Toon posts:

Weer eens een WinRoute+Win2k probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik heb de search al geprobeerd maar ik kan mijn probleem (of althans de oplossing ervoor) niet vinden. Hier komtie:

Ik heb Windows 2000 Pro geïnstalleerd, WinRoute Pro 4.1.27 ook, nu werkt op de clients alles, behalve http. E-mail werkt, MSN Messenger ook, FTP, ping, tracert... maar als ik naar een website ga, blijft hij hangen bij 'Website gevonden, wacht op antwoord...'. Ook Kazaa doet het niet.

Internet Connection Sharing is uitgeschakeld op de server. Netwerk werkt. WinRoute werkte ook helemaal toen de server-pc nog op Win98 draaide.

Kortom: hij blockt de HTTP-verbindingen. Heeft iemand een idee waarom?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 23:00
Firewall :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 11:08 schreef dennisdotcom het volgende:
Firewall :?
Nee.

Verwijderd

Topicstarter
Om het nog gekker te maken: alles wat ik op de clients kan doen, werkt niet op de server. Op de server kan ik dus alleen maar HTTP gebruiken.

:? :? :? :?

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Hm... Hij kan dus wel een DNS server benaderen op een client PC, omdat ie zegt dat de website gevonden is. Of probeer anders eens op een client PC www.tweakers.net te pingen o.i.d. Even kijken of ie het IP wel kan resolven.

Misschien heb je een rule aangemaakt in Packet Filtering, das het enige wat ik kan bedenken.

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Hmmm.. Misschien iets met de proxy instelling van IE? Ik weet niet of je bij Winroute hier wel of niet je proxy moet vermelden, maar speel daar eens mee..

Was getekend, enz. | specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 11:30 schreef MOL het volgende:
Hm... Hij kan dus wel een DNS server benaderen op een client PC, omdat ie zegt dat de website gevonden is. Of probeer anders eens op een client PC www.tweakers.net te pingen o.i.d. Even kijken of ie het IP wel kan resolven.
Ja hoor, kan allemaal.
Misschien heb je een rule aangemaakt in Packet Filtering, das het enige wat ik kan bedenken.
Nee, geen regels.
Op zondag 02 september 2001 11:30 schreef Kris2904 het volgende:
Hmmm.. Misschien iets met de proxy instelling van IE? Ik weet niet of je bij Winroute hier wel of niet je proxy moet vermelden, maar speel daar eens mee..
Nee. Nogmaals: met de server onder Win98 werkte alles (met dezelfde instellingen) perfect. Maar ik hou niet van Win98, hij blijft crashen. Het zal wel iets in mijn hardware zijn. Anyway: vandaar dus dat ik ben overgegaan op Win2000. Maar ik begin nu sterk te twijfelen. Ik denk dat ik gewoon weer ga formatteren en met Win98 met een schone lei begin. Tenzij iemand hier binnen 1 uur met een goede oplossing komt. Dus laat de raderen nog eventjes draaien, en alvast hartelijk bedankt voor de hulp!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Als je bij win2k ff gaat kijken naar dat je de i-net share uit gaat zetten. Ergens te vinden in de netwerk settings als het goed is. Die zet je uit, maar dan gaat winroute flippen en zal je de tcp/ip ff moeten uninstalleren en dan een reset, waarna je de tcp/ip weer kan installeren.

Ps ga ff naar www.winroute.com en ga daar is zoeken naar de winroute manual. Kan je een hoop dingen van leren. ;)

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 11:45 schreef Genotix het volgende:
Als je bij win2k ff gaat kijken naar dat je de i-net share uit gaat zetten. Ergens te vinden in de netwerk settings als het goed is. Die zet je uit, maar dan gaat winroute flippen en zal je de tcp/ip ff moeten uninstalleren en dan een reset, waarna je de tcp/ip weer kan installeren.
Heb ik al gedaan.
Ps ga ff naar www.winroute.com en ga daar is zoeken naar de winroute manual. Kan je een hoop dingen van leren. ;)
Ken ik inmiddels al uit mijn hoofd ;)

Verwijderd

Topicstarter
Owkee mensen, aangezien mijn seriële poorten het ook niet doen, en ik niet fatsoenlijk kan mailen, enz., enz., ga ik terug op Win98. Over een paar uur stuur ik wel even of het gelukt is!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. Onder Windows 98 draait WinRoute Pro weer als een zonnetje!

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

Millennium

Bug free !!!

hehe, is het nu zeker te laat voor de oplossing :)

Voor win2000 (idd niet nodig voor win9x):

If you are using PPTP (VPN), WinPoet, or RasPPPoE connection you should change the following value in the registry:

1. Stop the Winroute engine. Right click on the Winroute engine monitor and choose stop Winroute engine.

2. Open up the registry editor. In Windows click on the Start button go to Run type in regedit click OK

3. Expand HKEY Local Machine / Software / Tinysoftware / Winroute

4. Change the value of the IpFragMode key to 1

5. Close the registry editor and restart Winroute
( (C) Tinysoftware )

Weet bijna zeker dat dit de oplossing was :P

MVG

Rampen bak 2004

Pagina: 1