Veel gloednieuwe accounts met advertenties in de videokaarte

Pagina: 1
Acties:
  • 891 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TRDT
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23-09 18:11
Beste Tweakers,

De afgelopen tijd ben ik behoorlijk actief geweest in de videokaartencategorie op V&A. Mij valt helaas op dat er veel advertenties van videokaarten (met name FE voor hele lage prijzen) worden geplaatst door accounts die 5 minuten voor het plaatsen van de advertentie zijn aangemaakt. Ik heb telkens de advertenties gerapporteerd, al zal ik er ook nog wel een heel aantal gemist hebben. Na rapporteren werden de advertenties wel snel verwijderd, waarvoor lof.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KjYtNp9r_qbOdin7NI2Mt6pbmEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tx5REKaAydl3E0CTLtCTU3Gp.jpg?f=fotoalbum_large

Natuurlijk is het ieders verantwoordelijkheid om zelf na te denken en verstandig te handelen bij een aankoop op V&A. Toch lijkt het me onwenselijk om zo'n grote aanwas aan oplichtadvertenties op het platform te hebben.

Ik weet niet of deze discussie hier thuishoort en of 'ie al vaak is gevoerd. Zou het geen goed idee zijn om een minimale accountleeftijd of karmascore te vereisen voor het plaatsen van een advertentie?

Dit moet uiteraard geen schijnveiligheid creëren, maar zou de aanwas aan oplichters wel wat moeten kunnen beperken. Het zou eventueel slechts van toepassing kunnen zijn op bepaalde categorieën.

Vriendelijke groet,
Thijmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:36
Dit viel mij ook op dat de laatste dagen veel videokaarten aangeboden worden door nieuwe accounts.

Heb ze ook iedere keer gemeld.
Netjes en snel opgepakt door tweakers om de advertenties te verwijderen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is het een idee om V&A rechten te beperken voor nieuwe accounts? 24u wachten bijvoorbeeld.

En misschien ook reacties op de FP tegen spam.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:28
Deze discussie is al heel vaak gevoerd, volgens mij is het standpunt dat een drempel ook nieuwe gebruikers weert.

Kan ik me wel in vinden, gezond verstand is het belangrijkste; zelf ben ik er een keer in getrapt met een (gehackte?) account die 70+ positieve reviews had voor een videokaart op het hoogtepunt van de schaarste.. dat had geen drempel of eis kunnen voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:22

RvV

Zou die gast telkens een IP ban krijgen? Dan hebben we nog aardig wat jaar te gaan voordat alle IPs op de blocklist staan.
Anders misschien de "Actief sinds" datum in het rood en bold weergeven bij de advertentie wanneer iemand recent geregistreerd is zodat mensen er extra op letten?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@TRDT Bedankt voor je oplettendheid. We zijn op de hoogte van dit verschijnsel en nemen actie waar nodig.
De discussie over drempels om op V&A te mogen posten e.d. is idd al vaker gevoerd, het standpunt is dat we dat niet willen.

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 03-05-2023 05:55 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.