P4-1,7 of 2,0GHz (ligt aan prijzen bij de hcc) met een ABIT TH7 II RAID mobo

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Jake Blues

Jake Blues

AKA Jake

HCC :? da's pas eind november. Hoe hou je het vol. Maaruuh, misschien kom ik je dan tegen en kaap ik net het laatste bord voor je neus weg :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
FF tussendoor: I Love AMD&Intel..mag dat ook??

Of wordt ik strax als een touwtrek spel naar een bepaalde groep mensen getrokken die voor intel zijn of AMD?? :?

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op zondag 02 september 2001 20:14 schreef Jake Blues het volgende:
HCC :? da's pas eind november. Hoe hou je het vol. Maaruuh, misschien kom ik je dan tegen en kaap ik net het laatste bord voor je neus weg :)
kheb nog een P3-700@805MHz met 70Gb, GF 1 Quadro. ik heb nietzow perse een nieuwe pc nodig ennuh wat denk je wel niet dat die nieuwe pc gaat kosten.

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
Normaal vind ik dit een zware onzin opmerking, maar nu maak ik 'm zelf : Ik zou even wachten. De nieuwe socket van de P4 is nog niet echt ontwikkeld, en je loopt (als je nu direct zo'n bord + cpu haalt) een klein beetje kans dat je met iets uitkomt waar je niet blij mee bent. Ikzelf wil ook van AMD af, aangezien ik de chipsets van VIA gewoon bagger vindt. (Argumentatie : ZIP drive werkt niet goed op 686B, Suspend-to-RAM werkt niet goed op VIA, vandaag luchtkoeling weer omgebouwd naar waterkoeling : ineens groene balken/streepjes bovenin scherm, etc. etc. etc.)
Ik zou ook nooit meer een PIII kopen (heb er 3 gehad), aangezien dat gewoon een dood spoor is. P4 is het bij Intel, dus dat zal je krijgen. Ik denk dat een P4 op 2 Ghz erg leuk is, en vooral stabiel, maar ik vindt het nog een beetje vroeg om er nu al op over te stappen, mede door de hoge geheugenprijs. Probeer eerst wat nieuwere BIOSsen, drivers etc. (post je concrete probleem :? ) wie weet kom je er toch uit.

Concrete Loop Watercooling

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 03 september 2001 00:28 schreef FreeRider het volgende:
Normaal vind ik dit een zware onzin opmerking, maar nu maak ik 'm zelf : Ik zou even wachten. De nieuwe socket van de P4 is nog niet echt ontwikkeld, en je loopt (als je nu direct zo'n bord + cpu haalt) een klein beetje kans dat je met iets uitkomt waar je niet blij mee bent. Ikzelf wil ook van AMD af, aangezien ik de chipsets van VIA gewoon bagger vindt. (Argumentatie : ZIP drive werkt niet goed op 686B, Suspend-to-RAM werkt niet goed op VIA, vandaag luchtkoeling weer omgebouwd naar waterkoeling : ineens groene balken/streepjes bovenin scherm, etc. etc. etc.)
Ik zou ook nooit meer een PIII kopen (heb er 3 gehad), aangezien dat gewoon een dood spoor is. P4 is het bij Intel, dus dat zal je krijgen. Ik denk dat een P4 op 2 Ghz erg leuk is, en vooral stabiel, maar ik vindt het nog een beetje vroeg om er nu al op over te stappen, mede door de hoge geheugenprijs. Probeer eerst wat nieuwere BIOSsen, drivers etc. (post je concrete probleem :? ) wie weet kom je er toch uit.
prijs voor 128Mb RAMBUS geheugen fl 134,- voor dane-alec die pricewatch. dus is opzich te doen

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

FreeRider
die Rambus is best wel te doen is niet meer zo duur.
Maar dat is niet het probleem de top P4's de 1,8/1,9/2,0 zijn rete duur 'de beste koop is 'n P4 1,5 tot 1,7
of geld speelt geen rol of je wacht effen tot twee nieuwe prijs verlagingen 'n maand of 2 dus.

De PIII is doodlopend pad en duurder dan de onderkant van de P4 range

En met 'n P4 grijg je met de tijd 'n SSE2 boostje per geupdate App.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
M'Kay dan. Ik denk dat de knoop dan wel doorgehakt mag worden Xciser :Y) P4-tje halen ? ;)

Concrete Loop Watercooling

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Intel Pentium 4 1,7GHz (Socket 478) FL 628,-
Intel Pentium 4 1,8GHz (Socket 478) FL 849,-

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/1

mooi prijsje voor een mooie proc. en dan nog te denken dat ik voor een P3-700MHz fl 700,- voor heb neergelegd :( :(

• LordMithril
  • Laatst online: 21:57
had eerst een athlon 800 classic op een asus K7VT mobo.
die liep niet echt stabiel maar heb nu het mobo en proc geupgrade naar een Tbird 1.4 en een gigabyte GA-7DXR >:) >:)
extreem stabiel draai makkelijk 10x 3dmark 2001 zonder dat hij een kik geeft >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Pagina: 1