Beste Tweakers,
Op dit moment zijn wij onze woning aan het renoveren en zitten nog op slopers hoogte. Hoog tijd om na te denken hoe we in onze woning muziek willen luisteren en tv willen kijken. We hebben een aantal ideeën maar ook nog een aantal vragen. Al veel andere topics gelezen, met name over multi-room audio mogelijkheden.
Wat hebben we nu?
We hebben geen apparatuur en kunnen dus helemaal vrij ontwerpen.
Daarbij hebben we ook weinig ervaring met audio en zijn we weinig gewend qua 'mooi geluid'. Dus wij zullen relatief snel tevreden zijn.
Waar houden we in de renovatie rekening mee?
We leggen momenteel veel loze leidingen (16/19mm) voor voeding en PoE. Daarnaast proberen we nu uit te tekenen waar de speakers moeten komen zodat we inbouwdozen op de juiste plaats kunnen maken.
Wat willen we graag?
Onze ultieme droom bevat onderstaande uitgangspunten:
- De woonkamer heeft een TV en audio-set up. Dolby opstelling is mogelijk.
- De open keuken heeft een boxje
- De garage/mancave heeft een tv en geluid
- De slaapkamer heeft een tv en geluid
- De badkamer heeft een tv en geluid
- Met Home assistent kunnen aansturen (tablet/telefoon)
- Het is niet nodig dat we muziek/bron overal tegelijk kunnen afspelen. Het lijkt mij prima dat we in de specifieke kamer via de telefoon de gewenste bron (tv/spotify) aanklikken; een hele uitgebreide multi-room opstelling lijkt mij weinig meerwaarde hebben. Het is vooral vooral belangrijk dat het makkelijk werkt, toegankelijk is en we snel via de tablet en telefoon iets kunnen aanzetten.
Wat hebben we al in gedachte?
We hebben onderstaande opties voor ogen:
Optie 1: Een reciever bij de tv plaatsen en via nvida shield het signaal doorsturen naar verschillende speakers. Bijvoorbeeld via google audio nest of via HEOS/SONOS.
Optie 2: Een versterker met multiroom instellingen.
Optie 3: Gewoon alles stand-online inrichten met actieve speakers gekoppeld aan de tv
Wat is het budget?
We denken ongeveer aan 5.000,- voor alles m.b.t. audio. Dus inclusief boxen, versterker, reciever etc.. Exclusief tv's en overige zaken.
Vragen?
- Hoe zouden jullie dit aanpakken? Wat voelt als een logische keuze?
- Is het handig om een technische ruimte te reserveren?
- Als ik de boxjes in een kamer heb aangestuurd hoe verbind ik dan de tv eraan? Of moet ik gewoon zorgen dat de tv aan de speakers is gekoppeld per kamer?
- Hoe zouden jullie het budget spenderen?
Dank!
Op dit moment zijn wij onze woning aan het renoveren en zitten nog op slopers hoogte. Hoog tijd om na te denken hoe we in onze woning muziek willen luisteren en tv willen kijken. We hebben een aantal ideeën maar ook nog een aantal vragen. Al veel andere topics gelezen, met name over multi-room audio mogelijkheden.
Wat hebben we nu?
We hebben geen apparatuur en kunnen dus helemaal vrij ontwerpen.
Daarbij hebben we ook weinig ervaring met audio en zijn we weinig gewend qua 'mooi geluid'. Dus wij zullen relatief snel tevreden zijn.
Waar houden we in de renovatie rekening mee?
We leggen momenteel veel loze leidingen (16/19mm) voor voeding en PoE. Daarnaast proberen we nu uit te tekenen waar de speakers moeten komen zodat we inbouwdozen op de juiste plaats kunnen maken.
Wat willen we graag?
Onze ultieme droom bevat onderstaande uitgangspunten:
- De woonkamer heeft een TV en audio-set up. Dolby opstelling is mogelijk.
- De open keuken heeft een boxje
- De garage/mancave heeft een tv en geluid
- De slaapkamer heeft een tv en geluid
- De badkamer heeft een tv en geluid
- Met Home assistent kunnen aansturen (tablet/telefoon)
- Het is niet nodig dat we muziek/bron overal tegelijk kunnen afspelen. Het lijkt mij prima dat we in de specifieke kamer via de telefoon de gewenste bron (tv/spotify) aanklikken; een hele uitgebreide multi-room opstelling lijkt mij weinig meerwaarde hebben. Het is vooral vooral belangrijk dat het makkelijk werkt, toegankelijk is en we snel via de tablet en telefoon iets kunnen aanzetten.
Wat hebben we al in gedachte?
We hebben onderstaande opties voor ogen:
Optie 1: Een reciever bij de tv plaatsen en via nvida shield het signaal doorsturen naar verschillende speakers. Bijvoorbeeld via google audio nest of via HEOS/SONOS.
Optie 2: Een versterker met multiroom instellingen.
Optie 3: Gewoon alles stand-online inrichten met actieve speakers gekoppeld aan de tv
Wat is het budget?
We denken ongeveer aan 5.000,- voor alles m.b.t. audio. Dus inclusief boxen, versterker, reciever etc.. Exclusief tv's en overige zaken.
Vragen?
- Hoe zouden jullie dit aanpakken? Wat voelt als een logische keuze?
- Is het handig om een technische ruimte te reserveren?
- Als ik de boxjes in een kamer heb aangestuurd hoe verbind ik dan de tv eraan? Of moet ik gewoon zorgen dat de tv aan de speakers is gekoppeld per kamer?
- Hoe zouden jullie het budget spenderen?
Dank!