Gardena Sileno Minimo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chloebb
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 03-05-2023
Hallo,

We hebben een Gardena Sileno Minimo robotmaaier aangeschaft. We hebben echter 2 losse grasvelden waar 40 meter en een huis tussen zit. Kan de maaier ook deze 2 velden los maaien, of MOET er een kabel tussen getrokken worden? Want dan hebben we niet genoeg kabel…
Ik kan het op hun site, internet, forums nergens vinden. Ik lees wel dat je de 2 velden kunt verbinden, maar niet hoe je de maaier moet instellen als deze 2 velden gewoonweg niet verbonden kunnen worden.

Ik hoop dat iemand hier ons verder kan helpen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain1966
  • Laatst online: 22-05-2023
Beste,
Ik heb al veel jaren een gardena en weet hoe het kan.
Je moet een weg hebben waar de maaier kan over rijden, met dus aan de buitenkanten de kabel van de rand, en in het midden de kabel om terug te keren.
Ofwel leg je die breed genoeg zodat de maaier dat pad mee gaat maaien. Dan moet je in de settings ingeven dat je twee velden hebt. Je zet dan veld 1 op bvb 50% en je geeft de afstand in, tussen het laadstation en het ver weg gelegen veld, via de terugkeer kabel. Dan gaat de maaier 50% van de keren dat hij gaat uitrijden, naar het ver gelegen veld om daar pas te starten. Dan heb je wel de situatie dat de maaier bij het maaien op het pad terechtkomt en tientallen keren zal manoeuvreren eer hij daar uit geraakt. ofwel leg je enkel de buitenste draden naar het tweede veld, en je legt die zo dicht tegen elkaar dat de maaier er niet tussen kan. Dan moet je de maaier zelf op veld 2 gaan zetten en laten rijden tot hij stopt. Maar ja, dat is niet de bedoeling van een robotmaaier.
Ik heb het met een breed pad geinstalleerd, maar dat is dan de oprit. Uiteindelijk heb ik gewoon een tweede maaier gekocht. En die doen netjes elk hun deel. De tweede was een ander merk die ik vandaag vervangen heb door een gardena 500 die ik bij aveve 500€ heb betaald. Super koopje, en ze hebben er nog. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain1966
  • Laatst online: 22-05-2023
Nog wat vergeten, je kan daarvoor gewone elektriciteitskabel 1,5mm2 of 2.5 mm2 gebruiken die je overal kan komen.