Sinds ik in 2022 een nieuwe videokaart gekocht heb, heb ik last van een vreemde bug. Mijn tweede scherm valt af en toe terug naar 720p.
Deze bug treed 99% van de tijd op wanneer:
Scherm 2 is via een DisplayPort kabel aangesloten op de videokaart. Op de videokaart zitten 3 DP aansluitingen. Als ik de DP kabel uit de videokaart trek en in een andere poort terugstop, springt scherm 2 weer terug naar 1080p.
De bug treedt op bij alle drie de DP aansluitingen. Ik heb inmiddels een andere DP kabel gebruikt. Dat maakt geen verschil. Hierdoor denk ik dat het iets met mijn videokaart is. Een driver? Hebben jullie tips?
Mijn videokaart: uitvoering: Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 6900 XT Ultimate
Mijn PC: inventaris: Zelfbouw PC 2021
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Deze bug treed 99% van de tijd op wanneer:
- Ik mijn PC aan heb staan en ik wat gewerkt heb
- Dan vallen mijn schermen of PC in slaapstand
- Wanneer ik ze weer uit slaapstand haal, is scherm 2 ineens 720p
Scherm 2 is via een DisplayPort kabel aangesloten op de videokaart. Op de videokaart zitten 3 DP aansluitingen. Als ik de DP kabel uit de videokaart trek en in een andere poort terugstop, springt scherm 2 weer terug naar 1080p.
De bug treedt op bij alle drie de DP aansluitingen. Ik heb inmiddels een andere DP kabel gebruikt. Dat maakt geen verschil. Hierdoor denk ik dat het iets met mijn videokaart is. Een driver? Hebben jullie tips?
Mijn videokaart: uitvoering: Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 6900 XT Ultimate
Mijn PC: inventaris: Zelfbouw PC 2021
Alvast bedankt voor jullie hulp!