Welnu, nieuwe spulletjes, nieuwe build.
Afgelopen weekend in alle rust alles netjes in elkaar geschroeft.
Uiteindelijk bij de eerste poging zondagmiddag: geen POST.
DRAM Qled bleef branden en thats it.
Alles gecontroleerd en nog een keer, Troubleshooten, tips van anderen ter harte genomen.
Niets had succes, hij bleef staken bij de helder gele DRAM Qled van het Asus bord.
Nieuw geheugen laten komen maar ook dat geen succes. Zonder GPU, andere voeding etc, niets hielp.
Uiteindelijk alles uit elkaar gehaald en foto's gemaakt van alle connectoren e.d.om de details overal te kunnen zien.
Hier kwam iets naar voren wat duidelijk niet goed is: Een gebogen pin langs de zijkant van het socket.
Op de foto is hij rechts onder te zien, net niet in de hoek.
Welnu, Asus geeft al aan dat dat niet onder garantie valt.
MeGekko geeft aan dat ik het de community maar moet vragen.
Op het Asus forum zeggen ze dat ik de pin maar terug moet buigen.
Ik heb inmiddels een nieuw bord besteld want ik wil gewoon een probleemloos moederbord en de machine moet deze week echt gaan draaien.
Toch zit het me niet lekker dat er één zo'n pin is verbogen, ik weet zeker dat ik dat niet kan hebben gedaan. Zou ik al een fout hebben gemaakt, hoe dan ook, dan zouden er volgens mij meer pinnen scheef moeten zijn.
Anyways, iemand ervaring hiermee? Iemand adviezen hoe er nu iets meer aan over te houden nu ik toch ee n nieuw bord heb besteld?
Sowieso zijn alle ervaringen, gedachten en overwegingen hier graag gezien.
Volledige specs van 'The Editor':
Asus ProArt Z790 CREATOR Wifi
Intel i7 13700K
DeepCool LT720 met Grizzly Kryonaut
Asus ROG Strix 4070Ti OC
be quiet! Dark Power 13 1000W
Samsung 990 Pro 1 TB (OS)
2x Samsung 890 Pro 500Gb (Scratch)
Seagate FireCuda 530 2TB (Project)
4x be quiet! LightWings 1400mm
1x SilentWing 140mm
G.skill Z5 2x32Gb 6000 CL32 (vervangt de Corsair Vengeance 2x32 5600 CL36)
Happy Hug,
Alfred
Afgelopen weekend in alle rust alles netjes in elkaar geschroeft.
Uiteindelijk bij de eerste poging zondagmiddag: geen POST.
DRAM Qled bleef branden en thats it.
Alles gecontroleerd en nog een keer, Troubleshooten, tips van anderen ter harte genomen.
Niets had succes, hij bleef staken bij de helder gele DRAM Qled van het Asus bord.
Nieuw geheugen laten komen maar ook dat geen succes. Zonder GPU, andere voeding etc, niets hielp.
Uiteindelijk alles uit elkaar gehaald en foto's gemaakt van alle connectoren e.d.om de details overal te kunnen zien.
Hier kwam iets naar voren wat duidelijk niet goed is: Een gebogen pin langs de zijkant van het socket.
Op de foto is hij rechts onder te zien, net niet in de hoek.
Welnu, Asus geeft al aan dat dat niet onder garantie valt.
MeGekko geeft aan dat ik het de community maar moet vragen.
Op het Asus forum zeggen ze dat ik de pin maar terug moet buigen.
Ik heb inmiddels een nieuw bord besteld want ik wil gewoon een probleemloos moederbord en de machine moet deze week echt gaan draaien.
Toch zit het me niet lekker dat er één zo'n pin is verbogen, ik weet zeker dat ik dat niet kan hebben gedaan. Zou ik al een fout hebben gemaakt, hoe dan ook, dan zouden er volgens mij meer pinnen scheef moeten zijn.
Anyways, iemand ervaring hiermee? Iemand adviezen hoe er nu iets meer aan over te houden nu ik toch ee n nieuw bord heb besteld?
Sowieso zijn alle ervaringen, gedachten en overwegingen hier graag gezien.
Volledige specs van 'The Editor':
Asus ProArt Z790 CREATOR Wifi
Intel i7 13700K
DeepCool LT720 met Grizzly Kryonaut
Asus ROG Strix 4070Ti OC
be quiet! Dark Power 13 1000W
Samsung 990 Pro 1 TB (OS)
2x Samsung 890 Pro 500Gb (Scratch)
Seagate FireCuda 530 2TB (Project)
4x be quiet! LightWings 1400mm
1x SilentWing 140mm
G.skill Z5 2x32Gb 6000 CL32 (vervangt de Corsair Vengeance 2x32 5600 CL36)
Happy Hug,
Alfred
:strip_exif()/f/image/mpTlUFUbBRjA7Kd2J3InyszM.jpg?f=fotoalbum_large)
Alfie