Mysterieus wifi probleem experiabox V10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlineH
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-05 17:06
Hallo mede Tweakers
Ik heb de laatste tijd last van dat de wifi uit valt. De internetverbinding is er nog wel want mijn accesspoint (bedraad tplink) verderop doet het prima. Alle lampjes van de experiabox zijn gewoon groen en hij geeft zelf geen problemen aan. Ik zet soms mijn accesspoint uit om wat apparaten toe te voegen aan het netwerk en dan merk ik dat het wifi signaal van de experiabox afwezig is. Wanneer ik dan opnieuw opstart komt het signaal weer terug en is alles goed totdat hij later besluit er weer mee op te houden. Ik heb het vaak alleen niet door omdat mijn accesspoint het dus wel doet.

Herkend iemand dit?

PS resetten werkt ook niet.

Beste antwoord (via MarlineH op 09-05-2023 16:08)

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-07 13:02
Wellicht experiabox stuk, alles kan kapot natuurlijk. Wat zei je provider toen je dit probleem daar meldde?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-07 13:02
Wellicht experiabox stuk, alles kan kapot natuurlijk. Wat zei je provider toen je dit probleem daar meldde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlineH
Ik heb een poging gedaan op het forum maar dat is waardeloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:02
Al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:56
Bel eens met KPN via https://www.kpn.com/service, die kunnen wel even in je modem kijken of er wat mis is.

Als eerstelijns niks ziet zul je wss een nieuw modem toegestuurd krijgen, als die het wel doet weet je ook waar het probleem ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
KPN? Of een van de dochters?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlineH
Inderdaad KPN.
Ik zal eens bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

MarlineH schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:28:
Ik heb een poging gedaan op het forum maar dat is waardeloos.
Het KPN forum? Ik zie er vaak goede tips voorbij komen,en moderators/klantenservice medewerkers komen daar ook langs.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox3214
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-07 15:00
Je zou wellicht even in het log van de expieria box kunnen kijken wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik had ook een zelfde soort mysterieus wifi probleem, ik dacht dat het misschien kwam doordat de xperiabox het aantal (telefoons, laptops, lampen, boxen, etc.) wifi verbindingen niet aankon, had namelijk ook bedraad geen problemen.

Heb er uiteindelijk zelf een fatsoenlijke router achter gezet (betere cpu en geheugen) en gebruik de wifi optie van de xperiabox dus niet meer, alle problemen zijn verholpen.

PS. Ook handig als je soms van provider wilt wisselen, hoef je niet al je apparaten opnieuw in te stellen.

[ Voor 12% gewijzigd door luukvr op 02-05-2023 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Sinds de overstap van KPN naar Budget Alles-in-1 (beide glasvezel en XB10) dezelfde problemen. Onregelmatig het wifi signaal, wel zichtbaar, maar niet mogelijk om mee te verbinden. Alleen de router uit en aanzetten is dan de oplossing (of bedraad rebooten).

Helaas geen oplossing hiervoor gevonden, de klantenservices is te traag en dichtgetimmerd om er iets voor elkaar te krijgen. Maar ik zou graag nog eens een andere modem proberen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Spullen die je "gratis" van je provider krijgt, zijn in mijn ervaring altijd van belabberde kwaliteit.
Ik zou je Experiabox degraderen tot "modem" en alle overige functionaliteit uit eigen apparatuur halen.
Router en wifi in elk geval...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlineH
Even een update. Ik heb na de suggesties gebeld met de klantenservice en daar zijn we erop uitgekomen om hem nogmaals volledig te resetten. Na die reset was het helemaal klaar. Geen internet meer, geen TV meer en geen toegang meer. Ik kan morgen een nieuwe ophalen en dat zal waarschijnlijk het probleem oplossen.
Toch maar eens de vrije router keuze overwegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Mijn buurvrouw had dezelfde problemen (uitvallen wifi) met v10A modem. Na een belletje met KPN hadden ze modem doorgemeten en kwam inderdaad uit op wat haperingen. Ze gingen nieuw modem opsturen, nadien geen problemen meer. Overigens had ze een Experia Box v10A en kreeg een Experia Box v10 opgestuurd.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:18
Een V10 is in principe het beste modem wat KPN tot nu toe heeft uitgeleverd, maar het blijft dichtgetimmerd spul waar je niet vrolijk van wordt. Zeker niet als KPN doorlopend aan de firmware zit te rommelen en op afstand allerlei dingen kan doen waar je niet op zit te wachten. Daarover is genoeg te vinden op het KPN forum. Ik heb destijds ook een V10 gehad met daarachter enkele access points van TP-Link (Omada) en de wifi op de V10 uit. Dat ging al wat beter maar sinds ik overgestapt ben op een eigen router/modem zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. In mijn geval is dat een Fritzbox met daarachter (bekabelde) Fritzrepeaters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlineH
Even een update. Ik heb met de klantenservice gebeld en we zijn uiteindleijk uitgekomen op nogmaals volledig resetten. Na die reset is het helemaal mis gegaan. Totaal geen toegang meer tot het modem en internet en TV kon ik ook wel vergeten.
We hebben vandaag het nieuwe modem gekregen en bij deze werkt alles weer netjes.

Nog even een recap nu ik weet dat het modem stuk was.

Het begon met het soms wegvallen van het wifi signaal.

Toen ik in wilde loggen in het modem had ik geen toegang meer. (Ik dacht dat ik het wachtwoord was vergeten)

Na een reset kon ik nog steeds niet inloggen maar was er wel nog internet.

Na een belletje met KPN is er nog een reset gedaan en die zorgde ervoor dat alles uitviel. Geen internet meer geen tv meer en geen toegang meer.

Het lijkt er ook op dat mijn ethernet switch ook niet helemaal oke is. Die is nu overbrugt en nu lijken alle symptomen verdwenen te zijn
Pagina: 1