Toon posts:

Nest thermostaat blijft op thuis ipv afwezig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-06 18:12
Sinds een week hangt in onze vakantiewoning een nest learning thermostaat. In eerste instantie heel tevreden maar nu wil de thermostaat niet detecteren dat er niemand thuis is.

Op dit moment zijn er gasten en staat de thermostaat de hele nacht op 18 graden tenzij ik hem zelf naar beneden zet.
De CV ketel staat keurig aangesloten op de opentherm aansluitingen en dat stuk werkt prima.

Ik heb in de nest app de thuis/afwezig functie ingeschakeld
Auto schema staat uit
True radiant op 1 uur.
De nest is bedraad aangesloten in de dezelfde kamer als waar de router hangt dus ook de wifi is prima.
Op het hoofdscherm heb ik ECO uit staan, wanneer ik deze start kan ik de temperatuur handmatig niet meer omhoog zetten, althans niet op afstand vanuit de nest app.

Bij de instellingen in het hoofdmenu van de nest app staat bij Thuis/Afwezig functie wel dat als je thuis bent hij op aan staat en bij afwezig op ECO. ECO temp staat nu even op 12 graden.

Bij bepalen of je thuis bent staat locatie van mobiel op uit en bij de huiskamer thermostaat op ja. Dus hij mag de activiteitsensor gebruiken als voorwaarde om naar ECO te schakelen, ik begrijp alleen gewoon niet waarom hij dat niet doet. Heel de nacht 18 graden terwijl er toch geen beweging in huis is geweest.

Activitetisgeschiedenis is ook helemaal leeg, op de handmatige aanpassingen die ik zelf gedaan heb na, ik heb de thermostaat 1x handmatig naar ECO gezet en weer terug, dat laat hij zien, verder niets.

De activiteitsensor is niet defect want toen ik van het weekend de kamer binnenliep lichtte het scherm netjes op zoals het zou moeten.

Ik heb al heel wat filmpjes en sites afgestruind maar ik krijg het niet voor elkaar, heb ik iets verkeerd ingesteld, moet hij toch op ECO staan en kun je dan fysiek de thermostaat nog wel omhoog zetten.?

Komt er daadwerkelijk "Afwezig" te staan als er niemand in huis is? EN waarom kun je deze tijd niet instellen? is dat 1 uur , of 4 of wie of wat bepaald dat?

Overigens heb ik nog nooit Afwezig zien staan dus op de thermostaat

Er is zoveel onwijs veel info te vinden maar niet dat wat ik zoek. Heb ik het zelf verpest door ook de HOME app te installeren? Voor de aankoop had ik gelezen dat de nest alleen met de HOME app bediend kon worden, maar eigenlijk bedien je alles met de nest app.. Van de andere kant staat het in de HOME app ook goed, toestaan van telefoonlocaties -> nee en Tikbediening en bewegingssensor -> ja.

Ik had best wat problemen verwacht maar niet zoiets simpels.

Iemand hier iets soortgelijks gehad en misschien zelfs op kunnen lossen?

...

...

...

Alle reacties

• Chewmonkey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:14
Ik heb alleen het eerste deel van je vraag gelezen, maar herken het probleem denk ik al.

Het beste kun je de aanwezigheid detectie maar in 1 app gebruiken:
- Google Home app
- Google Nest app

Zet in 1 van de apps de functie uit.
Kijk ook welke apparaten je gebruikt om te detecteren. Ik had bijvoorbeeld de videodeurbel en een rookmelder in de hal geactiveerd. Zodra een postbode een brief door de brievenbus gooide, werd daar dus aanwezigheid gedetecteerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
OK, dat is een goeie, ga ik gelijk proberen. Kan ik de hele Home app verwijderen en alleen met de Nest app verder gaan of loop ik dan kans dat ik de thermostaat niet meer kan bedienen via de Nest app? De situatie is nu nog heel simpel, het enige wat er in huis is is de thermostaat, geen slimme deurbellen of brievenbussen.

Oh ja, telefoondetectie heb ik uitgeschakeld, enkel op de motionsensor mag de thermostaat aangeschakeld worden.

[Voor 15% gewijzigd door fam.vandijk op 05-05-2023 16:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
Helaas, dit had niet het gewenste effect, ik had in de Home app bij instellingen -> aanwezigheidsdetectie alles afgevinkt, dus geen telefoonlocaties en geen bewegingssensor en in de Nest app ingesteld dat hij niet de thermostaat mag gebruiken om afwezigheid te signaleren. (volgens mij ging dat vanzelf na de eerste wijziging)

En dus alleen bij de instellingen op de thermostaat (via de nest app) zelf heb ik de Thuis/Afwezigheidsfunctie aangezet.

Komende nacht zal ik die 2 omdraaien dus uit op de thermostaat en aan in de home app maar ik kan me niet voorstellen dat iemand zo iets verwarrends wil creëren.

Als dit ook niet lukt dan weet ik het even niet meer, dit was voor mij de hoofdreden om de thermostaat aan te schaffen, hmm...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hij gaat niet naar Eco, dat is een harde toggle om de verwarming uit te zetten op een minimumtemperatuur na.

Aanwezigheidsdetectie gaat over verwarmen. Als de thermostaat (handmatig of door schema) hoger staat dan de huidige binnentemperatuur, dan gaat hij alleen verwarmen als er iemand aanwezig is.

[Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 06-05-2023 11:43]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
Dan ben ik aardig in de war gebracht door berichten als deze : Your Google Nest thermostat can automatically switch to Eco Temperatures after it senses that nobody's home. You'll know Eco Temperatures are active when you see Eco on your thermostat and in the Nest or Google Home app. You can also set Eco Temperatures when you are at home to help save energy.

En daarnaast staat ook nog eens een plaatje van een thermostaat waarin de tekst ECO te lezen is. :?
Hoe meer ik me erin verdiep des te minder ga ik het snappen.

Nu hoeft die thermostaat van mij niet zonodig naar ECO of wat maar als iemand hem vergeet uit te zetten s`nachts en hij staat op 20 dan blijft hij tot 20 graden verwarmen. In de energiegeschiedenis zie ik dat hij die ene nacht 5x aangeslagen is, best zonde van dat dure gas.

Domme vraag misschien maar laat het scherm/app nog wat zien als er bv 3 uur niemand langs is gelopen ?
De letters ECO lijken me wel handig daarvoor :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

fam.vandijk schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:13:
Dan ben ik aardig in de war gebracht door berichten als deze : Your Google Nest thermostat can automatically switch to Eco Temperatures after it senses that nobody's home. You'll know Eco Temperatures are active when you see Eco on your thermostat and in the Nest or Google Home app. You can also set Eco Temperatures when you are at home to help save energy.

En daarnaast staat ook nog eens een plaatje van een thermostaat waarin de tekst ECO te lezen is. :?
Hoe meer ik me erin verdiep des te minder ga ik het snappen.

Nu hoeft die thermostaat van mij niet zonodig naar ECO of wat maar als iemand hem vergeet uit te zetten s`nachts en hij staat op 20 dan blijft hij tot 20 graden verwarmen. In de energiegeschiedenis zie ik dat hij die ene nacht 5x aangeslagen is, best zonde van dat dure gas.

Domme vraag misschien maar laat het scherm/app nog wat zien als er bv 3 uur niemand langs is gelopen ?
De letters ECO lijken me wel handig daarvoor :+
Sorry, ik denk dat ik zelf nooit de handleiding heb gelezen. Ik praatte uit mijn eigen ervaring zonder na te lezen of het klopt wat ik zei.

Ik heb wel altijd de "setting away"-notificatie gekregen van m'n Nest-app, maar nooit de Eco-modus daardoor zien aanspringen. Ik zag dan dat er niet meer verwarmd werd, ook al werd het kouder dan de ingestelde temperatuur.

Het zou inderdaad zo moeten werken als jij zegt, met (goh, toepasselijk :+ ) "Eco" in beeld.

[Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 06-05-2023 23:37]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
Dat omdraaien van de instellingen in de nest en home app hielp helaas niet maar vanochtend iets anders geprobeerd. Ingesteld dat de locatie van mobiel wel gebruikt mag worden en hij schoot gelijk naar ECO, wij zijn daar nu niet dus de mobiel was afwezig.

Alleen kon ik toen via de app de temperatuur niet omhoog zetten, dan moet je eerst ECO stoppen maar ik ga er vanuit dat als je fysiek voor de thermostaat staat je wel de temperatuur kan aanpassen want dan heeft hij menselijke activiteit gezien neem ik aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19

Reptile209

- gers -

Klopt: als hij op Eco staat en je draait aan de thermostaat, dan vraagt hij: ECO stoppen? Daarna kan je hem gewoon bedienen. Desnoods even als aanwijzing naast de thermostaat plakken of in de map met gebruiksaanwijzingen zetten ;)

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
Klopt, maar nu heeft hij vandaag de hele dag op ECO gestaan en zojuist ging ik even proberen om te temperatuur omhoog te zetten, er wordt dan inderdaad gevraagd ECO stoppen?, dan kies je ja, maar dan gebeurd er iets tegenstrijdigs, de thermostaat blijft afwezig aangeven maar gaat niet naar ECO.

Daarna heb ik de status maar naar Thuis gewijzigd en vervolgens zit ik weer te wachten tot hij automatisch naar Afwezig en dus ECo stand gaat. Misschien ben ik de ongeduldig, wantrouwend eventueel zelfs? Ik vind het ook best vreemd/vervelend dat je nergens in kunt stellen na hoe lang afwezigheid de thermostaat naar afwezig moet, zal best een goede reden voor zijn maar op dit moment mis ik die optie wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
Ik maak maar een soort log voor mezelf. Er is niemand thuis (behalve een goede vriend iemand die daar tijdelijk woont maar die komt niet in die huiskamer (als het goed is)) Die is trouwens ook de hele dag in een andere gemeente aan het werk.

Gisteravond is de thermostaat netjes naar ECO gegaan, wel een beetje laat want het was pas om 23:30 maar vandaag in de loop van de dag is hij van ECO af gesprongen en naar de normale stand gesprongen terwijl de status dus nog steeds afwezig is. Overigens kan ik dat in de activiteitengeschiedenis niet zien, wel gisteravond om 23:30 geen activiteit in huis maar niet waarom en wanneer hij van ECO overgestapt is naar de normale modus.

Dit is toch tegenstrijdig aan het plaatje eronder?

Het lijkt mij dat de thermostaat obv deze instelling direct naar ECO zou moeten gaan als afwezig geconstateerd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
Vreemd, net een antwoord gekregen van een Google medewerker die meld dat de motion sensor en de Hoe/Away functie niets met elkaar te maken hebben. (oh?)

Het blijft bijzonder, toen we daar aan kwamen wilde de status niet veranderen naar Thuis, we liepen gewoon door de kamer en beide telefoons werden gedetecteerd GPS aan en op het wifinetwerk. Nu we weer weg zijn zit ik thuis te kijken, hij staat weer op afwezig maar niet op ECO, als ik hem dan via de nest app op thuis zet en dan gelijk weer op afwezig gaat hij wel naar ECO, maar niet als we al 6 uur uit de kamer zijn.
Datzelfde kan ik nog een keer herhalen, ECO stopzetten, status naar thuis zetten, status weer naar afwezig en hij gaat gelijk weer naar ECO.

Voor komende nacht stel ik de status in op thuis, morgenochtend verwacht ik dan afwezig en ECO te zien.

Ik had me de aanwezigheidssensor iets anders voorgesteld, heel simpel, loopt er 2 uur niemand voorbij de thermostaat = ECO, loopt er vervolgens iemand langs de thermostaat, terug naar ingestelde temperatuur. Dit kan toch nooit zo moeilijk zijn?

Ik zal nog eens een mooie mail naar de google medewerker sturen, inc screenhshot enz, misschien dat ze mij verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
Ik denk toch dat ik de meest bijzondere Thermostaat heb die te vinden is. Het hele afwezig/aanwezig is nog absoluut niet opgelost, automatisch naar ECO schakelen bij afwezig ook niet, hij schakelt nooit van afwezig naar thuis, zelfs als sta ik ervoor en draai fysiek aan de ring, hij schakelt bijna nooit van thuis naar afwezig, alleen dus als ik hem in de avond op thuis zet, dan schakelt hij precies 4 (!) uur later naar afwezig, maar niet naar ECO. Ik vind 4 uur wel heel erg lang om te bepalen of iemand thuis is of niet.

Nog gekker, er zijn nu gasten en die vergeten de thermostaat lager te zetten als ze naar bed gaan, dus ik dacht slim te zijn en om 22:30 de tempratuur via het schema in te stellen op 16 graden, maar haha, 4 uur later gaat ie gewoon weer naar 20 graden omdat die dan blijkbaar terug gaat naar de eerder ingestelde temperatuur.

Mag dat al gek klinken, hier kwam de voor mij overtreffende trap, om bovenstaand probleem te tackelen heb ik dus vanaf 22:30 elk uur een stip gezet in het schema met 16, ik dacht, niet linksom dan rechtsom dus de hele nacht elk uur 1 stip gezet met 16 graden. Wat schetst mijn verbazing, als ik een paar uur later kijk staan alle stipjes op 16,5 ipv 16 !?!?! Soms ook op 15,5 ipv 16, geen pijl op te trekken.

Kan ik ergens terecht, eventueel tegen betaling, waar ik mijn probleem kan voorleggen en dan het opgelost kan worden? Dit heeft mij al zoveel uur gekost, en nogal wat hoofdbrekens. En ook nog eens extra gas ook...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

@fam.vandijk check dit nog even:
- Auto-schema moet uit staan (instellingen thermostaat)
- Eco-temperatuur op bijv 15 (inst. Thermos)
- Thuis/afwezig-functie moet aan staan, met bij afwezig ingesteld dat de temperatuur naar Eco moet. (Instellingen algemeen)
- Bepalen of je thuis bent: Mobiel op nee zetten

Die 4 uur is volgens mij een standaardinstelling die je niet kan aanpassen. Ik denk niet dat je hier een "monteur" voor kunt vinden, of bij toeval iemand in je omgeving die rustig alle instellingen naloopt.

Je kunt ook als je weet dat je gasten weg zijn de thermostaat via de app zelf op Eco zetten, dan blijft hij daar op tot het met de hand wordt aangepast.

[Voor 13% gewijzigd door Reptile209 op 22-05-2023 19:06]

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
Hoi, bedankt,

Auto schema staat uit
Eco temperatuur staat op 13 graden.
Thuis/afwezigheidsfunctie staat aan. Thuis is aan, afwezig is ECO. (maar dat doet hij dus niet)
Bepalen of je thuis bent: mobiel : nee

Wat ik wel verwarrend vind is dat je de thuis/afwezigheid kan instellen 1 op de thermostaat (via telefoon) 2 via de nest app en 3 ook nog eens in de Home app (aanwezigheidsdetectie). Ergens bekruipt mij het gevoel dat ik iets door elkaar haal. Ik had een soort van per ongeluk eerste de home app geïnstalleerd en daarna pas de nest app, kan dat het zijn? De thermostaat is uiteraard ook vergrendeld met een pincode, gooit dat toet in het eten?

Ik zou inderdaad de verwarming lager kunnen zetten als de gasten weg zouden zijn maar dan moet ik blijven checken, dat vind ik voor mezelf en voor de gasten niet leuk. Komt ook nog bij dat het huis niet om de hoek ligt en ik nu op dit moment geen idee heb of er iemand thuis is.

Ik zou het een aparte keuze vinden dat die 4 uur standaard zou zijn en nergens aanpasbaar zou, stel je gaat om 22h naar bed en vergeet de thermostaat lager te zetten dan heeft hij pas na 4 uur stoken door dat er echt niemand in de kamer is, op een apparaat met zoveel instelmogelijkheden had ik deze ook wel verwacht, misschien ergens ver weg gestopt, maar wel mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:57
Hier werkt het perfect maar ik heb dan wel de optie aan staan dat ie (ook) mijn aanwezigheid dmv mijn telefoon ziet.

Btw waarom zou je die niet aan willen zetten?
Je zou het hiermee misschien wel even kunnen proberen om te kijken of het dan wel werkt.

Edit: ik neem aan dat je deze gelezen hebt?

Mijn instellingen in Nest.

En mijn instellingen in Home

[Voor 76% gewijzigd door Ad de Jong op 22-05-2023 19:56]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Ad de Jong schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:45:
Hier werkt het perfect maar ik heb dan wel de optie aan staan dat ie (ook) mijn aanwezigheid dmv mijn telefoon ziet.

[...]
Het gaat er niet om of TS in dat huis is, maar de gasten. Dus de aanwezigheid van die mobiel is geen zinnige informatie... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
Ik heb al zoveel gelezen, engels, nederlands en overal lees ik hetzelfde, als je je telefoonaanwezigheid uit hebt staan zou er alleen met de aanwezigheidsdetectie van de thermostaat zelf geschakeld mogen worden, maar tot nu helemaal niet. Hij schakelt dus niet naar thuis en heel soms naar afwezig maar dan nog niet naar ECO.

Bij vraag 1 kreeg ik een antwoord dat de aanwezigheidsdetectie van de nest app en de home app misschien een conflict gaven met elkaar dus die had ik al eerder uitgezet en later weer aan. Aanwezigheid van mijn mobiel is inderdaad niet van toepassing omdat ik er zelf niet ben.

Zo staat de nest app op dit moment :

Zo staat nu de thuis afwezigheidsfunctie, nu hoor ik jullie zeggen, huiskamer staat uit dat is logisch dat hij het niet doet maar die stond de afgelopen 2 weken op aan en dat werkte ook niet.
Op een gegeven moment ga je alles proberen.

De home app instelling:
Deze heb ik ook de afgelopen 2 weken op ingeschakeld gehad, ook zonder resultaat.

En dan nog mijn rare zelf corrigerende vaste schema :
100% zeker dat ik overal 16 graden heb ingevuld, de eerste 2x twijfelde ik nog aan mezelf maar de ene keer staat er 16,5 en de andere keer 15,5. 8)7

En dan krijg je dus dingen als dit:
Overigens was onderstaande plaatje voordat ik overal 16 graden had ingevuld maar je kan goed zien dat hij 21 mei om 3 uur s`nachts naar 20 graden ging stoken terwijl ik 16 had ingevuld om 1:30, maar als er dan 2 uur voorbij is (of zoiets) dan schiet hij automatisch terug naar de ingestelde temperatuur van 20 graden, midden in de nacht :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
Ad de Jong schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:45:
Hoi Ad,

Ik ben toch benieuwd:

Met perfect werken bedoel je, als je van huis gaat, gaat je thermostaat automatisch naar afwezig en naar ECO en als je terug komt ziet de thermostaat je of via je telefoon of via de beweginssensor en springt dan automatisch van ECO naar de laatst ingestelde temperatuur (of ingesteld in schem)

In principe maakt het voor mij niet uit of hij wel of niet op mijn telefoon mag schakelen, ik ben er toch vaak niet dus zou hij op ECO gaan tenzij er gasten in het huis zijn die dan uiteraard regelmatig langs de thermostaat lopen zodat hij niet op ECO gaat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
Ben toch bang dat ik de Nest moet vervangen voor een gastonvriendelijke (althans, dat vind ik) ICY thermostaat, bekend van de vakantiehuisjes. Lelijk, niet op afstand maar wel na een zelf instelbare tijd naar eco inclusief lichtsensor!

Ik heb contact gehad met Google support maar die stuurde me eigenlijk alleen een enorme standaard vragenlijst, bijna een uur voor gezeten om alles in te vullen en nu blijft het stil. Helaas herkent hier niemand ook het probleem.

Ik heb telefoonlocatie weer uitgezet om het simpeler te houden en gisteravond de status dan maar handmatig naar Thuis gezet om te zien was hij zou doen maar vanochtend was de status nog steeds thuis terwijl er tussen 0:00 en 7:00 toch echt niemand door de kamer heeft gelopen. Dus hij schakelt al niet van thuis naar afwezig, niet van afwezig naar thuis en nooit naar ECO, wat is er mis met dat ding?

Of zou dat komen door het absurde handmatige schema wat ik erin heb moeten zetten omdat de gasten de thermostaat niet lager zetten als ze gaan slapen of een paar uur weg gaan?

Ik heb nog 1 optie, iemand gaf mij een tip om eventueel een Nest rookmelder op te hangen omdat daar een betere bewegingssensor in zou zitten en dan die rookmelder aanwijzen in de app als voorwaarde thuis/afwezig.

• fam.vandijk
Ik ga steeds meer twijfelen aan die motion sensor die in de thermostaat zit.

2 dagen lang de volgende instelling gehad, Bepalen of je thuis bent ; Telefoon Nee, Thermostaat Ja.
De status bleef oneindig aanwezig terwijl iedereen echt een keer moet gaan slapen...

Dus, vanochtend deze 2 instellingen omgedraaid, Telefoonlocatie Ja, Thermostaat nee.
Op dat moment schoot de status gelijk naar afwezig en naar ECO. daar wordt wel op gereageerd, alleen van afwezig naar thuis gebeurd dus nooit. Terwijl ik 100% zeker weet dat er met enige regelmaat aan fysiek aan de ring gedraaid wordt, (kan ik ook zien in geschiedenis) lijkt mij duidelijke voorwaarde van thuis zijn.

Maar, wat ik eerder al schreef, als ik de kamer in loop licht wel het scherm op wat weer in zou houden dat hij me wel ziet 8)7 , nope, snap het niet meer. komend weekend maar weer volgas testen op de locatie zelf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
Wat een sneaky apparaat is die thermostaat, bij het kleinste gaatje in het verder volledig dichtgezette schema gaat die toch stiekum nog een uurtje 20 graden stoken midden in de nacht. Status is en blijft afwezig, er staat bij "20 graden door jouw aanpassing", nou er heeft echt niemand om 1:03 aan de thermostaat lopen draaien, de gasten lagen al lang op bed.

Kan je zeggen, man dat ene kuubje gas, waar maak je je druk om. Klopt, maar verbruiken en verspillen vind ik een heel groot verschil en ik kan het niet uitstaan dat hij zelf besluit om midden in de nacht terug de gaan naar, de eerder die dag door de gasten ingestelde, 20 graden. Beter 10m3 verbruikt dan 1 m3 verspild.

Gisteren was het overigens buiten 21 graden, binnen 19,5 (het is een koud huis) en er was 20 graden ingesteld door de gasten. Volgens de regels moet de ketel dan aangaan (en dat deed hij ook, om 15:00 heb ik hem handmatig naar 16 gezet zoals te zien in geschiedenis) , beter zou zijn als hij een melding gaf dat je voordeliger een raam open kan doen, dat zou pas slim zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fam.vandijk
En, we zijn weer terug bij af, ofwel zie eerste bericht en de titel van dit topic. De thermostaat staat op thuis, niemand meer in huis en telefoondetectie uit maar de thermostaat blijft volhouden dat er iemand thuis is en blijft dus gewoon de laatst ingestelde temperatuur nastreven ipv die beroemde automatische overschakeling naar ECO te doen waar mee geadverteerd wordt.

6 weken verder, een enorm saaie monoloog getypt hier op het forum, geen gouden tips, ook geen vergulde tips, Google community geen antwoord meer, Google Support is ook gestopt met antwoorden nadat ik de hele vragenlijst had ingevuld.

Zou het echt niet kunnen zijn dat mijn nest toevallig een maandagochtend modelletje is, dat er iets mis mee is, ik kan toch moeilijk een nieuwe themostaat weggooien? Komend weekend maar eens proef gaan draaien daar maar ik heb er een hard hoofd in dat hij ooit gaat doen wat ik zou willen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee