Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaB
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05 22:25
Mijn vraag
Plotsklaps houdt het beeld ermee op, wel geluid. Een bekend probleem. TV is nog niet zo heel oud en weggooien is zonde. Ik vermoed de blacklights of anders de blacklight inverter. Misschien dat iemand hier iets over kan zeggen aan de hand van bijgevoegde foto die ik in het donker gemaakt heb.
TV start op, echter geen beeld ook geen menu.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hhf03yHp2JXMq0lRHzdCTsqT7Do=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vQW17VXPOpBLms5Bu9GdjLs4.jpg?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Philips 43PUS6504/12 van nog geen 3 jaar oud

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ben niet geheel bekend met elektronica maar ga graag een uitdaging aan. Al eerder een blacklight converter vervangen in laptop en diverse schermpjes van telefoontjes van de puberkids.
Op google de nodige filmpjes bekeken. Mijn vraag gaat meer over wat de oorzaak zou kunnen zijn zodat ik de benodigde elementen bij elkaar kan sprokkelen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01-07 11:14
Nog geen 3 jaar oud betekend aanspraak maken op wettelijke conformiteit - dat moet de winkel voor je oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaB
Ik kan helaas geen rekening meer vinden en mijn bankafschriften geven ook geen duidelijkheid. Volgens mij ook online aangeschaft, dus zelfs de herkomst weet ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-07 17:54
Kijk in je mail, zal een factuur zijn te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaB
Had ik al gechecked, vermoedelijk verwijderd. Normaliter gaat alles in een grote aankopen map behalve..... wet van Murphy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-07 17:54
Dan zou ik een langs een repair cafe gaan, dan kan je samen kijken of de tv te repareren is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

franssie

Save the albatross

99ruud99 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:28:
Dan zou ik een langs een repair cafe gaan, dan kan je samen kijken of de tv te repareren is :)
Dit inderdaad. Dit net gevonden https://www.consumentenbond.nl/tv/tv-reparatie
repair cafe zoeken met de hoop (eerst mailen) dat er iemand is die verstand heeft van LCD panelen.

Helaas is de tijd voorbij dat als je een TV-buis openschroefde er gewoon een schema in zat met alle afstel waardes, het is wegwerp nu

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaB
Repair cafe had ik ook al overwogen mocht ik er zo op afstand uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maak dat ding eerst zelf eens open, wel even de stekker uit het stopcontact uiteraard. Kijken kun je zelf. Dus goed kijken of er geen condensatoren misvormd zijn, geen zwarte plekken daar waar ze niet horen, geen losse kabeltjes etc. Daarna kun je dan verder bedenken wat je er mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaB
Je hebt een punt!
Pagina: 1