Whitelabel(ers) herkennen op Bol en andere webshops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyFool
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-10 22:35
Ik hoop dat ik dit in de juiste categorie plaats.

Ik ben er achter gekomen (beetje laat ja) dat veel goedkope en/of simpele producten op grote webshops zoals Bol simpelweg Chinese producten zijn waar een of andere hosselaar een stickertje met een logo op heeft geplakt om een veelvoud van de marge te pakken.

Bijvoorbeeld, hier een product dat ik wilde aanschaffen:
https://www.bol.com/nl/nl...JFkg.4_20.33.ProductTitle
Prijs: 30 euro
Merk: Tikkens.

Ik had er nooit van gehoord dus ging ik het Googelen. Niks over te vinden, geen fabrikantenwebsite of iets.

Toen keek ik op Ali:
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=vVPjDQ786Oy1
Prijs: 5 euro

Ik zou me best genaaid voelen als ik 25 euro meer had betaald voor een product als dit.

Hebben jullie een manier of tip om snel te herkennen of iets een whitelabel product is en waar je het 'origineel' kan vinden? Ik kan toch niet de enige zijn die hier zich aan irriteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:03
De stockfoto's van het product simpelweg even door (Google) image search halen voordat je het koopt :)

In het geval van jouw product kom je dan al meteen bij Ali uit.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:56

Sebazzz

3dp

Het is denk ik al heel gemakkelijk te herkennen aan de WoordenSoep Die de Productnaam is:
Vochtmeter Bodem Planten - Vochtigheidsmeter Planten - pH en Lichtmeter - 3 in 1 - Bloemen/Planten - Tuinaarde Testen - Vochtmeters

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Afgezien dat iets dat er op Aliexpress hetzelfde uitziet niet persé hetzelfde product is (of kwaliteit), kan ik je zeggen dat spul onder de €20 op Bol.com verkopen niet snel winstgevend is.

Je ziet dan ook weinig producten onder deze prijs, en veel van deze producten zullen van Aliexpress komen. Dus zou ik bij die prijs categorie gewoon standaard op Aliexpress zoeken.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!