Het is na 7 mooie jaren tijd om mijn oude beestje opzij te zetten en een nieuwe pc te bouwen. Ik ga deze zelf in elkaar zetten maar heb graag een kritische blik op de gekozen onderdelen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p op 144fps. Ik speel vanalles van 4X, arpgs tot shooters. Ook word de pc gebruikt voor studie, surfen en lichte kantoortaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtbedrag was 1500 euro, maar dat is op te rekken tot +- 1800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een ssd mee, een samsung 980 pro van 1tb. Muis, toetsenbord en monitor ook.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil het systeem bouwen rond een 4070ti of vergelijkbaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet in het bijzonder, AMD/Intel/Nvidia maakt me niet uit, prestaties wel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen harde eisen, ik geef ook niks om wel/niet rgb.
Ga je overklokken?
Nee, tenzij het met een paar easy clicks te doen is.
Wat verwacht je van ons?
Ik kijk af en toe wat er aan nieuwe hardware uitkomt maar heb geen diepgaande kennis van hardware en compatibility. Ik hoop daarom dat iemand naar dit systeem kijkt en kan bevestigen dat het goede bang for buck keuzes zijn die goed met elkaar overweg kunnen. Als iemand suggesties heeft om de prestaties op te hogen zonder veel meer uit te geven, of de prijs te verlagen zonder prestaties op te offeren zijn die uitermate welkom.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p op 144fps. Ik speel vanalles van 4X, arpgs tot shooters. Ook word de pc gebruikt voor studie, surfen en lichte kantoortaken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtbedrag was 1500 euro, maar dat is op te rekken tot +- 1800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem een ssd mee, een samsung 980 pro van 1tb. Muis, toetsenbord en monitor ook.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil het systeem bouwen rond een 4070ti of vergelijkbaar.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet in het bijzonder, AMD/Intel/Nvidia maakt me niet uit, prestaties wel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen harde eisen, ik geef ook niks om wel/niet rgb.
Ga je overklokken?
Nee, tenzij het met een paar easy clicks te doen is.
Wat verwacht je van ons?
Ik kijk af en toe wat er aan nieuwe hardware uitkomt maar heb geen diepgaande kennis van hardware en compatibility. Ik hoop daarom dat iemand naar dit systeem kijkt en kan bevestigen dat het goede bang for buck keuzes zijn die goed met elkaar overweg kunnen. Als iemand suggesties heeft om de prestaties op te hogen zonder veel meer uit te geven, of de prijs te verlagen zonder prestaties op te offeren zijn die uitermate welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 212,95 | € 212,95 |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 | € 899,- | € 899,- |
| 1 | Behuizingen | MSI MAG Vampiric 010 | € 69,48 | € 69,48 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev.C | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 115,49 | € 115,49 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 650W | € 106,66 | € 106,66 |
| Totaal | € 1.711,48 | |||
[ Voor 3% gewijzigd door Blackrobbel op 03-05-2023 21:07 ]