Stank in slaapkamer bij warm weer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin_holset
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-05-2023
Beste mensen,

Sinds 2020 woon ik in mijn huidige huis.
Vanaf de zomer in 2021 hebben wij stankoverlast in 1 van onze slaapkamers. Hoe warmer het is, hoe meer overlast van de stank.

Nu hebben wij al veel dingen geprobeerd, maar hebben de oorzaak nog niet kunnen vinden.
De hele slaapkamer hebben we leeggehaald, de muren zijn opnieuw geverfd/behangen en de spouwmuren zijn gecheckt, maar de geur blijft aanwezig bij warm weer.
In de winter is er helemaal niks te ruiken. Nu de zon weer wat begint te schijnen, is de geur weer aanwezig.

De geur is heel lastig te beschrijven. Het is een geur die ik nog nooit eerder heb geroken.

Heeft iemand misschien nog ideeen waar wij hieraan kunnen doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:16

Reptile209

- gers -

Kan er iets onder de vloer zitten? Via een raam of kier van buiten (bijv. een ontluchting van het riool)? Gekke plant bij de buren in de tuin? Is het een zolder waar iets onder het dakbeschot kan zitten? Of achter een knieschot? Zit de kamer aan de zuidkant waar de zon op staat? Zomaar wat vragen die misschien wat richting kunnen geven.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:11

sanzut

It's always christmas time

Ruiken anderen het ook? Misschien kunnen ze helpen de geur te beschrijven?

Misschien kan je proberen de ruimte te “segmenten” met wat vloerfolie die je dor deruimte spant, om zo 4 sectors te krijgen. Dan kan je proberen te pinpointen of het in 1 sector zit of in meerdere? Dat helpt je met inzoomen op het probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-06 17:45
kan ook een steenmarter zijn die onder de dakpannen zit (als je dakpannen heb dan) die leggen hun prooi eronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-06 13:29
Hoe oud is woning? Wat voor een dak heb je, is het dak van binnenuit geïsoleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:57

Dennis1812

Amateur prutser

Grenzen je ramen aan een balkon/plat dak?

Wij hadden hetzelfde probleem. Blijkt de kat van de buren onder het slaapkamer raam te poepen. Nu klim ik elke 2 weken uit het raam en is de stank opgelost.

Dit is niet de bedoeling

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 03-05-2023 13:38 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usselite
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05:38
Is het niet toevallig het onderstaande? Ook wel bekend als ghost odour. Stank dat afkomstig is van de muurverf.
https://www.athene-noctua...s-verfje-stank-voor-dank/
https://www.bouwinfo.be/b...elfs-2-jaar-later.291292/

Helaas hier thuis ook last van in een bepaalde kamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polydeukes
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-06 08:45
Er zijn al aardig wat vragen gesteld, maar ik zet er nog een paar bij:

Van welk materiaal zijn de muren, plafonds en vloer geconstrueerd? Is dat allemaal schoon en droog?
Heb je moderne electra, of nog van die oude (waar visolie in de mantel werd gebruikt)?
Kun je de geur beter ruiken in bepaalde delen van de kamer? Bijvoorbeeld op de vloer, of een bepaalde muur?
Zit het niet in je meubels? Bijvoorbeeld in de ombouw van je bed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMvanDijk
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 13:24
Heb je mechanische ventilatie met een WTW?
Als die een condens-afvoer heeft, kan die 's zomers leeg komen te staan en dan zuigt ie via dat vieze lucht aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppassie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 08:07
Wij hebben op het werk een zonnescreen aan de buitenkant van het raam. Als het warm is en daar staat de zon op, dan gaat dat stinken. (als je het raam/dauerluftung enigszins open hebt).

Het is een chemische kunstof lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:46

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Al veel goeie tips om de oorzaak te vinden lees ik. Ik heb nog een tip om de gevolgschade te beperken. Kijk of je ergens een Ozon apparaat kan huren/kopen en behandel je kamer ermee. Ozon breekt allerlei geurstoffen af, van chemicaliën (zoals verflucht of lijmdampen) tot organische stoffen (bacteriën, schimmels). Het wordt in de autoindustrie ook gebruikt om hardnekkige geuren uit een auto te krijgen die met schoonmaken niet weg te krijgen zijn.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Het kan zijn dat zweet in het matras gaat 'broeien' als de kamer snel verwarmd door de zon. Dit geeft een erg muffe lucht.in dat geval het matras heel goed luchten buiten, schoonmaken en vervolgens molton+hoeslakens eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-06 16:47
Heb je een gaskachel in de slaapkamer? Wanneer is die gecontroleerd? Gas kun je een testkaart voor opvragen om de geur te herkennen. Of beter, vraag de installateur/onderhoudsmonteur om op gaslekken te controleren. Kan zijn dat een koppeling net niet helemaal lekker zit, en er bij wat warmer weer iets gas ontsnapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:41
Als het een soort rioollucht is, kan het zijn dat er een sifon opdroogt, waardoor die lucht vrijkomt.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278217

Dennis1812 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 07:46:
Grenzen je ramen aan een balkon/plat dak?

Wij hadden hetzelfde probleem. Blijkt de kat van de buren onder het slaapkamer raam te poepen. Nu klim ik elke 2 weken uit het raam en is de stank opgelost.
<knip>
En dit is ook niet de bedoeling

[ Voor 29% gewijzigd door Outerspace op 03-05-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dakleer?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:13
En dit is ook niet de bedoeling

[ Voor 88% gewijzigd door Outerspace op 03-05-2023 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-06 17:07
Ik weet natuurlijk niet wat jij ruikt, maar een beetje herkenbaar is het wel.
Afgelopen winter hebben wij op 2 etage's een PVC vloer gelegd. Bij warm weer (en vooral als de zon veel schijnt) ruikt het in de kamers waar de zon het meeste/felste opstaat ook heel erg. Het is een soort van chemische lucht, kan het niet echt stank noemen maar prettig is het ook niet.
1 kamer is niet voorzien van een nieuwe vloer maar staat wel vol op de zon en daar ruikt het niet.
Kamers waar wel de PVC vloer ligt maar waar de zon niet direct op staat ruikt het nauwelijks naar deze lucht (maar niet 0).

Misschien komt het bij jou ook uit de vloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:25
En dit is dan ook niet de bedoeling

[ Voor 85% gewijzigd door Outerspace op 03-05-2023 13:39 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Én dit is ook niet de bedoeling

[ Voor 88% gewijzigd door Outerspace op 03-05-2023 13:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dierenleed e.d. hoeven we hier niet in dit topic te bespreken. Alle reacties die daar betrekking op hebben gehad zijn geknipt. Houd het netjes aub

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-06 17:21
bie100 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 07:26:
kan ook een steenmarter zijn die onder de dakpannen zit (als je dakpannen heb dan) die leggen hun prooi eronder
Hier in de straat nestelen kouwen achter de dakgoot in de spouwmuur, maar.die lui hoor je 's ochtends heel goed. Ik vermoed ook dat een af ander dier dit veroorzaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:32
Wij hadden in ons huidige huis een geur die overeenkwam met braaksel op het moment dat de kamer warm was. Dit bleek de coating van de zon werende gordijnen te zijn. Deze gordijnen hadden we overgenomen van de vorige bewoners. Toen ik die in de kliko heb gegooid was je probleem over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Airco kopen in de slaapkamer om de temperatuur laag te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenwijkerland
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Hoelang woon je er al?

Kan namelijk ook lichaamsappen zijn van een dooie die er gelegen heeft.

Die saooen blijfen erg lang in de vloer zitten.

Ken mensen die daarom weer verhuist zijn na 2 mnd...
Pagina: 1