Tuindeur beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-10 21:12
Onze tuindeur staat altijd open. We zijn te lui om hem telkens te sluiten met de sleutel. Dat slot zuigt ook.
Wat is een goede makkelijke oplossing hier zonder telkens een sleutel te moeten bovenhalen?
Ik dacht aan cijferslot, maar weet niet welke ik nodig heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/78XYl34rcNoRodP987VLNlC3s7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuNLb12zfrOTdsTpylxxuUnI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucfTtN-aBa6sDxErZqbfZRApj5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yt3XrC05MqkoZqVRnZohDjgV.jpg?f=fotoalbum_large

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:27
Wat heb je zelf al gevonden? En moet die elektrisch zijn, automatisch sluiten, of moeten jullie slechts opgevoed worden en de sleutel gaan gebruiken.

Deze kun je er zo opschroeven
https://www.bol.com/nl/nl...fwVWin5pQxsBoC884QAvD_BwE

• ardana123
S-te-fan schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:42:
Wat heb je zelf al gevonden? En moet die elektrisch zijn, automatisch sluiten, of moeten jullie slechts opgevoed worden en de sleutel gaan gebruiken.

Deze kun je er zo opschroeven
https://www.bol.com/nl/nl...fwVWin5pQxsBoC884QAvD_BwE
Het is natuurlijk een tuindeur, ze klimmen er zo over als ze dat willen.

Heeft niets met opvoeding te maken, als ik in de tuin ben heb ik niet altijd mijn sleutels bij, en gebruik ik die deur af en toe om naar voren te gaan. Dan wil ik gewoon dat die deur telkens op slot is als ik hem toedoe zonder dat ik telkens mijn sleutels moet nemen om hem terug op slot te doen, en dan 5 minuten later weer open moet doen omdat ik terug naar voor moet.

Dat is wel een flutdingetje wat je daar post. Ik wil er best wel een beetje geld aan geven (max 200 euro ofzo), voor iets wat tegen het weer kan en daar gewoon heel lang kan hangen.

[ Voor 8% gewijzigd door ardana123 op 03-05-2023 22:17 ]

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:40

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Slot erin zetten met dezelfde sleutel als het huis?
Dat scheelt geklooi met een extra sleutel die je nooit bij je hebt?

En anders een extra schuifje aan de achterkant, die je vanuit de voorkant niet open kunt doen.

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:08
Gat tussen paal en muur. Gat door de poort en dan een Ketting cijferslot.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:13
Schuifslot of simpelweg een slot dat je alleen van de binnenkant met je hand op slot kan draaien.

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
deurdranger er op. Dicht is dicht.

• ardana123
SCIxX schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:32:
Schuifslot of simpelweg een slot dat je alleen van de binnenkant met je hand op slot kan draaien.
Ik zou willen dat hij op slot gaat eenmaal ik hem gewoon toedoe, zonder extra acties te hoeven doen.

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Een elektrische deuropener

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

Klippy

Still Game

Gaat het puur om het slot in de deur? Dus je wil dat je de deur dicht kan trekken en dan niet meer van buiten naar binnen kan komen?

Wat in je deur zit heet een insteekslot, een insteekslot met zowel een klink als een slot is een dag- en nacht insteekslot.
Dat werkt zoals je voordeur, je kan hem gewoon dicht trekken dan kan je niet meer naar binnen zonder de sleutel te gebruiken.
Het loopslot, of dagslot, dat is het deel bij de klink, heeft een hoek zodat hij dicht valt als je de deur dicht trekt.

Zo'n slot heb je nu ook zo te zien, maar ik zie op de foto niet of het echt een loopslot is dat vanzelf dicht valt. En natuurlijk moet je dan geen klink aan de buitenkant bevestigen, anders kan je die weer omlaag drukken en moet je alsnog je deur met de sleutel sluiten.
Als die klinkt er nu wel zit dan gebruik je een vaste deurknop of een afdekplaat, of gewoon een stuk hout, wat je precies nodig hebt is lastig te zien zonder foto van de buitenkant van de deur.
Maar je kan dan alleen met de sleutel je deur openen dus moet je ook een sleutelgat hebben.

Wat links in je kozijn zit en waar je slot in valt heet een sluitkom, eventueel met een losse sluitplaat. Die is ook wel aan vervanging toe, ook waarschijnlijk een reden dat de deur lastig te sluiten is.

Wil je dat de deur helemaal zelf dicht valt gebruik je een lichte deurdranger.

In dit hele verhaal komt geen cijferslot voor, maar ik snap ook niet goed hoe dat ik je omschrijving past, een cijferslot gaat niet vanzelf dicht, dus wellicht helpen bovenstaande zoektermen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ardana123 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:16:
[...]
maar je wil er wel 200,- oid aan uitgeven ?

anyway .. je kent die druppels / kaartjes voor hotelkamers en bij bedrijven wel. een NFC-tag reader met of zonder pincode en een elektronisch slot.

afhankelijk van je wens kan je alle kanten ermee op .. sleutel, druppel aan een touwtje of over het deurtje klimmen

Tja vanalles

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:42

MLLL

Palm Treo 650

ardana123 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:16:
[...]

Heeft niets met opvoeding te maken, als ik in de tuin ben heb ik niet altijd mijn sleutels bij, en gebruik ik die deur af en toe om naar voren te gaan. Dan wil ik gewoon dat die deur telkens op slot is als ik hem toedoe zonder dat ik telkens mijn sleutels moet nemen om hem terug op slot te doen, en dan 5 minuten later weer open moet doen omdat ik terug naar voor moet.

Dat is wel een flutdingetje wat je daar post. Ik wil er best wel een beetje geld aan geven (max 200 euro ofzo), voor iets wat tegen het weer kan en daar gewoon heel lang kan hangen.
Wat jij wil kan simpelweg niet .
Het is of/of

• jls9782
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16-12 22:00
Ik gebruik al jaren elektronische sloten van Ali met een magneet. Dicht is dan echt dicht.
Nooit helemaal foolproof (stroom kan uitvallen) maar ik vindt het ook fijn dat mensen niet zomaar in je achtertuin staan.

Even puzzelen met aanleggen maar ik heb er nog altijd veel lol van. Met name ook dat je een druppel kunt gebruiken om te unlocken werkt gewoon superfijn.

En ja, het is echt weather proof.

Je vindt ze in de OBO hands store (geen aandelen):

https://www.aliexpress.co...%2112000024950706587%21sh

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Accretion schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:19:
Slot erin zetten met dezelfde sleutel als het huis?
Dit wil ik echt afraden: uit zo'n gammele tuindeur is het slot namelijk relatief makkelijk te verwijderen door het boevengilde.
Vervolgens maken ze er een sleutel voor en kunnen zo je huis in...

Deze methode wordt al jaren gebruikt in appartementencomplexen waar de deuren van de bergingen vaak dezelfde cilinders hebben als de voordeuren.

Als je een goed alarmsysteem + hele snelle opvolging hebt, zou je het eventueel wel kunnen overwegen, geheel op eigen risico uiteraard :P

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:16
Gewoon een "voordeurslot" lijkt me idd wat @ardana123 wil.
- Vanaf de tuin heb je een klink waarmee je de deur gewoon opent.
- Vanaf de straat heb je geen klink, maar een sleutelgat, je kan met je sleutel de deur openen.
- En met de sleutel kan je vanaf beide kanten "op slot draaien" waardoor de deur toe blijft als je de klink gebruikt aan tuinkant.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1