Hi allen, vraagje over hoe deze put netjes te werken.
Over 3 weken komen ze hier een ~5 cm zandcementvloer leggen, waarna wij zelf een PVC vloer eroverheen willen leggen. Het mooiste zou zijn als we de vloer kunnen laten doorlopen, waarbij we het stuk dan over het luik ligt insnijden en aan een plaat vastmaken zodat deze toch altijd weggenomen kan worden. Vervolgens dit alles verbergen onder een deurmat.
Nu is mijn vraag; hoe overbrug ik het beste deze 5cm ?
Zelf dacht ik aan de volgende oplossingen;
1) Metselstenen in de lengte doormidden en de put opmetselen
2) Iets van een aluminium profiel maken waar ik het luik in kan leggen?
3) Een houten frame maken, of gaat dat rotten? De put is namelijk wel altijd een beetje vochtig
Let niet op de kalkzandsteen, dit moet opnieuw. Ze blijven alsmaar heel makkelijk loskomen, ondanks goede metselcement en onderdompelen in water...
Lijmen gaat me een stuk beter af, maar dat ging niet op de oude stenen van de put.
:strip_exif()/f/image/Kzvbt2fYmWRmKgFMMdbqYDhx.jpg?f=fotoalbum_large)
Over 3 weken komen ze hier een ~5 cm zandcementvloer leggen, waarna wij zelf een PVC vloer eroverheen willen leggen. Het mooiste zou zijn als we de vloer kunnen laten doorlopen, waarbij we het stuk dan over het luik ligt insnijden en aan een plaat vastmaken zodat deze toch altijd weggenomen kan worden. Vervolgens dit alles verbergen onder een deurmat.
Nu is mijn vraag; hoe overbrug ik het beste deze 5cm ?
Zelf dacht ik aan de volgende oplossingen;
1) Metselstenen in de lengte doormidden en de put opmetselen
2) Iets van een aluminium profiel maken waar ik het luik in kan leggen?
3) Een houten frame maken, of gaat dat rotten? De put is namelijk wel altijd een beetje vochtig
Let niet op de kalkzandsteen, dit moet opnieuw. Ze blijven alsmaar heel makkelijk loskomen, ondanks goede metselcement en onderdompelen in water...
:strip_exif()/f/image/Kzvbt2fYmWRmKgFMMdbqYDhx.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/0SoAbvjsgDslx1RQlw2ZO0As.png?f=user_large)