Monteur wil afzeggen omdat ik ziek ben

Pagina: 1
Acties:
  • 2.675 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-08 04:23
Toevalligerwijs in de loop van een gesprek aangegeven van goh wel wat ziek maar het is mij gelukt om, in dit geval, een ruimte leeg te maken voor bepaalde reparaties die uitgevoerd moeten worden. (Aan de vloer in dit geval)

En zijn reactie was vandaag van oh dan kom ik niet langs want geen belang om ziek te worden.
Letterlijk uurtje van te voren.

Is dit okay of is dit niet okay?
Weet even niet waar de vraag of discussie te stellen hier.

Mijn antwoord was dan wel van het is geen Corona, korte uitleg dat ik teveel gedaan had gisteren, last heb van een kriebelhoest zoals half Nederland op dit moment, maar dit gewoon allemaal teveel werd in de nacht.

Nee dat hoefde hij allemaal niet te weten.

Het begint beetje raar te worden zo? Of ben ik nou gek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kan natuurlijk hem goed uitkomen ivm zijn planning die al te krap was. Aan de andere kant is het zijn goed recht om daar een beslissing in te maken.

Begrijp ik het goed dat dit een ZZP-er is of een medewerker van een bedrijf?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:11
Ik kan mij hier wel in vinden. De beste man heeft geen zin om aangestoken te worden, om vervolgens zelf ziek thuis te zitten en hierdoor eventuele andere inkomsten mis te lopen.

Bij mijn werkgever is het ook gewenst dat men thuis blijft bij ziekteverschijnselen. Dit zodat collegae niet worden aangestoken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Tja, wat is ok. Het is zijn gezondheid. Ik zit er ook niet op te wachten als ik ergens zou moeten zijn om ziek te kunnen worden.

Er zijn er ook zat die er schijt aan hebben en gewoon komen. Ook bij mensen met Corona zeg maar.
Jij geeft aan dat je je ziekig voelt. Wanneer heb je dit aangegeven? Was dat gisteren, of vanochtend?
Bij dat laatste kun je de opmerking dat het letterlijk een uurtje van te voren is niet maken.

Als het een ZZP-er is, dan heeft die andere belangen om niet ziek te worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-10 21:05
Ik mag ook niet ziek naar m'n werk komen. Dus waarom ik dan naar iemand anders die ziek is zou willen gaan.

Ik geef de beste man groot gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:39

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Prima besluit van die monteur.
Er zijn ook nog andere dingen dan corona die ik liever niet oploop. Zoals de griep of een verkoudheid.
Was afgelopen jaren juist blij dat mensen wat voorzichtiger deden als ze ziek waren. Daardoor was ik zelf veel minder ziek dan de jaren ervoor.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Of jij gek bent weet ik niet, ook niet relevant verder. Maar die monteur heeft groot gelijk.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 00:31

tomic

Smexylittlebabe!

Goed recht van de monteur.
Echter mocht het wel wat eerder. Daardoor sluit je planning of komt beter uit redenen uit.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Falcon schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:15:
Kan natuurlijk hem goed uitkomen ivm zijn planning die al te krap was. Aan de andere kant is het zijn goed recht om daar een beslissing in te maken.

Begrijp ik het goed dat dit een ZZP-er is of een medewerker van een bedrijf?
In opdracht van Leen bakker (hij heeft tevens een eigen winkel voor vloeren en trapbekleding etc) een vloer gelegd hier.
Maar zit een redelijk probleem in 1 kamer, pvc komt op 1 plek (ook echt het midden) omhoog en scheurt zelfs alsof er een steen onder zit als het ware.

Enfin prima, hij komt langs om dit te maken, maar dan moet de helft van zo’n vloer er weer uit, ook prima ik bereid alles voor met m’n zieke kop.
Dan moet je niet een uurtje van te voren opeens alles af willen zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat ligt aan je perspectief. Nederland heeft een cultuur waarbij je je soort van moet schamen als je ziek bent. Het is decennia stoer geweest om hoestend en proestend op kantoor te verschijnen, waarbij compleet genegeerd werd dat het halve kantoor werd aangestoken. Vanuit onze cultuur moesten wij altijd lachen om die Aziaten, die mondkapjes gingen dragen als zij ziek waren - waarbij ze dus hun medemens in bescherming namen.

Ik vind het helemaal niet erg om afstand te nemen van die cultuur. Dus ja, uit oogpunt van de Nederlandse cultuur is het 'gek', maar wel een ontwikkeling die ik toejuich. En die monteur heeft gelijk, al helemaal als 'ie ZZPer is, want dan kost ziekte hem gewoon direct geld.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Smuggler schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:17:
Prima besluit van die monteur.
Er zijn ook nog andere dingen dan corona die ik liever niet oploop. Zoals de griep of een verkoudheid.
Was afgelopen jaren juist blij dat mensen wat voorzichtiger deden als ze ziek waren. Daardoor was ik zelf veel minder ziek dan de jaren ervoor.
Nou nou, zijn mensen zo bang geworden?
Is wel een andere discussie wellicht, maar Corona was al nauwelijks een ding en ziek worden is juist gezond qua weerstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

tomic schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:19:
Goed recht van de monteur.
Echter mocht het wel wat eerder. Daardoor sluit je planning of komt beter uit redenen uit.
Whut? Het is de ts die letterlijk een uurtje van te voren meldt dat die een broeinest van ziektekiemen is. Hij mag blij zijn als die niet alsnog een factuur krijgt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-10 20:21
Bozebeer38 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:22:
[...]

Is wel een andere discussie wellicht, maar Corona was al nauwelijks een ding en ziek worden is juist gezond qua weerstand.
Je hebt helemaal gelijk, eigenlijk zou de monteur er blij mee moeten zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:49
[...]
ziek worden is juist gezond qua weerstand.
Niet gezond voor je inkomsten als je op factuur werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bozebeer38 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:21:
[...]
Nou ja, hij heeft natuurlijk een duidelijke reden waarom hij dit kort vantevoren doet, omdat hij het niet langer vantevoren wist.

Als jij een beetje wat kriebelhoest heeft, zou ik het niet zo'n groot probleem vinden om te werken bij jouw huis. Dat gezegd hebbende, snap ik ook dat je geen hele schaal gaat maken als ZZP'er, en je gewoon voor zwart-wit gaat: Zieke klant, ik kom niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Dit mag je achterwege laten

[ Voor 15% gewijzigd door Outerspace op 03-05-2023 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 08:04
[...]

Wist de monteur vorige week dan al dat jij nu ziek zou zijn?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
HikariMisako schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:24:
[...]

Niet gezond voor je inkomsten als je op factuur werkt.
Nou dat is natuurlijk wel zo.
Maar voor de duidelijkheid om een eerdere vraag te beantwoorden, ik meldde dit uren van te voren omdat ik erg vroeg op was, hij had dit bericht toen ook gelezen.

Hij zou om 9 uur komen, zegt dan om 8:40 ik kom liever niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Bozebeer38 op 03-05-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Ik gok zomaar dat jij niet als zelfstandige werkt @Bozebeer38 :/

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
tomic schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:27:
Ik gok zomaar dat jij niet als zelfstandige werkt @Bozebeer38 :/
Nee maar hij ook niet.
Hij werkt weliswaar voor leen bakker, maar werkt in principe vanuit een eigen winkel al 24 jaar lang in opvolging van zijn vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-10 20:22

ralpje

Deugpopje

Bozebeer38 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:26:
[...]

Nou dat is natuurlijk wel zo.
Maar voor de duidelijkheid om een eerdere vraag te beantwoorden, ik meldde dit uren van te voren omdat ik erg vroeg op was, hij had dit bericht toen ook gelezen.

Ja, omdat 'ie eerder jouw bericht gewoon nog niet gezien heeft waarschijnlijk. Die man slaapt gewoon, 's nachts.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
ralpje schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:29:
[...]

Ja, omdat 'ie eerder jouw bericht gewoon nog niet gezien heeft waarschijnlijk. Die man slaapt gewoon, 's nachts.
Nee hij had het gelezen, blauwe vinkjes.
Hij is ook altijd vroeg op.

Wat dit betreft ken ik hem wel een beetje inmiddels.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Uren van te voren midden in de nacht dus. Wat is het toch dat mensen tegenwoordig denken dat iedereen 24/7 paraat staat en alles direct leest en reageert.

Enig idee wat een sla contract kost voor 24/7 met 1 uur telefonisch reactie tijd? Als mensen die bedragen betalen dan mogem ze dit verwachten maar deze service verwachten zonder ervoor te betalen is niet realistisch.

Waarschijnlijk begint de beste man pas om 8.30 of 9.00 als die normaal een eigen winkel runt dus dan is 8.40 reageren al heel erg netjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:39

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

[...]

Heeft niets met bang te maken.
Ik heb gewoon een hekel aan ziek zijn. Als het gebeurd dan gebeurd het. Maar als ik dat kan overslaan heel graag.
En de 1 is wat gevoeliger voor virusjes dan een ander.
De griep laat mij er 2 tot 4 weken uitliggen.
Een verkoudheid een week.
En corona de eerste keer een maand + 6 maanden restklachten (ondanks vaccinatie)
En de 2e keer 2 weken en 3 maanden restklachten.

Maar dat boeit niet. Of het nu een verkoudheid is of de griep. Ik zit daar gewoon niet op te wachten.. zeker als zzp'er niet.
Dus die monteur heeft groot gelijk.

Over de tijd.. misschien heeft hij die tijd heel goed gebruikt om de juiste afweging te maken voor zichzelf.

Op dit moment maak je het vooral moeilijk voor jezelf door er zo mee bezig te zijn. Maak een nieuwe afspraak. En knap een beetje op.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:22:
[...]

Dat ligt aan je perspectief. Nederland heeft een cultuur waarbij je je soort van moet schamen als je ziek bent. Het is decennia stoer geweest om hoestend en proestend op kantoor te verschijnen, waarbij compleet genegeerd werd dat het halve kantoor werd aangestoken. Vanuit onze cultuur moesten wij altijd lachen om die Aziaten, die mondkapjes gingen dragen als zij ziek waren - waarbij ze dus hun medemens in bescherming namen.

Ik vind het helemaal niet erg om afstand te nemen van die cultuur. Dus ja, uit oogpunt van de Nederlandse cultuur is het 'gek', maar wel een ontwikkeling die ik toejuich. En die monteur heeft gelijk, al helemaal als 'ie ZZPer is, want dan kost ziekte hem gewoon direct geld.
Moet je eens andersom proberen anders. Stuur voor de gein een snotterde ZZP-er maar eens naar huis omdat hij ziek is. Die gaat niet blij zijn hoor.

Gewoon een kutsmoes. Die man kan nu betaald werk gaan doen en dat garantieklusje heeft hij geen belang bij.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:11

Croga

The Unreasonable Man

Tsja.... Dan diskwalificeer je jezelf volledig van deze discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De blauwe vinkjes generatie laat maar ik haak hier af. 24/7 service verwachten maar een duppie willen betalen. Als ondernemer ben ik zelf dit soort klanten liever kwijt dan rijk. Hij zal gewoon werktijden hebben en je kan niet gaan eisen dat hij maar altijd voor jou bereikbaar moet zijn.

De eerder genoemde 24/7 sla kost enkele tienduizenden euros per jaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:15

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Dit is echt een idioot standpunt :')

Je doet net alsof het een soort privilege is dat die man even bij jou ziek mocht komen worden. Het is juist onvriendelijk om iemand niet even de keus te geven door het duidelijk aan te geven. Deze man moest er en passant achter komen dat jij ziek was. Dat je dan laat weet dat hij niet komt is het lastige van de eerste zijn op een dag, daar doe je niet zoveel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bozebeer38 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:13:
Los van dit.... Wat is het doel van dit topic?

Of de monteur nu wel of niet in zijn recht staat, veranderd weinig aan de situatie. Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen om een nieuwe afspraak in te plannen, dan is je vloer in elk geval hersteld.\

Als jij je verder niet happy voelt met de keuze van de monteur, dan doe je in het vervolg geen zaken meer met deze vestiging van de leenbakker.

Mijn persoonlijke mening: jij hebt geen inzicht in de onderliggende gezondheid van die monteur. Zijn zat mensen die vanwege die reden echt niet zitten te wachten op het oplopen van een griepvirus. Het is vervelend dat het last minute afgemeld wordt, maar veel eerder had hij ook niet kunnen doen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
[...]

Corona nauwelijks een ding....Vertel dat even in het gezicht van mensen die dierbaren hebben verloren of aan mensen die langdurige klachten eraan overgehouden hebben |:(

Maar anyway, als je voorzichtig bent en probeert te voorkomen dat je ziek wordt, heb je ook een minder goede weerstand nodig.
En kennelijk ben jezelf ook niet zo goed qua weerstand, anders zou je geen zieke kop hebben ;)

De monteur heeft groot gelijk, zijn eigen gezondheid is belangrijker dan jouw vloertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 21:18
Hij had er gewoon geen zin in omdat zijn planning te krap was. ZZP-ers zijn niet zo van t ziekmelden. Zeker in de "bouw".

offtopic:
Had het hier ook toen er laminaat gelegd zou moeten worden. Die kerel was het vergeten en belde mij de avond ervoor om te vragen of het klopt dat ze zouden komen. Kwam ie dan aan met een maat in zijn trainingspak en slippers. Liep te zeiken vanwege oude vochtplekken van radiatoren die eraf waren geweest. En alles zou zo vies zijn. Je had hooguit lichte stof.
Ik bedankte de beste man en vroeg of hij de laminaat kon uitladen en ik zou de boel zelf plaatsen. Toen zei hij "nee ik kan overmorgen wel komen of de dag later".. Dan maakte die vochtplekken en stof opeens niets uit.
Had geluk dat de woningbouw coulant was om de sleuteldatum 5 dagen te verzetten zodat ik tijd had om het zelf te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 21:56
Bozebeer38 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:13:
Mijn antwoord was dan wel van het is geen Corona, korte uitleg dat ik teveel gedaan had gisteren, last heb van een kriebelhoest zoals half Nederland op dit moment, maar dit gewoon allemaal teveel werd in de nacht.

Nee dat hoefde hij allemaal niet te weten.
Zijn redenering zal denk ik ook zijn dat je het allemaal probeert te downplayen zodat hij gewoon gaat komen en het lijkt me niet onaannemelijk dat je dat (al dan niet onbewust) al gauw gaat doen in zo'n geval.

Monteur maakt gewoon een risico inschatting en ziet het niet zitten om willens en wetens naar een plek te gaan waar hij een reëel risico loopt om ziek te worden. Dat is heel vervelend voor jou en ik snap je frustratie wat dat betreft wel, maar ik denk dat voor beide kanten iets te zeggen valt in dezen.

En ja, ik denk dat men hier na corona voorzichtiger mee is geworden, ook met meer alledaagse zaken als griep en verkoudheid. Volgens mij is de pandemie voor velen een reality check geweest dat het op zichzelf misschien toch wel raar is dat velen van ons eigenlijk gewoon de hort op gingen terwijl ze snipverkouden en dus besmettelijk zijn. Sowieso is het allemaal pas heel kort geleden, dus dan zitten mensen al gauw wat strakker in de wedstrijd. Over een paar jaar versloft dat vast weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:23
Zelf zou ik me d'r niet zo druk om maken, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn (zoals je monteur) die liever niet komen. Misschien heeft ie wel onderliggende klachten, waar een griepje d'r extra inhakt, doet hij 's avonds aan volksdansen met 95+ ers, of heeft hij gewoon geen zin om ziek thuis te zitten. Z'n goed recht om af te zeggen.
Had wat eerder gekund, maar misschien wachtte hij wel omdat hij eerst even af wilde stemmen met Leen Bakker, die nog niet open was. Wie zal het zeggen. Maak gewoon een nieuwe afspraak.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:09
Bozebeer38 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:29:
[...]

Ik zou ook niet zo vroeg terug appen, dat ie dat een uurtje voordat ie komt pas doet snap ik dus wel. Jij hebt dit dus ook pas kort van te voren hebt gemeld.

En daarnaast kost het hem gewoon geld. Je zegt dat ie geen zelfstandige is, maar wel werkt vanuit een eigen winkel (wat is daar dan niet zelfstandig aan?). Heel simpel kost het hem dan al snel honderden euro's (en kan zomaar duizenden worden) als ie ziek wordt. Zo heel apart is het dus niet dat ie dat probeert te voorkomen.

Ook voor Corona melde ik altijd als er iemand in huis ziek was bij dit soort dingen. En de meesten komen gewoon opdagen en sommige komen liever een paar dagjes later. Ik zie het probleem dan ook niet zo, mits hij maar snel zorgt voor een nieuwe afspraak.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Croga schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:32:
[...]

Tsja.... Dan diskwalificeer je jezelf volledig van deze discussie.
Deze discussie is off topic en stopt hier.

[ Voor 34% gewijzigd door Ardana op 03-05-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:31:
[...]

Moet je eens andersom proberen anders. Stuur voor de gein een snotterde ZZP-er maar eens naar huis omdat hij ziek is. Die gaat niet blij zijn hoor.

Gewoon een kutsmoes. Die man kan nu betaald werk gaan doen en dat garantieklusje heeft hij geen belang bij.
Vast, maar het veranderd niets aan mijn post. Dezelfde argumenten blijven staan, dus pech voor die ZZPer dan.

Quote en reactie geknipt, off topic.

[ Voor 67% gewijzigd door Ardana op 03-05-2023 10:35 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
[...] ook prima ik bereid alles voor met m’n zieke kop.
Hiermee insinueer je wel dat je meer dan een kriebelhoestje hebt?
Bozebeer38 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:26:
[...]
ik meldde dit uren van te voren omdat ik erg vroeg op was, hij had dit bericht toen ook gelezen.

Had het uit gemaakt als hij om 07:40 had gezegd dat hij niet komt?
[...]

Voor jou was corona misschien nauwelijks een ding, er zijn ook enorm veel families die het daar niet mee eens zijn. Zelfde geldt voor griep of andere virussen. Het is niet aan jou om te bepalen of een ziekte het risico voor iemand anders waard is. Het is niet aan jou om te bepalen wat goed is voor iemand anders zijn/haar weerstand of om jouw ziekte op iemand anders te forceren.

Ziek worden betekent voor een ondernemer mislopen van inkomen, het is normaal dat een ondernemer dat graag vermijdt. Daarnaast weet je niet wat zijn thuissituatie is. Hij kan ook thuis iemand hebben of voor iemand moeten zorgen die in een risicogroep valt en een slechte weerstand heeft. Het is logisch dat je ziekte dan vermijdt. Ook dit is niet aan jou om te beoordelen of veroordelen.

Het is heel vervelend voor jouw situatie maar ik zie erg weinig empathie en inlevingsvermogen richting die van hem.

Om je vraag te beantwoorden
Is dit okay of is dit niet okay?
Ja, dit is okay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:23
Maar doorgaans werd je d'r wel een paar dagen grieperig van.
Daar had die monteur geen zin in. En waarom zou hij ook?

Je was zelf schijnbaar ziek genoeg om het aan die monteur te melden :*)

[ Voor 32% gewijzigd door Ardana op 03-05-2023 10:36 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10 21:56
Quote en reactie verwijderd. Huiskamer zit een paar deuren verderop en zelfs daar is dit niet toegestaan.

[ Voor 79% gewijzigd door Ardana op 03-05-2023 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

[...]

ziek worden is juist gezond qua weerstand.
Dit is wel weer 'peak nederlands' "ziek zijn is gezond!" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

<knip> OT

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 03-05-2023 10:37 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Recrush schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:38:
[...]

Hiermee insinueer je wel dat je meer dan een kriebelhoestje hebt?
[...]

Had het uit gemaakt als hij om 07:40 had gezegd dat hij niet komt?

[...]

Voor jou was corona misschien nauwelijks een ding, er zijn ook enorm veel families die het daar niet mee eens zijn. Zelfde geldt voor griep of andere virussen. Het is niet aan jou om te bepalen of een ziekte het risico voor iemand anders waard is. Het is niet aan jou om te bepalen wat goed is voor iemand anders zijn/haar weerstand of om jouw ziekte op iemand anders te forceren.

Ziek worden betekent voor een ondernemer mislopen van inkomen, het is normaal dat een ondernemer dat graag vermijdt. Daarnaast weet je niet wat zijn thuissituatie is. Hij kan ook thuis iemand hebben of voor iemand moeten zorgen die in een risicogroep valt en een slechte weerstand heeft. Het is logisch dat je ziekte dan vermijdt. Ook dit is niet aan jou om te beoordelen of veroordelen.

Het is heel vervelend voor jouw situatie maar ik zie erg weinig empathie en inlevingsvermogen richting die van hem.

Om je vraag te beantwoorden

[...]

Ja, dit is okay
Zieke kop vanwege teveel gedaan in combinatie met wat ziek zijn, het was ook een kriebelhoest maar na 6 uur achter elkaar bezig te zijn geweest werd het mij in 1x teveel, wat koortsig enzo, maar geen gekkigheid verder.
Denk dat ik eerder de fout heb gemaakt het te zeggen alsof er veel aan de hand was.

Als hij om 7:40 dat had gezegd, ja, dan had ik namelijk het bed en andere meubels laten staan.

Verder zie ik opmerkingen van “vloertje is minder belangrijk dan zijn gezondheid”, kan ik mij wat bij voorstellen natuurlijk.

Aan de andere kant als hij dit in 1x goed had gedaan had ie ook niet terug hoeven komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Bozebeer38 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:37:
[...]

Oh vertel?
Zijn nauwelijks mensen aan overleven, ja 80+’ers ja en mensen met een ernstig aangetast stelsel.
Onder de 60? Dan had je letterlijk 0.3% kans op een IC te komen, zonder vaccinatie.
Jij leeft echter onder een steen, er zijn zat mensen met long-covid, die er dagelijks last van hebben en daarnaast dus permanent arbeidsongeschikt zijn. Ken ook zat mensen die er echt lang last van gehad hebben. En voor de ondernemer snap ik het zeker wel, ik wil ook niet ziek zijn, kost mij ook teveel geld en al het werk moet later ingehaald worden.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:43
[...]

En dan moet die beste man gelijk reageren? Zijn werkdag begint pas om 08:30 of later. Dat jij besluit midden in de nacht een berichtje te sturen, dat hij die wellicht in vlugheid leest, betekend niet dat hij direct moet reageren.

Maar je kent hem al een beetje zeg je, waarom vraag je dan niet even aan hem zelf hoe en wat zijn reden daarvoor is? Want in mijn ogen ben je ziek, maar probeer je het te downplayen naar hem zodat hij alsnog gaat komen, lijkt me ook niet echt fair.
Knip

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 03-05-2023 10:55 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
Maar mensen vinden dit over het algemeen okay, dat was eigenlijk mijn vraag ook.
Dan conformeer ik mij daar aan en laat het er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozebeer38
SgtElPotato schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:42:
[...]

En dan moet die beste man gelijk reageren? Zijn werkdag begint pas om 08:30 of later. Dat jij besluit midden in de nacht een berichtje te sturen, dat hij die wellicht in vlugheid leest, betekend niet dat hij direct moet reageren.

Maar je kent hem al een beetje zeg je, waarom vraag je dan niet even aan hem zelf hoe en wat zijn reden daarvoor is? Want in mijn ogen ben je ziek, maar probeer je het te downplayen naar hem zodat hij alsnog gaat komen, lijkt me ook niet echt fair.

Gezien je andere reacties in dit topic is mijn conclusie op je vraag:

[...]

Jij bent gek!
Stoer man.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 22:54
Sorry maar je moet echt niet nu gaan piepen als je zelf vraagt om een mening. Dan kan het gebeuren dat je een reactie krijgt die je niet wilt. Dan moet je niet andere mensen gaan afvallen.

Ik denk dat de conclusie verder duidelijk is.
De hele Corona discussie hoeft hier niet opnieuw gevoerd te worden lijkt me. :X

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:51
[...]
Zou dat met je corona standpunten niet ook een beetje wederzijds kunnen zijn en dat hij juist daarom extra voorzichtig is met jou als klant?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-10 15:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heel goed, dit topic gaat ondertussen nergens meer over. We gaan nu diverse standpunten erbij halen, de corona discussie die hier helemaal niet hoort en blijkbaar serveren we op de man ipv de inhoud.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.