Vraag

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb zojuist een Xiaomi Pad 5 voor mijn zoontje gekocht en komend vanaf een iPad die niet meer vooruit te branden was met daarop Screen Time features ingesteld, ben ik even op zoek naar de juiste optie voor Android.

Nu heb ik een M365 Family abo en zou ik het liefst ook de Microsoft Family Safety optie gebruiken, die heb ik namelijk ook onlangs voor hem op zijn Xbox ingesteld. Daarmee voorkom ik dat hij zomaar een zombie/horror game download en ook schermtijd inzichtelijk maken.

Ik weet dat Google Family Link min of meer hetzelfde doet, maar een paar jaar geleden had ik ook het probleem dat op zijn iPad ingelogd met dat Family Link account op YouTube hij bepaalde filmpjes niet kon zien, die helemaal niet ernstig waren. Daarom heb ik destijds een 2e account gemaakt en hem feitelijk volwassen gemaakt, puur voor YouTube dus.

Wat ik nu wil weten is: wat kan ik het beste doen als ik MS Family Safety wil gebruiken? Zijn 'volwassen' Google account koppelen aan de tablet en dan het Microsoft account voor de Family Safety? Of toch zijn Google Family Link account gebruiken en dan MS Family Safety er overheen?

Mijn voornaamste twijfel is of in het laatste geval ze elkaar niet in de weg gaan zitten, aangezien ze grotendeels hetzelfde doen?

Voor de volledigheid: het gaat ons met name om het voorkomen dat bepaalde apps gedownload worden en schermtijd in de gaten te kunnen houden. Dat je ook de locatie in kan zien is voor de tablet niet belangrijk. Een telefoon heeft hij nog niet, dus dat is iets voor de nabije toekomst.