Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinootje
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-05-2023
Na 5.5 jaar mijn s8+ gebruikt te hebben is de telefoon toe aan pensioen. Na vele barsten en een slechte accu ben ik zelf ook wel toe aan wat anders. Ik genoot erg van de S8+ mede doordat deze goede fotos maakt. Ik heb wel een aantal eisen en begrijp dat er geen telefoon is aan alles zal voldoen maar vind dit daarom ook zelf een lastige zoektocht.

Ik heb in principe geen budget met de gedachte dat ik er weer 5 jaar mee wil doen. Toch vind ik 1200 euro wel erg veel voor een telefoon. De S8+ heb ik los gekocht, nieuw toestel wil ik wel op abbonement aanschaffen en heb daarom liever een voorkeur naar een toestel van +/- 700-800 euro.

De belangrijkste eisen zijn toch echt wel een goede camera met een pro mode (raw foto, zelf shutter iso enz instellen), goede zoom en wide angle. Het liefst audio zoals iphone's dat ook wel eens hebben. Lekker ruimtelijk diep met goede bass bij bijv netflixen. hoge refresh rate, snel ladende telefoon mocht de accu toch keer slecht worden.

Heb zelf al vele uren gezocht en kwam toch een beetje met dit lijstje
Pixel 7 pro
Pocco X5 pro
Oneplus 11
Xiaomi 13
Xiaomi 12t

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:07
Prijzen in de Pricewatch kunnen heel anders uitpakken wanneer ze met abonnement en acties gecombineerd worden.
De beste camera functies vind je op de vlaggeschip modellen zoals de Sony Xperia 1 IV, de Xiaomi 13 Ultra, de Samsung S23 Ultra of de iPhone Pro Max.
Dus ga zeker kijken bij je abonnement verlengen wat de aanbiedingen zijn.
Daarbij het model van vorig ook niet te vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Een van de beste camera's vind je ook gewoon in de Pixel 7 Pro. Die staat al in je lijst en valt ook mooi binnen budget. De Pixel 7 Pro laadt alleen niet supersnel, maar voldoet wel aan aan je andere wensen.

Smartphone camera ranking:
https://www.dxomark.com/smartphones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:32
Qua point and shoot smartphonecamera's vind ik persoonlijk de Pixel 7 Pro de beste.
Maar de Pixel heeft geen pro mode, alleen een brightness slider. Raw foto's zijn wel mogelijk.
De Pixel heeft geen last van overscherpte, goede HDR en mooie kleuren*. Video is de pixel niet super in, maar heeft wel als enige van alle vlaggenschepen de optie om in 4k60 tijdens opname van alle lenzen te wisselen.

De OnePlus 11 heeft wel een pro mode, is betaalbaar, heeft supersnel opladen en lange softwareondersteuning. Point and shoot misschien wat minder dan de supervlaggenschepen, maar nog zeker erg goed.

* ten opzichte van de iPhone 14 Pro Max en de S23 Ultra. Die hebben allebei last van flinke overscherpte, iets waardoor de foto's er niet zo mooi uitkomen. De iPhone heeft ook nog eens matige HDR in mijn ervaring (zie ook mijn review). Ik heb geen ervaring met de OnePlus 11.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
vandeven66 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:35:
De OnePlus 11 heeft wel een pro mode, is betaalbaar, heeft supersnel opladen en lange softwareondersteuning. Point and shoot misschien wat minder dan de supervlaggenschepen, maar nog zeker erg goed.
De Oneplus heeft wel minder geluid en maar 2x zoom. De Xiaomi 13 is dan wellicht een beter alternatief met 3.2x zoom en beter geluid. Die heeft wel een iets kleinere batterij, maar volgens de nieuwe BBG van Tweakers is de batterij duur wel goed en is het een aanrader: review: Smartphone Best Buy Guide - Mei 2023
"Tegelijk dalen de OnePlus 11 en Xiaomi 13 af naar deze categorie. De eerste was voorheen onze aanrader in het hogere segment, maar de Xiaomi 13 is interessanter gelet op de testresultaten, dus daaraan geven we nu de voorkeur. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:32
RepareerDroid schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:07:
[...]
De Oneplus heeft wel minder geluid en maar 2x zoom. De Xiaomi 13 is dan wellicht een beter alternatief met 3.2x zoom en beter geluid. Die heeft wel een iets kleinere batterij, maar volgens de nieuwe BBG van Tweakers is de batterij duur wel goed en is het een aanrader: review: Smartphone Best Buy Guide - Mei 2023
"Tegelijk dalen de OnePlus 11 en Xiaomi 13 af naar deze categorie. De eerste was voorheen onze aanrader in het hogere segment, maar de Xiaomi 13 is interessanter gelet op de testresultaten, dus daaraan geven we nu de voorkeur. "
Als inderdaad een verdere zoom een prioriteit heeft, dan is de Xiaomi 13 ook een goede optie.
De Xiaomi 13 heeft wel een mindere ultrawide camera (1/3.06" vs. de 1/2" van de OnePlus) en de zoomcamera is ook maar een hele kleine sensor. Hoofdcamera van de Xiaomi 13 is dan weer ietsjes groter.
TechTablets (youtube kanaal) heeft wel vaak aangegeven dat sinds Xiaomi overgegaan is op 320kbps audio van video, dat er veel windgeluid is op de Xiaomi. Misschien iets om rekening mee te houden.
De OnePlus 11 heeft een hogere resolutie scherm, de Xiaomi 13 weer meer helderheid.
Xiaomi heeft MIUI, de OnePlus ColorOS/OxygenOS. Persoonlijk zou ik liever voor ColorOS kiezen, maar dat is natuurlijk een voorkeur.
OnePlus heeft sneller opladen, de Xiaomi heeft draadloos opladen (en ook meer dan snel genoeg opladen).
Tot slot moet je het wel liggen om een kleiner toestel te hebben, maar komend van een S8+ maakt dat niet veel uit.

[ Voor 6% gewijzigd door vandeven66 op 05-05-2023 17:02 ]

Pagina: 1