Lekkende plantenbak op geparkeerde auto’s

Pagina: 1
Acties:
  • 8.370 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:27
Hi,

Ik heb al even rond zitten zoeken op het web, maar ik kom niet zo snel iets tegen wat mij verder helpt, vandaar dat ik hier de vraag maar even stel.

Context:
Ik woon samen met mijn vriendin in een koopwoning. Aan de overkant van de straat zijn appartementen, met Frans balkon. Onder deze appartementen zijn parkeervakken. De appartementen steken 40cm over de parkeervakken heen (begane grond is alleen garages). Nu viel het ons laatst op dat er veel zooi op ons dak te vinden was. Ook bij mijn auto droop er troep (lees: water, aarde, blubber) af. Toen ik omhoog keek was de oorzaak al snel duidelijk, een plantenbak zonder lekbak.

Afijn, ik bel aan bij de beste man en vraag hem vriendelijk hier een oplossing voor te zoeken, aangezien lakschade niet echt wenselijk is. Hij heeft er nu een vuilniszak onder gehangen….

Nu een week later, weer onze auto’s onder de zooi. De zak is gescheurd en er ligt weer een flinke zooi op onze auto’s. Ook andere auto’s zitten onder de troep. Aantal keer aangebeld, maar doet niet open. Heb maar een briefje in de bus gedaan.

Nu is mijn vraag: mag iemand een plantenbak neerhangen met het gevolg dat dit op de openbare weg gaat lekken?

Wellicht een beetje stom om hier over te zeuren, maar de hoeveelheid troep die er vanaf komt zal niet bevorderlijk zijn voor auto’s die daaronder geparkeerd staan. Ook bijzonder dat er nu al 3 dagen niemand heeft open gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Het lijkt me dat de man met groene vingers verantwoordelijk is voor wat er uit zijn bakjes komt.

Daaruit volgt dat hij dus ook iets moet doen om te voorkomen dat hij andere schade berokkend.
Nu zijn het autos met "blubber" maar wat als het een keer vriest en de zaak als blok naar beneden komt?
Harde wind en de hele bak komt omlaag?
Landen op mensen ipv voorwerpen.

De oplossing moet bij de eigenaar van de bakjes vandaan komen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ScreamGT schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:21:
Nu is mijn vraag: mag iemand een plantenbak neerhangen met het gevolg dat dit op de openbare weg gaat lekken?

Wellicht een beetje stom om hier over te zeuren, maar de hoeveelheid troep die er vanaf komt zal niet bevorderlijk zijn voor auto’s die daaronder geparkeerd staan.
De enige die het 100% zeker weet te beantwoorden is de gemeente / BOA / wijk-agent.

Je hebt het nu over een lekkende plantenbak. Maar wie ga je aanspreken als het in de herfst dit jaar elke dag windkracht 9 is en jouw auto elke dag wordt "gebombardeerd" door ander groen-afval van bomen etc?
Ook bijzonder dat er nu al 3 dagen niemand heeft open gedaan.
Want vakantie is verboden? Of andere (belangrijke) zaken die ervoor zorgen dat de persoon niet open doet op de momenten dat jij voor de deur staat?

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 02-05-2023 15:32 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R_Lee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-03 12:53
MAX3400 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:31:

Je hebt het nu over een lekkende plantenbak. Maar wie ga je aanspreken als het in de herfst dit jaar elke dag windkracht 9 is en jouw auto elke dag wordt "gebombardeerd" door ander groen-afval van bomen etc?
Als dat schade heeft veroorzaakt, stel ik de gemeente aansprakelijk.
MAX3400 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:31:
Want vakantie is verboden? Of andere (belangrijke) zaken die ervoor zorgen dat de persoon niet open doet op de momenten dat jij voor de deur staat?
Om op dezelfde toon door te gaan: Misschien doet die vent expres wel niet open. Goed van TS dat hij een briefje in de bus heeft gedaan.
Gezien deze man een zak onder de pot heeft gedaan, interesseert het hem schijnbaar allemaal niet zo.

[ Voor 6% gewijzigd door R_Lee op 02-05-2023 15:39 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-05 21:20
Parkeer ergens anders....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcw82
  • Nu online
Allemaal bij @Afrit13 in de tuin parkeren.... 😂😂😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tcw82
  • Nu online
Wel een gezellig topic zo, iemand ondervindt (mogelijk) schade door handelen van een ander en de ondervinder moet maar aanpassen, bijzonder. 🤔🤔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScreamGT
Zucht.

Dank voor de andere reacties. In kijk even aan wat hij doet deze week. Mocht het niet helpen dan schakel ik de gemeente wel in. Wat andere al terecht aangeven, wat als die hele bak een keer naar beneden komt zetten…

Dank!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-05 12:23
Heel simpel, briefje met dat je de gevolgschade gaat verhalen en dat je foto's van de situatie hebt genomen om je schadeclaim bij te staan. Niet te aardig wezen, als je al een keer bent langs geweest. Er wordt vergeleken met weersomstandigheden, dat is overmacht, maar deze meneer doet iets, wat schade bij anderen tot gevolg heeft. Daarvoor is hij gewoon aansprakelijk te stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:38
Het zou best kunnen zijn dat de buurman helemaal geen plantenbak, of andere objecten, over de reling mag hangen, juist vanwege dat het dan boven de openbare weg hangt.

[ Voor 7% gewijzigd door Dieks77 op 02-05-2023 15:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-05 21:20
tcw82 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:42:
[...]

Allemaal bij @Afrit13 in de tuin parkeren.... 😂😂😂
Dat kan niet. Ik woon in een appartement met een balkon boven geparkeerde auto's... O-)

Maar ja, de flatbewoner moet opletten, is verantwoordelijk voor eventuele schade, etc. Maar door je auto ergens anders te parkeren voorkom je eventuele ellende.

Maar gemeente zal blij zijn met een melding over een plantenbak en een beetje blubber op je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Nu online
Afrit13 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:50:
[...]

Dat kan niet. Ik woon in een appartement met een balkon boven geparkeerde auto's... O-)

Maar ja, de flatbewoner moet opletten, is verantwoordelijk voor eventuele schade, etc. Maar door je auto ergens anders te parkeren voorkom je eventuele ellende.

Maar gemeente zal blij zijn met een melding over een plantenbak en een beetje blubber op je auto.
Als bewoner 1 zijn auto verplaatst, verschuift het probleem naar de volgende persoon. Parkeergelegenheid waar (meer dan) genoeg ruimte is zodat dit (veel) lege plekken toestaat tijdens de piektijden zijn maar zeldzaam.

Wat jij een beetje noemt, noemt een ander onacceptabel. Je hebt geen idee wat het voor auto is, wat voor blubber, hoeveel blubber, wat de eigenaar met de auto moet gaan doen (sommige werkgevers eisen bijvoorbeeld dat de voertuigen schoon zijn als deze bij klanten aankomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 22:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zijn de parkeervakken onder de balkons wel publieke parkeervakken?
Als de balkons "overhangen" zou ik eerder verwachten dat dat ze op de grond/kavel van het appartementsgebouw staan. Dan zou de verhuurder / VVE de partij zijn waar je aan zou moeten kloppen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
Coach4All schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:56:
Zijn de parkeervakken onder de balkons wel publieke parkeervakken?
Als de balkons "overhangen" zou ik eerder verwachten dat dat ze op de grond/kavel van het appartementsgebouw staan. Dan zou de verhuurder / VVE de partij zijn waar je aan zou moeten kloppen.
Nee. Is openbaar en bewoners met een parkeervergunning mogen daar parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 18:55

D4NG3R

kiwi

:)

@tcw82 Ik zie niet helemaal in hoe het soort auto en/of wat de baas van een ander wil relevant is.
ScreamGT schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:58:
[...]
Nee. Is openbaar en bewoners met een parkeervergunning mogen daar parkeren.
Contact opnemen met de vergunningverlener, om even in oplossingen te denken totdat er geen zooi meer lekt; parkeer dat ding zoveel mogelijk elders en haal er af en toe een spons overheen. Na een goeie stortbui zit je waggel ook onder het zand en bladeren. Vogelschijt bijt doorgaans ook harder in de laklaag dan wat modder.

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 02-05-2023 16:05 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:24
ScreamGT schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:21:
Nu viel het ons laatst op dat er veel zooi op ons dak te vinden was. Ook bij mijn auto droop er troep (lees: water, aarde, blubber) af. Toen ik omhoog keek was de oorzaak al snel duidelijk, een plantenbak zonder lekbak.

Afijn, ik bel aan bij de beste man en vraag hem vriendelijk hier een oplossing voor te zoeken, aangezien lakschade niet echt wenselijk is. Hij heeft er nu een vuilniszak onder gehangen….

Wellicht een beetje stom om hier over te zeuren, maar de hoeveelheid troep die er vanaf komt zal niet bevorderlijk zijn voor auto’s die daaronder geparkeerd staan. Ook bijzonder dat er nu al 3 dagen niemand heeft open gedaan.
Inderdaad een beetje stom om hier over te zeuren.
1: Er kan geen schade ontstaan door het op auto's terechtkomen van een beetje modder van een plantenbak.
2: Vogels schijten ook op je auto, dat is ongeveer 10 x erger voor de lak. Ga je de gemeente ook aanklagen dat ze de vogels weg moeten houden uit de stad?
3: In het onwaarschijnlijke geval dat er toch schade ontstaat ben jij nog steeds diegene die zal moeten bewijzen dat de schade is ontstaan door het neerkomen van modder uit een overlopende plantenbak.
Dat lijkt mij nogal lastig.
4. Je hebt ook bomen die in het voorjaar 'lekken' van de honingdauw, afgescheiden door luizen. Moet je je auto ook niet onder zetten vanwege de zwarte plaklaag die ontstaat.
Overigens ontstaat lakschade eerder door het ondeskundig wassen (een emmer, een spons) van een auto dan door invloeden van buitenaf.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ScreamGT
Yaksa schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:04:
[...]

Inderdaad een beetje stom om hier over te zeuren.
1: Er kan geen schade ontstaan door het op auto's terechtkomen van een beetje modder van een plantenbak.
2: Vogels schijten ook op je auto, dat is ongeveer 10 x erger voor de lak. Ga je de gemeente ook aanklagen dat ze de vogels weg moeten houden uit de stad?
3: In het onwaarschijnlijke geval dat er toch schade ontstaat ben jij nog steeds diegene die zal moeten bewijzen dat de schade is ontstaan door het neerkomen van modder uit een overlopende plantenbak.
Dat lijkt mij nogal lastig.
4. Je hebt ook bomen die in het voorjaar 'lekken' van de honingdauw, afgescheiden door luizen. Moet je je auto ook niet onder zetten vanwege de zwarte plaklaag die ontstaat.
Overigens ontstaat lakschade eerder door het ondeskundig wassen (een emmer, een spons) van een auto dan door invloeden van buitenaf.
Beetje kort door de bocht, niet?

Los van het feit dat er dan wellicht geen schade kan ontstaan door die modder, wat te denken over de zooi in het algemeen die op je auto terecht komt? Je auto wordt er gewoon vies van, en flink ook. Je ziet vlekken en strepen met water en zand zitten. Een boom of vogel is een ander verhaal, dat begrijpt iedereen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Nu online
D4NG3R schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:04:
@tcw82 Ik zie niet helemaal in hoe het soort auto en/of wat de baas van een ander wil relevant is.
Dat geeft niets, dat kan de beste overkomen.
D4NG3R schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:04:

Contact opnemen met de vergunningverlener, om even in oplossingen te denken totdat er geen zooi meer lekt; parkeer dat ding zoveel mogelijk elders en haal er af en toe een spons overheen. Na een goeie stortbui zit je waggel ook onder het zand en bladeren. Vogelschijt bijt doorgaans ook harder in de laklaag dan wat modder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-05 18:55

D4NG3R

kiwi

:)

tcw82 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:10:
[...]

Dat geeft niets, dat kan de beste overkomen.
Dus, leg uit zodat het me niet weer overkomt. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yaksa
ScreamGT schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:10:
[...]Beetje kort door de bocht, niet?
Los van het feit dat er dan wellicht geen schade kan ontstaan door die modder, wat te denken over de zooi in het algemeen die op je auto terecht komt? Je auto wordt er gewoon vies van, en flink ook. Je ziet vlekken en strepen met water en zand zitten. Een boom of vogel is een ander verhaal, dat begrijpt iedereen wel.
Wanneer je je auto vrij wilt houden van vlekken en strepen en zooi wat zowieso altijd op je auto terecht kan komen dan zou je kunnen overwegen om deze in een carport of garage neer te zetten. En vooral ook niet mee rijden, want onderweg kom je ook schijtreigers tegen. 8)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Om terug te gaan naar je vraag of dit mag: vraag na of de VVE hierover iets heeft opgenomen in HR. Soms is expliciet gesteld dat bakken (maar ook wasrekjes!) alleen aan de binnenkant bevestigd mogen worden, om overlast voor anderen (bewoners beneden, passanten, auto’s) en schade aan de balustrade te voorkomen. Ik schat in dat het te maken heeft met de eerder genoemde aansprakelijkheid.

Zie hier stukje tekst uit HR Vve woontoren.
Hoewel het een fleurig en leuk gezicht is, is het niet toegestaan plantenbakken/potten te plaatsen aan de buitenzijde van, of op, de balustraderand of te bevestigen aan de tussenschotten.Dit is door de eigenaren besloten op grond van de risico's die dit soort constructies met zich meebrengen bij storm (windvlagen) die zeker bij een hoog gebouw als "Escamp" volkomen onberekenbaar en zeer heftig kunnen zijn. Het risico dat de inhoud van de bloempot/bak naar beneden waait, of zelfs de gehele bak/pot is zeker niet denkbeeldig. Mocht dat dan ook nog eens iemand treffen dan is de desbetreffende eigenaar aansprakelijk voor de (letsel-)schade. Deze wordt niet gedekt door een eventueel gesloten W.A. verzekering daar het reglementair niet is toegestaan een dergelijke constructie te plaatsen en de betrokken eigenaar dus onrechtmatig heeft gehandeld.
Tevens is het niet toegestaan om bloempotten e.d. op de balustraderand te plaatsen omdat deze moeten worden vastgezet met klemmen en/of haken. Deze klemmen, en/of een pot, die "speelruimte" hebben om te bewegen, zullen de zinkhoudende verf aantasten hetgeen leidt tot versnelde roestvorming met als gevolg extra kosten voor alle eigenaren.
Om het balkon een fleurig aanzien te geven kunnen zonder problemen bloembakken aan de binnenzijde van de balustrade worden geplaatst, mits deze niet boven de balustraderand uitsteken. Fleurig en veilig !

[ Voor 66% gewijzigd door Toke_gt op 03-05-2023 09:06 . Reden: Aangevuld met stukje uit een HR ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ScreamGT
Yaksa schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:57:
[...]

Wanneer je je auto vrij wilt houden van vlekken en strepen en zooi wat zowieso altijd op je auto terecht kan komen dan zou je kunnen overwegen om deze in een carport of garage neer te zetten. En vooral ook niet mee rijden, want onderweg kom je ook schijtreigers tegen. 8)
Oké, dus als ik jou goed begrijp is dit je redenering en conclusie:

Komt er door toedoen van iemand anders (wat niet had gehoeven) veel vuil op je auto, en kan dit wekelijks zo niet dagelijks terugkomen dan moet je dat accepteren. Want wanneer je überhaupt rond rijdt dan krijg je alsnog vuil op de auto.

Begrijp ik je zo goed?

En jij denk dat iedereen een carport of garage tot haar beschikking heeft? Mocht ik die gehad hebben, dan zou ik daar al gebruik van gemaakt hebben, denk je van niet?

[ Voor 10% gewijzigd door ScreamGT op 02-05-2023 21:33 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:59
Overigens hebben van die balkon bakken nooit een lekbak. Buiten regent het namelijk. Dan heeft zo'n lekbak vrij weinig zin. En zoals je al hebt gemerkt, is zacht druppende modder beter voor je auto dan een vuilniszak die scheurt na de eerste regenbui en in 1 klap 60 kilo water op je auto dumpt.

Wat je hoort te doen zodat al je potgrond niet door het gat is de bodem verdwijnt is onderin de pot een laag scherven of kleikorrels leggen.

Dat gezegd hebbende... Maak je niet druk... De enige manier om een auto schoon te houden is als je een garage koopt en hem daar nooit uit haalt. Het enige wat je gaat winnen door hier ruzie over te maken is dat er een keer per ongeluk een stoeptegen op je auto valt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Behalve dat je auto vies wordt, heb je ook daadwerkelijk al schade gehad?

Natuurlijk zou het netjes zijn van de bewoner om het bij de bron aan te pakken, maar of je hem daartoe kan verplichten? Geen idee!
Mocht je er echt veel hinder (geen schade) van blijven houden, kan je ook overwegen wat het je waard is om je buurman wat plantenbakken mét lekbak cadeau te doen. Ja, kost jouw wellicht een paar euro maar je hebt de ergernis die je nu hebt niet meer... Dus ongeacht of jij er geld aan moet uitgeven, kan je je ook afvragen of het bedrag (en ik vermoed dat het om een paar tientjes hooguit zal gaan) het je waard is om van je frustraties af te komen. Desnoods doe je het met andere buurtbewoners (desnoods als cadeau voor de verjaardag van je buurman).

Anderzijds kan je er ook met gestrekt been in gaan... Alle kosten die jij maakt om je auto steeds weer opnieuw schoon te maken in de wasstraat bij je buurman verhalen. Uiteraard bestaat de kans dat de buurman je keihard in je gezicht uitlacht of dat hij je niet betaald, maar dat is de afweging die je kan maken.

Heb je daadwerkelijk schade, zorg dan dat je het een en ander goed vastlegt (maak foto's, filmpjes waarop je ziet dat het ook echt uit de plantenbak komt, etc.) en die kan je verhalen op zijn verzekering.

Maargoed, wat het allerbelangrijkste is, is om te zorgen dat je de relatie goed houdt. Ik zou persoonlijk in deze de weg van de minste weerstand kiezen en gewoon wat plantenbakken met een lekbak kopen en als cadeautje voor zijn deur leggen. Of bestellen en op zijn adres leveren.

PS: zou je is wat foto's van de overlast kunnen delen, ben wel benieuwd hoe groot het issue nu daadwerkelijk is

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:51
Toch bijzonder hoe mensen het normaal vinden dat je auto abnormaal vies wordt.

Voor de een is een auto puur een vervoermiddel.
En interesseert het niks dat de auto maar 1x per jaar bij de garage door een wasstraat getrokken wordt.

Voor andere mensen is een auto een hobby.
Wassen ze hem wekelijks met de hand, poetsen hem een paar keer per jaar. En zijn zuinig op hun auto.

Je hebt mensen die lease rijden en een parkeerdeuk meer of minder niet eens zien.

Je hebt ook mensen die hun zuurverdiende centen jarenlang hebben moeten opsparen om een of juist die ene speciale auto te kopen.

Zelf heb ik flink moeten sparen voor mijn auto.
Ik ben trots als een pauw als hij voor de deur staat te blinken. En ook wanneer ik complimenten krijg dat het zo'n mooie auto is.
Ik zou er dus enorm van balen als hij elke dag vieze lek water drap op het dak of motorkap heeft liggen.

Desondanks vind ik het soms ook leuk hem bewust vies te maken door op vakantie in Zweden lekker kneiterhard over onverharde bospaden en door diepe modder plassen te scheuren.
Maar dan is het mijn eigen keuze.

Ga als 3e nou maar niet bepalen of wat ik (of @ScreamGT ) onacceptabel vind volgens jouw acceptabel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:18

FreakNL

Well do ya punk?

Die gast is een tokkie die letterlijk modder aan het gooien is. Toch zou ik er niet teveel energie insteken.

Ik zou;

1) De wijkagent inschakelen voor handhaving. Laat hem het maar uitzoeken.
2) tegelijkertijd de weg van de minste weerstand kiezen en daar niet parkeren. Of moet je perse op dat specifieke plekje staan? Zet hem 5 meter verderop en je bent ook klaar

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 04-05-2023 00:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
FreakNL schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 00:27:
Die gast is een tokkie die letterlijk modder aan het gooien is. Toch zou ik er niet teveel energie insteken.

Ik zou;

1) De wijkagent inschakelen voor handhaving. Laat hem het maar uitzoeken.
2) tegelijkertijd de weg van de minste weerstand kiezen en daar niet parkeren. Of moet je perse op dat specifieke plekje staan? Zet hem 5 meter verderop en je bent ook klaar
Probleem bij ons is dat er weinig parkeerplekken zijn, net voldoende voor alle bewoners. Dus even een andere parkeerplek pakken zit er niet altijd in. Of je moet gelijk 100 meter verderop parkeren.

Hij heeft er ondertussen weer een nieuwe zak onder gehangen :+ Ik heb mijn werk vooralsnog gedaan en heb het geprobeerd netjes op te lossen. Mocht er in de nabije toekomst weer wat gebeuren dan schakel ik de gemeente wel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-05 23:31
FRANQ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 00:18:

En interesseert het niks dat de auto maar 1x per jaar bij de garage door een wasstraat getrokken wordt.

Wassen ze hem wekelijks met de hand, poetsen hem een paar keer per jaar. En zijn zuinig op hun auto.

Je hebt mensen die lease rijden en een parkeerdeuk meer of minder niet eens zien.

Je hebt ook mensen die hun zuurverdiende centen jarenlang hebben moeten opsparen om een of juist die ene speciale auto te kopen.

Ik ben trots als een pauw als hij voor de deur staat te blinken. En ook wanneer ik complimenten krijg dat het zo'n mooie auto is.
Ik zou er dus enorm van balen als hij elke dag vieze lek water drap op het dak of motorkap heeft liggen.

Desondanks vind ik het soms ook leuk hem bewust vies te maken door op vakantie in Zweden lekker kneiterhard over onverharde bospaden en door diepe modder plassen te scheuren.

Ga als 3e nou maar niet bepalen of wat ik (of @ScreamGT ) onacceptabel vind volgens jouw acceptabel is.
Als je auto je passie is en je bereid bent dat extra stapje te zetten door hem elk weekend te poetsen en hem bij de supermarkt op het hoekje van de parkeerplaats te zetten zodat de mensen met minder passie niet hun deur van hun koekblik tegen je auto gooien, dan is het toch een relatief kleine moeite om niet die ene parkeerplek te pakken? Als liefhebber parkeer je toch ook niet onder een boom als je het even kunt voorkomen?

Het staat of valt wat mij betreft een beetje met de hoeveelheid zooi die uit die plantenbak komt. Ik heb daar nog niet helemaal een beeld van. Is het vergelijkbaar met onder een willekeurige boom parkeren? Waarna je rubbers wat groenig uitslaan en er allemaal meuk op je auto komt? Of ligt er na een dag gewoon een berg aarde op de auto?

Overigens, kunnen de bakken niet gewoon aan de binnenkant van de railing gehangen worden? Zodat het meeste spul op het balkon valt?

[ Voor 3% gewijzigd door Pyramiden op 04-05-2023 09:30 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chocochaos
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-05 13:16
Ik vind dat veel mensen hier toch wel erg snel conclusies trekken over de bereidwilligheid van die man om het probleem op te lossen. Als ik het goed lees, is het ongeveer een week geleden dat TS en de plantenbakken-meneer elkaar gesproken hebben. Ik kan me heel goed voorstellen dat die vuilniszak een snelle/tijdelijke oplossing is, en dat de beste man wel degelijk van plan is om een betere plantenbak met lekbak te halen. Misschien ook niet, maar om hem nu al voor tokkie uit te maken vind ik behoorlijk ver gaan.

Ik vind het ook wel wat maf dat TS de man vriendelijk heeft aangesproken, maar wel meteen potentiële lakschade benoemt. Dat klinkt niet echt als een vriendelijk gesprek eerlijk gezegd. "Hoi, ik merk dat er wat modder uit je plantenbakken op de auto's hieronder lekt. Zou je daar iets aan kunnen doen?" is toch voldoende? Waarom meteen beginnen over schade, die er waarschijnlijk toch niet gaat zijn?

Ik zou rustig wachten tot die meneer terug is van zijn vakantie, of waar hij dan ook heen is. En nog eens in gesprek gaan met hem. Laat de lak van je auto er buiten, en geef gewoon aan dat je het niet fijn vindt dat die bakken op je auto druppelen. Tot het opgelost is, kan TS gewoon zijn auto op een andere plek zetten. Desnoods 100 meter verderop, een minuut lopen is toch niet zo'n ramp?

Nog een idee, haal voor een paar euro een plantenbak met lekbak voor die meneer en bied eventueel aan te helpen met verpotten als hij dat veel gedoe vindt. Probleem opgelost, iedereen blij.

Als je er echt onderling niet uitkomt, kun je altijd nog naar de gemeente/VVE. Maar het lijkt me echt (veel) te vroeg voor dat soort stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:52
Toke_gt schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:21:
Om terug te gaan naar je vraag of dit mag: vraag na of de VVE hierover iets heeft opgenomen in HR. Soms is expliciet gesteld dat bakken (maar ook wasrekjes!) alleen aan de binnenkant bevestigd mogen worden, om overlast voor anderen (bewoners beneden, passanten, auto’s) en schade aan de balustrade te voorkomen. Ik schat in dat het te maken heeft met de eerder genoemde aansprakelijkheid.

Zie hier stukje tekst uit HR Vve woontoren.

[...]
Dit is vrij gebruikelijk. Even contact opnemen met het VVE bestuur dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 01:08
Ik zou sowieso even contact opnemen met de gemeente om na te vragen wat de protocollen/richtlijnen/regels zijn over de spullen die op het balkon gezet mogen worden.

Appartementen zijn vaak gekoppeld aan een VVE die ook dergelijke regels heeft (bijvorbeeld geen parasols, plantenbakken of zwembadjes op het balkon).

Als dat er niet is, kun je het beste de zaak zo goed mogelijk documenteren en daarna als klacht in dienen bij de gemeente dat jij schade krijgt (en bewijsbaar is met de documentatie) zodat zij er een vervolg aan kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Duke of Savage schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:31:
Ik zou sowieso even contact opnemen met de gemeente om na te vragen wat de protocollen/richtlijnen/regels zijn over de spullen die op het balkon gezet mogen worden.
Dit is effectief het doornemen vand e APV dunkt mij?
Appartementen zijn vaak gekoppeld aan een VVE die ook dergelijke regels heeft (bijvorbeeld geen parasols, plantenbakken of zwembadjes op het balkon).
Dat kan je valideren maar de huisregels vanuit de VvE zijn voornamelijk intern gericht, dus contact opnemen met de VvE om te vragen of dit wellicht conflicterend is met de huisregels. Dan zou de VvE daar op kunnen acteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Toke_gt schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:21:
Als buitenstaander heb je niets te maken met de VVE of het huishoudelijke reglement van die VVE.

Die bak is geen eigendom van de VVE zoals ik het lees dus qua aansprakelijkheid moet je bij de bewoner zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 22:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wolly schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:43:
[...]

Als buitenstaander heb je niets te maken met de VVE of het huishoudelijke reglement van die VVE.

Die bak is geen eigendom van de VVE zoals ik het lees dus qua aansprakelijkheid moet je bij de bewoner zijn.
Volgens mij is de VVE verantwoordelijk voor de buitenkant van het gebouw. Wel zal ze mogelijk de schade verhalen op de appartementsbewoner als er daadwerkelijk onrechtmatig is gehandeld. (Als de bakken niet aan de buitenzijde van het balkon mogen hangen bijvoorbeeld).

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Coach4All schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:49:
[...]

Volgens mij is de VVE verantwoordelijk voor de buitenkant van het gebouw. Wel zal ze mogelijk de schade verhalen op de appartementsbewoner als er daadwerkelijk onrechtmatig is gehandeld. (Als de bakken niet aan de buitenzijde van het balkon mogen hangen bijvoorbeeld).
Je hebt gelijk, van het gebouw.

Een plantenbak die iemand ophangt is geen onderdeel van het gebouw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:37
Wolly schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:55:
[...]

Een plantenbak die iemand ophangt is geen onderdeel van het gebouw.
Dan zou ik me pas helemaal zorgen maken. En wie gaat die plantenbak arresteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Wolly schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:43:
[...]

Klopt helemaal, maar als dit in het reglement staat, kan een appartementeigenaar zich niet verschuilen achter ‘ik wist het niet/dit kon ik niet inschatten’. Hij is er met het HR expliciet op gewezen en dat maakt de positie van een eventuele gedupeerde veel sterker.
Nu kun je afvragen of een bemodderde auto daar ook onder valt, maar het ging even om de initiële vraag van TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:38
Toke_gt schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:11:
[...]

Klopt helemaal, maar als dit in het reglement staat, kan een appartementeigenaar zich niet verschuilen achter ‘ik wist het niet/dit kon ik niet inschatten’. Hij is er met het HR expliciet op gewezen en dat maakt de positie van een eventuele gedupeerde veel sterker.
Nu kun je afvragen of een bemodderde auto daar ook onder valt, maar het ging even om de initiële vraag van TS.
Precies, en als de appartementeigenaar er verder niets mee doet, kun je wel degelijk de VVE aanspreken want er hangt wat aan de gevel van "hun" gebouw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-05 13:31
Zo vervelend die mensen met de instelling: ach het is maar een auto.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 18:10

joker1977

Tweakert

Ik snap je verhaal wel, maar ondertussen bepaal jij wél wat een ander moet doen aan zijn balkon en bloembakken om een ander zijn auto schoon te houden. Dus schijnbaar werkt die tolerantie maar één kant op...

Bij dit soort conflicten krijg ik altijd een beetje jeuk. Stel je voor dat je hier een hele heisa, ruzie en alles aan wijdt en je wordt in het gelijkgesteld. Top, je hebt de slag gewonnen. Vervolgens kom je na een paar dagen bij je auto die je zo zorgvuldig schoon hebt gehouden en zit er een kras op...

Een auto is primair een hulpmiddel en vervoersmiddel. Als het meer voor je is dan zou je moeten overwegen om em niet aan de straat en aan de openbare ruimte te parkeren, want vroeg of laat gebeurt er iets waardoor ie schade oploopt.

Wat als de gemeente besluit om de wijk te vergroenen en overal van die lekkere hars-druipende bomen neer te planten waar vogels nestjes in kunnen maken ? Succes met je auto "schoon" houden..

Enigszins pragmatisch in dit soort dingen staan is soms een stuk handiger en effectiever.. Just sayin'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
joker1977 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:11:
[...]

Ik snap je verhaal wel, maar ondertussen bepaal jij wél wat een ander moet doen aan zijn balkon en bloembakken om een ander zijn auto schoon te houden. Dus schijnbaar werkt die tolerantie maar één kant op...

Bij dit soort conflicten krijg ik altijd een beetje jeuk. Stel je voor dat je hier een hele heisa, ruzie en alles aan wijdt en je wordt in het gelijkgesteld. Top, je hebt de slag gewonnen. Vervolgens kom je na een paar dagen bij je auto die je zo zorgvuldig schoon hebt gehouden en zit er een kras op...

Een auto is primair een hulpmiddel en vervoersmiddel. Als het meer voor je is dan zou je moeten overwegen om em niet aan de straat en aan de openbare ruimte te parkeren, want vroeg of laat gebeurt er iets waardoor ie schade oploopt.

Wat als de gemeente besluit om de wijk te vergroenen en overal van die lekkere hars-druipende bomen neer te planten waar vogels nestjes in kunnen maken ? Succes met je auto "schoon" houden..

Enigszins pragmatisch in dit soort dingen staan is soms een stuk handiger en effectiever.. Just sayin'
Een boom waar hars uit druipt zijn externe factoren waar weinig aan gedaan kan worden. Als je daar last van hebt, moet je maar een hoes kopen om je auto te beschermen. Een plantenbak aan een Frans balkon hangen zonder lekbak is een externe factor die wel makkelijk verholpen kan worden. Er kan morgen een meteoriet op mijn auto vallen, kan ik weinig aan doen. Klopt. Maar juist hier kan wel iets aan gedaan worden.

Pragmatisch sta ik volgens mij er ook in, in dit geval. Ik heb de buur vriendelijk aangesproken en we zijn er beide vooralsnog uitgekomen. Die zak hangt er nu, en het lekken van de bakken is gestopt.

Maar ik deel de mening van Franq. Omdat een auto een vervoersmiddel is moet je dit maar pikken? Want schade krijg je toch wel? :+ Ik trap een deuk in iemand anders zijn portier, want schade krijg je toch wel! Nee wacht, ik mag iemand omleggen, want dood gaan we toch.

Bijzondere redenering :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Maar als je je auto dermate belangrijk vindt, dan parkeer je hem toch niet onder een lekkende plantenbak?

Ik vind wel dat de bewoner meer verantwoordelijkheid kan nemen. Maar aan de andere kant kun je hier gewoon heel weinig aan doen. De gemeente of politie lachen zich hier echt kapot om.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dieks77 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:27:
[...]

Precies, en als de appartementeigenaar er verder niets mee doet, kun je wel degelijk de VVE aanspreken want er hangt wat aan de gevel van "hun" gebouw.
VvE's hebben geregeld een bepaling dat er niks mag overhangen van balkons. Plantenbakken zouden dan eigenlijk naar binnen moeten hangen. Doet uiteraard nooit iemand wat mee, maar als er problemen zijn hebben ze daarmee wel iets om diegene op aan te spreken. Eens informeren bij de VvE kan dus geen kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 23-05 18:10

joker1977

Tweakert

ScreamGT schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:44:
[...]

Een boom waar hars uit druipt zijn externe factoren waar weinig aan gedaan kan worden. Als je daar last van hebt, moet je maar een hoes kopen om je auto te beschermen. Een plantenbak aan een Frans balkon hangen zonder lekbak is een externe factor die wel makkelijk verholpen kan worden. Er kan morgen een meteoriet op mijn auto vallen, kan ik weinig aan doen. Klopt. Maar juist hier kan wel iets aan gedaan worden.
Een boom kan omgehakt worden. Daarnaast kun je ook besluiten om je auto niet onder die boom te parkeren. Dat zijn "al" 2 oplossingen.

In het verlengde daarvan liggen: De plantenbak weghalen. Of besluiten om je auto niet onder die plantenbak te parkeren. Dat zijn ook 2 oplossingen.

Toch lijk je in de bloembak-situatie een andere oplossing te kiezen, simpelweg "omdat niet jij maar een ander dan zijn gedrag maar moet aanpassen". Tenminste, zo zie ik het een beetje.. Dat vind ik niet heel pragmatisch en op zijn zachtst gezegd ook een bijzondere redenering. Ik ga er vanuit dat de eigenaar van de bloembak niet moedwillig en/of opzettelijk de modder op je auto gooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScreamGT
joker1977 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:12:
[...]

Een boom kan omgehakt worden. Daarnaast kun je ook besluiten om je auto niet onder die boom te parkeren. Dat zijn "al" 2 oplossingen.

In het verlengde daarvan liggen: De plantenbak weghalen. Of besluiten om je auto niet onder die plantenbak te parkeren. Dat zijn ook 2 oplossingen.

Toch lijk je in de bloembak-situatie een andere oplossing te kiezen, simpelweg "omdat niet jij maar een ander dan zijn gedrag maar moet aanpassen". Tenminste, zo zie ik het een beetje.. Dat vind ik niet heel pragmatisch en op zijn zachtst gezegd ook een bijzondere redenering. Ik ga er vanuit dat de eigenaar van de bloembak niet moedwillig en/of opzettelijk de modder op je auto gooit.
Volgens mij lees je niet. Probeer dat alstublieft even te doen.

De plantenbak hangt er nog, er is een oplossing gevonden om het lekkende water te laten stoppen. Ik heb niet geëist dat de bakken weggehaald moeten worden, ik heb gevraagd of hij zo vriendelijk wil zijn het lekken hiervan te laten stoppen omdat dit op de auto’s -welke notabene op de openbare weg geparkeerd staan- valt, met de rotzooi die daarbij komt kijken.

Dit is m.i. een prima middenweg.

P.S. Succes met het omhakken van een boom. Wat je daar zegt klopt dus niet.

[ Voor 3% gewijzigd door ScreamGT op 04-05-2023 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
ScreamGT schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:29:
[...]De plantenbak hangt er nog, er is een oplossing gevonden om het lekkende water te laten stoppen. Ik heb niet geëist dat de bakken weggehaald moeten worden, ik heb gevraagd of hij zo vriendelijk wil zijn het lekken hiervan te laten stoppen omdat dit op de auto’s -welke notabene op de openbare weg geparkeerd staan- valt, met de rotzooi die daarbij komt kijken.
Dit is m.i. een prima middenweg.
Er is geen oplossing/middenweg gevonden. Bij een stortbui loopt die vuilniszak die eronder geknoopt zit alsnog over.
Volgens mij maak je je druk om niks. Ik constateer dat bij mij bij sterke oostenwind zand/troep vanaf het platte dak van het appartementengebouw op de ramen van mijn broeikasje terecht komt. Alleen maak ik daar geen probleem van. Een emmer water en het is weer weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-05 23:12
Doe hem een bak cadeau

https://www.action.com/nl-nl/p/balkonbak/

Ben je van het gezeur af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-05 10:17

Roi

ScreamGT schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:44:
[...]

Zucht.

Dank voor de andere reacties. In kijk even aan wat hij doet deze week. Mocht het niet helpen dan schakel ik de gemeente wel in. Wat andere al terecht aangeven, wat als die hele bak een keer naar beneden komt zetten…

Dank!
Wat is eigenlijk de reden dat de auto precies op die plek onder de bak moet komen te staan? Want als er nog tientallen andere plekjes beschikbaar zijn lijkt me dit toch gewoon de beste keuze.

[ Voor 10% gewijzigd door Roi op 04-05-2023 17:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Laatst online: 12:54
Roi schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:09:
[...]

[...]

Wat is eigenlijk de reden dat de auto precies op die plek onder de bak moet komen te staan? Want als er nog tientallen andere plekjes beschikbaar zijn lijkt me dit toch gewoon de beste keuze.
Er is al een paar keer gezegd dat die tientallen andere plekjes er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roi
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-05 10:17

Roi

Mink Z. schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:13:
[...]

Er is al een paar keer gezegd dat die tientallen andere plekjes er niet zijn.
Met een paar keer bedoel je 1 post waarin staat "Probleem bij ons is dat er weinig parkeerplekken zijn, net voldoende voor alle bewoners." ? Als je pedant gaat zijn omdat iemand een bericht heeft gemist doe het dan zelf ook helemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:51
joker1977 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:11:
[...]

vergelijken van saharazand vogelpoep of andere natuurlijke dingen die gewoon neerslaan op je auto is natuurlijk heel wat anders dan een bak boven een auto hangen waar modderwater uit druipt.

Een bloembak die lekt kan je voorzien van lekbak, en tijdig legen. Of je hangt hem aan de binnenkant van het balkonhek.

Ook kan je op een andere parkeerplaats parkeren, maar de buurt heeft gauw door dat je die plek niet moet hebben en dan is dat de enige die over blijft als je later thuis komt.

Zelf heb ik 2 eigen parkeerplaatsen in de voortuin en ruimte voor een 3e auto. Ik heb 7,5m breed x 6m diep betegeld met grasdallen, voortuin is 13 meter diep.
Dus ik heb alles enigszins zelf in de hand.

Maar ook ik heb geen carport, want dat mag niet van de gemeente.

Maar op eigen terrein parkeren is voor velen niet mogelijk. Dat je geen miljoen voor een huis kan betalen wil niet zeggen dat je geen mooie auto mag rijden.

De modder zal op het dak niet zo 123 schade opleveren, maar vervelend is het wel.
Ik zou dan ook gewoon in goed overleg een oplossing zoeken, want ik snap ook wel dat het gezellig is om bloemetjes aan je balkon te hebben.

Ruzie maken is zeker niet nodig.

Auto's bekrassen... -O-

Dat jij je auto puur als vervoermiddel ziet doet er niet aan af dat iemand anders wel zuinig is op zijn spullen.

[ Voor 3% gewijzigd door FRANQ op 04-05-2023 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gevalletje symptoombestrijding. Je kunt beter voor een oplossing gaan. Ook ietwat kortzichtig, want dat helpt wellicht voor de TS. Maar niet voor anderen, of ze er nu wonen of het toevallige bezoekers zijn.

Ik vind ook wel dat dit simpelweg fatsoensnormen zijn en dat je daar iemand dus ook wel op mag aanspreken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dit is weeeer zo'n topic dat ik even 10x bij moet zuchten en koffie ga halen. Waarom een topic over modder op je auto. Een storm maakt ook jouw auto vies. Of Sahara zandstorm dat we soms meemaken. Of vogelpoep. Kom op zeg...

Maar goed, je hebt aangebeld, meneer aangesproken. Gebeurde nog een keer, tweede keer doet hij niet open, misschien was hij (even) weg.... Dus een briefje. Dus wat wil je nog bereiken met dit topic? wat wil je horen? Ja, ga ergens anders staan. Als jij je auto zo belangrijk vind, zet hem gewoon ergens anders neer. Simpel toch? Waarom per se om advies vragen? Waarom moet dat? Ik snap dat echt niet . Of zoek je juridisch advies om je gelijk te krijgen en hem misschien slapeloze nachten brengt? Nee toch? Ik hoop van niet. Echt, ik hoop van niet.

En ja, het is een auto. Een auto.... geen mensenleven. Sommige zouden dolblij zijn als ze überhaupt mobiel kunnen zijn of een auto hebben. Maar goed, het zal wel weer aan mij liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door robertpNL op 04-05-2023 19:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScreamGT
robertpNL schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:25:
Dit is weeeer zo'n topic dat ik even 10x bij moet zuchten en koffie ga halen. Waarom een topic over modder op je auto. Een storm maakt ook jouw auto vies. Of Sahara zandstorm dat we soms meemaken. Of vogelpoep. Kom op zeg...

Maar goed, je hebt aangebeld, meneer aangesproken. Gebeurde nog een keer, tweede keer doet hij niet open, misschien was hij (even) weg.... Dus een briefje. Dus wat wil je nog bereiken met dit topic? wat wil je horen? Ja, ga ergens anders staan. Als jij je auto zo belangrijk vind, zet hem gewoon ergens anders neer. Simpel toch? Waarom per se om advies vragen? Waarom moet dat? Ik snap dat echt niet . Of zoek je juridisch advies om je gelijk te krijgen en hem misschien slapeloze nachten brengt? Nee toch? Ik hoop van niet. Echt, ik hoop van niet.

En ja, het is een auto. Een auto.... geen mensenleven. Sommige zouden dolblij zijn als ze überhaupt mobiel kunnen zijn of een auto hebben. Maar goed, het zal wel weer aan mij liggen.
Neem nog een bakje koffie robert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-05 13:31

Ligt inderdaad aan jou. Ik zou nog een tweede bakkie halen :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13:41
Ondertussen nog geen foto gezien….. zal wel niet veel voorstellen denk ik dan? Helft van de topic lezers verbeeldt zich dat het om twee drupjes water en drie zandkorrels gaat, andere helft dat het gaat om een halve bloempot aarde met krassende hydrokorrels en pokon voedingstaafjes die in je lak vreten. Helft van de forumlezers plus TS ondertussen chagrijnig. Prachtig sociaal experiment die we kunnen laten voortduren of enigszins kunnen sturen middels 1 fotootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
tcw82 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:43:
Wel een gezellig topic zo, iemand ondervindt (mogelijk) schade door handelen van een ander en de ondervinder moet maar aanpassen, bijzonder. 🤔🤔
Zou niet hoeven, maar de realiteit is niet altijd mooi. En sowieso kun je dat als tussenstap zien. Zolang daar plantenbakken lekker gewoon ergens anders parkeren. Als het opgelost is, dan kun je weer daar terug parkeren. En 100 meter ver parkeren zou voor mij een kleine prijs zijn om schade te voorkomen. Maar goed, iedereen zit daar anders in natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
Roenie schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 23:09:
[...]En 100 meter ver parkeren zou voor mij een kleine prijs zijn om schade te voorkomen.
Welke schade dan? De terminal velocity van een (vallende, met zand vervuilde) waterdruppel is 36 km/h. Knappe zandkorrel die met die geringe snelheid ook maar iets van schade kan aanrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Pyramiden schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:23:
[...]

Als je auto je passie is en je bereid bent dat extra stapje te zetten door hem elk weekend te poetsen en hem bij de supermarkt op het hoekje van de parkeerplaats te zetten zodat de mensen met minder passie niet hun deur van hun koekblik tegen je auto gooien, dan is het toch een relatief kleine moeite om niet die ene parkeerplek te pakken? Als liefhebber parkeer je toch ook niet onder een boom als je het even kunt voorkomen?

Het staat of valt wat mij betreft een beetje met de hoeveelheid zooi die uit die plantenbak komt. Ik heb daar nog niet helemaal een beeld van. Is het vergelijkbaar met onder een willekeurige boom parkeren? Waarna je rubbers wat groenig uitslaan en er allemaal meuk op je auto komt? Of ligt er na een dag gewoon een berg aarde op de auto?

Overigens, kunnen de bakken niet gewoon aan de binnenkant van de railing gehangen worden? Zodat het meeste spul op het balkon valt?
Doe jij dat ook?

Mijn vriendin vervloekt me altijd als ik naarstig een hoekplekje aan het zoeken ben :+

En dan strak langs de stoep hè :)
https://topgear.nl/autoni...arages-en-parkeergarages/

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 05-05-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat ligt aan jou ja. Ik ben zuinig op mijn spullen. Niet alleen op mijn auto naar ook op mijn fiets, keuken, badkamer, laptop, TV, etc. Dus die hou ik schoon en onderhoud ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
FreakNL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:47:
[...]Dat ligt aan jou ja. Ik ben zuinig op mijn spullen. Niet alleen op mijn auto naar ook op mijn fiets, keuken, badkamer, laptop, TV, etc. Dus die hou ik schoon en onderhoud ik.
Beetje scheve vergelijking. Ik ken namelijk maar weinig mensen die met hun laptop in de regen onder een lekkende plantenbak gaan zitten Netflixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Waarom zou je je auto er dan wel onder zetten?

Ik zou als TS ook balen maar ik zou mijn auto gewoon ergens anders zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:30:
[...]

Welke schade dan? De terminal velocity van een (vallende, met zand vervuilde) waterdruppel is 36 km/h. Knappe zandkorrel die met die geringe snelheid ook maar iets van schade kan aanrichten.
De bak en/of inhoud kan vallen. Waarom het risico lopen? Bij donkere lakken zie je al snel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat de plantenbak lekt is niet zo gek, er zitten waarschijnlijk gaten in zodat het water weg kan. Anders kunnen de wortelen van de planten rotten.

De oplossing lijkt mij simpel: iets van een lekbak eronder om alle zooi op te vangen. Een zak gaat natuurlijk niet werken, want die scheurt op een gegeven moment onder het gewicht van alle druipende zooi. Voor de lekbak geldt wel dat die van tijd tot tijd schoongemaakt moet worden, want ook die kan op een gegeven moment overlopen.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 06-05-2023 01:00 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 20:25
Dit topic heeft wel een heel hoog "Meester Visser" gehalte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Is het jouw auto of die van een lease-maatschappij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-05 23:12
Real schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:13:
[...]

Is het jouw auto of die van een lease-maatschappij?
Sorry hoor wat is dat nou voor vraag? Iedereen hier met een hypotheek of huurhuis heeft ook geen eigen huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
mathy_ schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 10:29:
[...]
Iedereen hier met een hypotheek of huurhuis heeft ook geen eigen huis?
In het eerste geval klopt dat niet, in het tweede geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
XWB schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 01:00:
Dat de plantenbak lekt is niet zo gek, er zitten waarschijnlijk gaten in zodat het water weg kan. Anders kunnen de wortelen van de planten rotten.

De oplossing lijkt mij simpel: iets van een lekbak eronder om alle zooi op te vangen. Een zak gaat natuurlijk niet werken, want die scheurt op een gegeven moment onder het gewicht van alle druipende zooi. Voor de lekbak geldt wel dat die van tijd tot tijd schoongemaakt moet worden, want ook die kan op een gegeven moment overlopen.
Balkonbakken zijn notoire 'overlopers'. Zodra je deze water geeft loopt het water er eigenlijk al heel snel aan de onderkant uit, dan helpt zo'n lekbak ook niets.

De gebruiker zal echt vaker iets minder water moeten geven als je dit wilt voorkomen en dan ook nog hopen dat het niet te vaak regent. Praktisch zal je altijd water naar beneden krijgen bij iemand die graag zijn plantjes verzorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
FreakNL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 20:47:
[...]

Dat ligt aan jou ja. Ik ben zuinig op mijn spullen. Niet alleen op mijn auto naar ook op mijn fiets, keuken, badkamer, laptop, TV, etc. Dus die hou ik schoon en onderhoud ik.
Zet hem dan in een garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
FreakNL schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 00:03:
Waarom zou je je auto er dan wel onder zetten?

Ik zou als TS ook balen maar ik zou mijn auto gewoon ergens anders zetten.
Je ontkomt er niet aan om hem daar gedurende het probleem niet te parkeren. Weinig plekken in de buurt resulteert dan in verder lopen.

De conversatie kan je nu hebben met de bewoner maar je auto daar blijven plaatsen is dan een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit topic kan ondertussen wel dicht. @ScreamGT heeft ondertussen een middenweg weten te vinden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.