Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik zoek een simpele USB hub/KVM switch die goed werkt en minimaal 4 poorten heeft.
De snelheid maakt me niet heel veel uit, maar moet wel minimaal USB 3 zijn.

Wat ik belangrijk vind is dat de hub mijn apparaten kan opladen als de pc uit staat. Dit zodat ik mijn headset en muis aan kan koppelen en ze de volgende dag vol zijn.

Het zou mooi zijn als die een KVM functionaliteit heeft, dat ik met 1 druk op de knop tussen pc's kan wisselen, maar dat is zeker geen must.

Ik kwam zelf bijvoorbeeld deze tegen:
uitvoering: UGreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box

Die ziet er goed uit, is betaalbaar, maar levert volgens mij geen stroom als hij uit staat.

Ik heb nu deze:
https://www.amazon.de/dp/...401_487027711_TE_SCE_dp_1

Over het uiterlijk en aantal poorten ben ik tevreden, ook het laden is goed, maar de connectie is slecht. Vaak heeft het apparaat enkele tientallen secondes nodig als ik het aansluit op een andere pc, of wanneer mijn pc opstart.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:11
Ik kwam zelf bijvoorbeeld deze tegen:
uitvoering: UGreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box

Die ziet er goed uit, is betaalbaar, maar levert volgens mij geen stroom als hij uit staat.
Ik heb deze USB switch en kan mijn muis en headset gewoon opladen terwijl mijn PC of werklaptop uitstaat. Natuurlijk moet je pc/laptop wel stroom leveren op de USB poorten als deze uitstaat.

[ Voor 25% gewijzigd door V-rg op 03-05-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
V-rg schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:37:
[...]

Ik heb deze USB switch en kan mijn muis en headset gewoon opladen terwijl mijn PC of werklaptop uitstaat. Natuurlijk moet je pc/laptop wel stroom leveren op de USB poorten als deze uitstaat.
Oke thanks, en ben je er tevreden over?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 16:11
miicker schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:38:
[...]

Oke thanks, en ben je er tevreden over?
Jazeker, maak er sinds corona tijd er gebruik van :).

Omdat mijn monitors meerdere ingangen heeft sluit ik mijn werklaptop aan via de HDMI poort en mijn PC via de Displaypoort. Dus vandaar dat een USB switch voldoende was en dat is ook nog eens stukken goedkoper qua oplossing.